2024-07-25, 18:11
Avslutad
Vet inte riktigt vart jag skall skriva men flashback får flytta om det är fel forum

Jag fyller 50 om drygt 3 v och nu får jag höra av nära vänner och även min 86 åriga mor om det blir någons slags fest, jag vet inte hur man skriver en inbjudan, jag dricker inte längre pga tidigare problem och vill därför ha en fest på eftermiddagen för de närmaste som vill typ ha kaffe och tårta ex, jag har inte berättat för alla som jag känner bra att jag slutat dricka för att de skulle ändå inte tro att jag hade sådana problem som jag haft om jag berättat utan denna är festen är för de närmaste

Min fråga är nu hur man skriver en fin inbjudan till de närmaste där man endast ses och dricker kaffe och äter typ smörgåstårta och dricker alkoholfritt

Tacksam för svar

Tänkte lägga den på FB där många ser
Citera
2024-07-25, 18:20
Medlem
ICA-muppens avatar
Anordna ett barnkalas med fiskedamm och lekar
Citera
2024-07-25, 18:22
Avstängd
OnkelUnkass avatar
"Välkommen hem till kungalfonzo för födelsedagsfika. Det bjuds på kaffe och smörgåstårta, vi håller på från 14.00-18.00. Medtag ett glatt humör!"

Citera
2024-07-25, 18:24
Medlem
Finns väl inget krav på att det ska finnas alkohol, och även om det finns, så behöver väl inte du dricka.
Citera
2024-07-25, 18:28
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
"Välkommen hem till kungalfonzo för födelsedagsfika. Det bjuds på kaffe och smörgåstårta, vi håller på från 14.00-18.00. Medtag ett glatt humör!"

Jättebra.
Kanske lägga till stillsamt eller lugnt före födelsedagsfika så folk fattar att röj inte är önskvärt.
Citera
2024-07-25, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas

Den där blir bra, tack
Citera
2024-07-25, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Finns väl inget krav på att det ska finnas alkohol, och även om det finns, så behöver väl inte du dricka.

Har man problem med alkohol så är det inte alltid så kul att djävulens dryck konsumeras framför en i sitt hem.
Kan ta ett tag innan man klarar av sånt.
Citera
2024-07-25, 20:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Har man problem med alkohol så är det inte alltid så kul att djävulens dryck konsumeras framför en i sitt hem.
Kan ta ett tag innan man klarar av sånt.

Exakt
Citera
2024-07-25, 20:34
Medlem
sebastian66s avatar
Kära vänner och bekanta!! Nu är det så illa att man känner att man börjar bli gammal på allvar.
Men om det inte är till besvär så tänkte jag liva upp stämmningen genom att bjuda på lite smörgåstårta inkl kaffe.
Om ni känner att detta kan fungera så är det bara att banka på dörren.
Ha de bäst.
Citera
2024-07-25, 20:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Kära vänner och bekanta!! Nu är det så illa att man känner att man börjar bli gammal på allvar.
Men om det inte är till besvär så tänkte jag liva upp stämmningen genom att bjuda på lite smörgåstårta inkl kaffe.
Om ni känner att detta kan fungera så är det bara att banka på dörren.
Ha de bäst.

Tack den där känns jättebra.

Grymt
Citera
2024-07-25, 21:46
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Vet inte riktigt vart jag skall skriva men flashback får flytta om det är fel forum

Jag fyller 50 om drygt 3 v och nu får jag höra av nära vänner och även min 86 åriga mor om det blir någons slags fest, jag vet inte hur man skriver en inbjudan, jag dricker inte längre pga tidigare problem och vill därför ha en fest på eftermiddagen för de närmaste som vill typ ha kaffe och tårta ex, jag har inte berättat för alla som jag känner bra att jag slutat dricka för att de skulle ändå inte tro att jag hade sådana problem som jag haft om jag berättat utan denna är festen är för de närmaste

Min fråga är nu hur man skriver en fin inbjudan till de närmaste där man endast ses och dricker kaffe och äter typ smörgåstårta och dricker alkoholfritt

Tacksam för svar

Tänkte lägga den på FB där många ser
Ta dem på ett födelsedagskalas på McDonalds. Alla får varsitt Happy Meal och en leksak. Festen är räddad
Citera
2024-07-25, 21:47
Medlem
Hej alla underbara människor,

Tänk att jag fyller 50! Vem hade trott det? För att fira denna halva sekel vill jag bjuda in er till en härlig eftermiddag med kaffe, smörgåstårta och annat gott. Ingen alkohol den här gången, bara massor av skratt och fina stunder.

[Datum] kl. [tid]
Hos mig på [adress]

Det kommer att bli en avslappnad och rolig stund där vi kan umgås, dela gamla minnen och skapa nya.

Jag hoppas verkligen att ni kan komma och fira med mig! Hör av er senast [datum] så jag vet hur mycket tårta jag ska fixa.

Vi ses snart för en riktigt rolig eftermiddag!

Kramar,
Kungalfonzo
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här