2024-07-25, 15:52
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahman5
Sedan en tid tillbaka går det inte att spara ner pdf-filen från e-fakturorna i swedbank.
Det går dock att skriva ut till pdf, men det är ju mycket omständigare och frågan är om det blir rätt rent bokföringsmässigt.
Digital kundtjänst bekräftade att det var enda sättet att få när pdfen till datorn, var att göra så, men dom kunde inte svara på varför dom gjort ändringen.

Nån som vet mer om detta ?
Jag kan spara ner PDF-filen. Jag klickar på 'Visa fakturan som PDF' och den öppnas då i en ny flik (använder Firefox). Jag trycker CTRL+S och sparar ner PDF-filen.
Citera
2024-07-25, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Det är ju för fan det jag har försökt förklara för dig hela tiden.

Spara den där djävla pdf:en.

Du måste väl för fan inte skriva ut den.

Har du ngn mer korkad frÅga?

Det går inte att spara pdfén, bara skriva ut den som pdf.
Öppnar jag den och trycker spara, får jag ett servererror och har testat på olika datorer.
DÄRFÖR måste jag välja att skriva ut som PDF och det blir ju givetvis fler moment för varje faktura.
Citera
2024-07-25, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Den stora frågan är väl varför man väljer att ha kvar en skitbank som Swedbank. Varför vill man bidra till storbankernas miljardvinster? Vill man betala räkningar via bankgiro/plusgiro så kostar det till och med för "internetbetalning", så giriga är dom.

Vi har Hälsinglands sparbank, som är det bästa lokala alternativet och har bra personal och det går att gå in i den banken.
Dom sponsrar också många lokala föreningar.
Tyvärr som är dom knutna till swedbanks hemsida.

Duger det som förklaring ?
Citera
2024-07-25, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
Jag kan spara ner PDF-filen. Jag klickar på 'Visa fakturan som PDF' och den öppnas då i en ny flik (använder Firefox). Jag trycker CTRL+S och sparar ner PDF-filen.

Hm.. Ok, det måste jag testa då.
Jag använder Edge, men har testat på två olika datorer.
Då faller ju tidigare förklaringar..
Citera
2024-07-25, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahman5
Vi har Hälsinglands sparbank, som är det bästa lokala alternativet och har bra personal och det går att gå in i den banken.
Dom sponsrar också många lokala föreningar.
Tyvärr som är dom knutna till swedbanks hemsida.

Duger det som förklaring ?

Nej det är bara att lämna. Är dom med i Swedbank som genererar dom pengar åt Swedbank.
Citera
2024-07-25, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel

Hmm, Ja det fungerade direkt.
Då ljög kundtjänst och då ligger problemet i Edge istället.
Tack för tipset !!
Vill dock inte ha Firefox webläsare av olika anledningar..

Konstigt ändå att jag kan ladda ner pdfer som vanligt på andra hemsidor med Edge...

Nu ligger ju den kvarvarande frågan i fel forum, så admin får gärna flytta den till lämpligt forum.
Citera
2024-07-25, 22:17
Medlem
Löst !
Bytte pdfläsare, så tråden kan låsas.
Skumt ändå för jag hade Adobes egna och den var uppdaterad, som allting annat !!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in