Citat:
Ursprungligen postat av
kungalfonzo
Vet inte riktigt vart jag skall skriva men flashback får flytta om det är fel forum
Jag fyller 50 om drygt 3 v och nu får jag höra av nära vänner och även min 86 åriga mor om det blir någons slags fest, jag vet inte hur man skriver en inbjudan, jag dricker inte längre pga tidigare problem och vill därför ha en fest på eftermiddagen för de närmaste som vill typ ha kaffe och tårta ex, jag har inte berättat för alla som jag känner bra att jag slutat dricka för att de skulle ändå inte tro att jag hade sådana problem som jag haft om jag berättat utan denna är festen är för de närmaste
Min fråga är nu hur man skriver en fin inbjudan till de närmaste där man endast ses och dricker kaffe och äter typ smörgåstårta och dricker alkoholfritt
Tacksam för svar
Tänkte lägga den på FB där många ser
Mycket bra idé att organisera en fest på dagen, snarare än på kvällen. Vanligt förekommande förr. Du behöver inte förklara dig för någon att du inte serverar alkohol. Beställ ett par rejäla tårtor på bageri, ev också fina smörgåsar. Ha gott om dryck, kaffe, té, juicer. Sätt en startblock sluttid för festen. Skicka en kort inbjudan per mejl till berörda. Tid, plats, syfte (födelsedag), dress code, OSA-adress, och berätta vad som serveras så folk vet.