• 7
  • 8
2024-08-02, 21:32
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Det är nog längre handläggningstider under sommaren. Men du behöver verkligen inte oroa dig så länge inte bilägaren berättar vem som körde bilen och det har den personen inte någon skyldighet till att göra. Inte ens om h*n sitter bredvid eftersom bilden på passageraren alltid blir blurrad. Du har inget att frukta. Detta med fartkameror är ett jävla skämt som allt annat i Sverige.

Vi kanske har olika humor men 80 000 bötfällda 2023 ser jag inte som något skämt.
Citera
2024-08-02, 23:47
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Vi kanske har olika humor men 80 000 bötfällda 2023 ser jag inte som något skämt.

Det borde du göra! 80 tusen personer som blir bötfällda av 7,5 miljoner som har körkort i Sverige, det är en verklig piss i havet!

Låna din farsas bil och dundra förbi fartkamerorna i 190 km/h och peka fuck you, inget kommer hända så länge farsgubben inte erkänner vem som är på bilden. De som blir bötfällda är bilägaren som fastnar på en bra bild, då går det inte att neka och så finns det ju idioter som svarar på polisens brev och erkänner vem som körde. Så jo det är ett stort skämt. Om de hade krävt böter av bilägaren hade det varit en annan femma men med Sveriges slappa lagar kan man ju lika gärna plocka ner fartkamerorna. Inför varje fartkamera sitter dessutom en skylt som varnar för fartkamera Sverige är dårarnas paradis…
Citera
2024-08-03, 06:07
Medlem
Citat:
Det borde du göra! 80 tusen personer som blir bötfällda av 7,5 miljoner som har körkort i Sverige, det är en verklig piss i havet!

Låna din farsas bil och dundra förbi fartkamerorna i 190 km/h och peka fuck you, inget kommer hända så länge farsgubben inte erkänner vem som är på bilden. De som blir bötfällda är bilägaren som fastnar på en bra bild, då går det inte att neka och så finns det ju idioter som svarar på polisens brev och erkänner vem som körde. Så jo det är ett stort skämt. Om de hade krävt böter av bilägaren hade det varit en annan femma men med Sveriges slappa lagar kan man ju lika gärna plocka ner fartkamerorna. Inför varje fartkamera sitter dessutom en skylt som varnar för fartkamera Sverige är dårarnas paradis…
Känns som Sverige lägger resurs på fel sak hela tiden. Hur kan man inte ha point to point Kemeror i Sverige när det bokstavligen finns överallt i Mellanöstern. Man mäter hastigheten från punkt A till punkt B liksom och kollar medelhastigheten. Om ägaren blir bötfälld oavsett förare så hade ingen kört för fort. (Ja jag vet jag är dum som körde fort, första gången för mig och sista. Haft körkort i 6 år och har aldrig kört för fort). Vill ej ens börja prata om Emilia tjejen som gick bort nyss. Tycker bara ddär förklarar hur kass Sveriges regler osv är.
Citera
2024-08-03, 08:41
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostatsea99
Känns som Sverige lägger resurs på fel sak hela tiden. Hur kan man inte ha point to point Kemeror i Sverige när det bokstavligen finns överallt i Mellanöstern. Man mäter hastigheten från punkt A till punkt B liksom och kollar medelhastigheten. Om ägaren blir bötfälld oavsett förare så hade ingen kört för fort. (Ja jag vet jag är dum som körde fort, första gången för mig och sista. Haft körkort i 6 år och har aldrig kört för fort). Vill ej ens börja prata om Emilia tjejen som gick bort nyss. Tycker bara ddär förklarar hur kass Sveriges regler osv är.
Exakt så!
Citera
2024-08-03, 09:29
Medlem
JoeDoughs avatar
Jag känner till ett fall där en övningskörande dotter, med fadern bredvid, fastnade på en fartkamera. Det följande brevet från polisen till fadern, tillika fordonsägare, med fråga om förarens identitet, blev aldrig besvarat. Och så blev den saken avgjord. Det kanske besvarar din fråga. Det handlar således om att man ägnar sig åt lågt hängande frukt. De flesta andra går loss.
Senast redigerad av JoeDough 2024-08-03 kl. 09:38.
Citera
2024-08-04, 19:09
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:

80 000 tagna är fartkameror som troligen inte hade blivit tagna annars men du kanske trycker det är bättre att ta bort alla fartkameror så dessa 80 000 blir noll?

Citat:
Ursprungligen postat av Lostatsea99
Känns som Sverige lägger resurs på fel sak hela tiden. Hur kan man inte ha point to point Kemeror i Sverige när det bokstavligen finns överallt i Mellanöstern. Man mäter hastigheten från punkt A till punkt B liksom och kollar medelhastigheten. Om ägaren blir bötfälld oavsett förare så hade ingen kört för fort. (Ja jag vet jag är dum som körde fort, första gången för mig och sista.

Vi har redan för mycket övervakning med tveksam nytta så vi behöver inte mer. Att bli dömd för någon annars brott ser jag inte ska förekomma i en rättsstat.
Citera
2024-08-04, 20:01
Medlem
Tervulls avatar
[quote=Tranquility Bas|89092751]80 000 tagna är fartkameror som troligen inte hade blivit tagna annars men du kanske trycker det är bättre att ta bort alla fartkameror så dessa 80 000 blir noll?

Ja det tycker jag! Dessa kameror är ett stort skämt och kostar mer än det smakar.
Senast redigerad av Tervull 2024-08-04 kl. 20:12.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in