2024-07-30, 23:56
Medlem
Okej, ADD är besvärligt så jag kan förstå din frustration.

Om jag varit i din situation så hade jag dratt ett mejl till Bildningsnämnden.

https://www.netpublicator.com/elected/registry/06a2c997f2624e2185f8e9805ff58d29/board/7f421488-b00b-4d2d-b36d-65ab0e8d8e60

Skriv en tidslinje med händelseförlopp, plocka ut ett par av politikerna typ Bill och Hägg.

Be att dom kontaktar rektorn och kräv att få återkoppling.

Så ska du se att det kommer bli fart kavalleriet. Lycka till.
Senast redigerad av SputnikMan 2024-07-30 kl. 23:59.
2024-07-31, 14:42
Medlem
Har min dotter på Ruden i Lidköping, aldrig varit med om en rektor som är lika dryg, tar inte tag i något. Dottern blev misshandlad av en pojke i klassen men inget gjordes. Läraren som var med men bara såg på hände inget med. Har varit i kontakt med NLT men de skiter i det.
2024-08-02, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denjae
Född och uppvuxen i Lidköping men lämnade stan i mitten av 20-årsåldern för att testa mina vingar utomlands. Bodde i USA i ett par år men flyttade till Malmö näe det tog slut med kärleken. Sedan bott i ett par andra städer i Sverige innan jag och familjen flyttade till mina hemtrakter igen för ett gäng år sedan.
Jag har alltid älskat Lidköping som stad, läget och tryggheten. Valde att ta med min familj på grund av kärleken till stan! Men nu med ett par mer vuxna ögon och med barn i skolåldern har jag en känsla av att hele stan är korrupt. Närlingslivsidgare med status kan göra lite vad de vill och kommer undan precis allt, kommunen och lokaltidningen, precis alla skyddar varandra. De täcker upp, dunkar rygg, mörklägger och kör vidare.
Nu har mitt tålamod tagit slut då det finns en rektor i kommunen som jag aldrig hört någon nämna något gott om, utan raka motsatsen. Hon sköter inte sitt jobb, glömmer av (eller skiter i?) åtaganden, kör över både anställda, elever och föräldrar. Vi söker stöd högre upp i kommunen men får inget. Alla skyddar denna "drottning". Flera oberoende varandra källor säger att denne rektors makes ställning i kommunen gör henne orubblig.
Jag har hört föräldrar som krigat mot kommunen men istället får all skuld själva så de inte orkar kämpa mer för sina barn. En förälder jag pratade med nyligen berättade om att den varit i kontakt med NLT och olika journlister som först varit intresserade men sedan ghostat...

Lidköpingsbor, bortflyttade eller bara någon med insyn? Då inget forum tillåter diskussion och jag sökt igenom NLT och inte finner artiklar där tidningen skriver om kritiska saker mot kommunen, utan helst skriver om framgångar eller problem som stackars kommunen råkat ut för. Känner fler igen sig? Jag vet inte hur jag ska nå ut till fler i kommun, jag pratar med människor jag möter men är ingen skvallertyp och för inte vidare den enes ord till den andre. Jag undrar hur stort problemet är, för vad som känns när en pratar på stan me folk verkar det stort. Men kanske vågar fölk inte säga emot en bara?

Vad för ställning har hennes hubbe inom kommunen som du skriver elle?
2024-08-02, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SputnikMan
Vad för ställning har hennes hubbe inom kommunen som du skriver elle?

Han driver företag som gynnar kommunen, där stadens namn exempelvis pryder loggor och så vidare. Över det så är han tjenis med nästan hele stan.
Varenda jag pratat med skrattar och säger att hans särställning gör att inga går emot henne.
Försökt få människor som jobbar med henne som öppnat upp att slå larm men inga vågar för dom är i beroendeställning till henne och att det inte aldrig leder någonstans oavsett. Jag förstår deras känsla eftersom varken jag eller andra jag pratat med lyckats komma vidare hos hennes chef. Hennes chef är för övrigt en tidigare av hennes anställd som mycket väl vet hur galen hon kan bli och han oerhört konflikträdd.
2024-08-04, 16:03
Moderator
Schlesiens avatar
Ingen konkretion angående vad som är missförhållande kring denna rektor. Inga verifikationer, inga källor.

Usel rubrik. Tråd låst.

/ Moderator
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in