Citat:
Ursprungligen postat av
Jahman5
Jag vet inte om du förstod min fråga riktigt.
Tidigare har man kunnat spara pdf-filen som följer med e-fakturan i swedbank, men det går inte längre och försöker man står det serverfel.
Jag kan dock välja och skriva ut till pdf, men då öppnas ett nytt fönster och jag får manuellt skriva in ett filnamn.
Onödigt omständigt och är det inte så att man ska spara orginalfilen i bokföringen ?
Och ja, deras support berättade att jag måste göra den här krångligare manövern, men inte varför dom krånglat till det.
För programmet i din dator är en pdf samma sak som en utskrift, det är liksom grejen med pdf.
Antagligen ser inte programmet någon skrivare som alternativ, så istället för att be dig om skrivarnamn så frågar den dig vad du vill att filen/utskriften ska få för namn.
Det är väl bra att du själv kan välja namn istället för att datorn hittar på ett eget och stoppar filen där den vill. Samma sak som med "Ctrl-S" förutom att du vid det senare får saken på ett fysiskt papper.
Att skriva ut till pdf behöver inte innebära att du gör en fysisk utskrift. Den kan lika gärna bli en fil på din dator i ditt bibliotek med fakturor. I filen finns sedan allt som behövs för en fysisk utskrift, typ teckensnitt, teckengrad, färger med mera.
Kanske jag inte riktigt förstår ditt problem, men testa att högerklicka på den här sidan och välj sedan skriv ut och sedan "Ctrl-P"