Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-25, 17:17
Medlem
Ungefär 15 hittills. Både hav och insjöar. Men inte bassäng.
Citera
2024-07-25, 17:55
Medlem
Bassplays avatar
Brukade bada nästan varje dag om vädret tillåter mellan juni-augusti förut , förra sommaren blev det noll gånger , och denna sommar har jag badat fyra gånger.

De är nästan alltid varmt som fan tills jag tar semester och sen regnar det bara ..
Citera
2024-07-25, 18:08
Medlem
Bara 3 ggr hittills 2024, men väl i vattnet blir det iaf 30 minuter simning och lite dyk, bra motion vid värmebölja. Sjö eller hav med hyfsat klart vatten ska det va.
Citera
2024-07-25, 18:24
Medlem
ZenThinks avatar
ca 5 ggr i år, vilket är ovanlig många gånger. - gillar inte att bada, men försöker förstå vad som är grejen med att bada i havet - har fortfarande inte förstått. - mycket enklare o bekvämare att duscha - i duschen kan man reglera värmen - vilket ju är omöjligt i havet.
Så, vad är grejen med att bada i havet??
Citera
2024-07-25, 18:37
Medlem
Tror jag har varit där ca 5 ggr med dottern. Blir dock inte så mkt bada då jag måste ha uppsikt på henne samtidigt som jag traskar runt med värdesakerna i ryggsäcken.
Citera
2024-07-25, 18:49
Medlem
Styrkelyftares avatar
Jag badar ungefär en gång var tredje sommar. Kalla, grumliga och leriga sjöar är inget som direkt tilltalar mig. Jag tycker bättre om att sola.
Citera
2024-07-25, 21:33
Medlem
OdCaBos avatar
Några gånger per vecka i vanliga fall. Så ofta jag kan. Underbart att knalla ned till stranden och ta ett morgondopp. Men nu har det ju inte ens blivit varmt i vattnet på tre år. Inte ens behövt ta fram fläkten de senaste två åren typ. Tidigare år hade jag aldrig överlevt.

Vad är det som händer med somrarna här...

Så besviken om det inte blir nån riktig sommar i år heller.
Senast redigerad av OdCaBo 2024-07-25 kl. 21:36.
Citera
2024-07-25, 23:06
Medlem
Aldrig. Det slutade jag med efter att jag såg en bajskorv guppa omkring i en sjö jag ofta tidigare badade i. Man läser också mycket om badplatser som kommuner avråder från att bada i pga för hög halt av bajs. Varför skulle man vilja bada i skitvatten?
Citera
2024-07-25, 23:18
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arlagatan
Hur många gånger badar ni varje sommar?
Som ung och med stranden 100 meter från hemmet kunde det bli flera gånger per dag. Idag har jag 5 km till närmaste strand och då blir det ofta inte mer än några gånger på en sommar. Kanske blir en pool så småningom.
Citera
2024-07-26, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arlagatan
Hur många gånger badar ni varje sommar?

Blir det pool, hav eller sjö?

Själv har jag badat 15 gånger hittills den här sommaren.

Ingen. Jag har dusch i badrummet.
Citera
2024-07-26, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
I vanliga fall flera gånger i veckan i sjö på dagens promenad. Den här sommaren har det dock blivit mer jobb hemma och bok i hängmattan så då blir det bara ett dopp i polen någon gång i veckan.

Du tycker alltså det är trevligare att gå i väg och bada i en sjö än att bada i den egna poolen?
Citera
2024-07-26, 05:44
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
En till två gånger per år i sjö räcker mer än väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in