2024-07-24, 10:15
Medlem
BiggusDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Halland är väl helt onödigt ändå.
Vilken exportvara finns där?

Gessle?
Citera
2024-07-24, 10:17
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detstillahavet
Jag bor i Halland. För mig slutar Sverige raskt norr om ett tänkt streck på kartan mellan Göteborg/Strömstad till Gävle. Norr om det finns inget.
Är svenskar som bor i Svealand och Norrland norr om denna linje medvetna om att de bor i obygden eller var tycker ni att Sverige slutar?
Sverige slutar ungefär vid Karesuando. Övriga spekulationer är tölpaktigt. Allt under Gävle är problem
Citera
2024-07-24, 10:21
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
De vet väl att norr om din linje du drog finns Sveriges ekonomi 😂

Nu bor jag i Dalarna, men välkommen att åka över linjen om du vågar se skog/ natur å folk av svenskt ursprung

Nja jag vet inte om jag kan hålla med om det.

Åker gärna och tittar på eran natur där uppe. Den är säkert fantastisk. Men samtidigt ej naturligt med isbjörnar på gatorna eller mygg som äter upp en levande under sommaren.

När det gäller folk av svenskt ursprung så är nog inte Norrland dit man skall vända sig
Det är ju bara finnar som bor där uppe, Kolla bara varenda kotte de intervjuar i något program så nog fan heter personen ett finskklingande för eller efternamn.

Men vi är evigt tacksamma om ni skänker tillbaka Skåne till Danmark igen. det är faktiskt därifrån vi kommer från början och dit vi känner att vi hör också.

Men nu gällde tråden vart slutar Sverige och då är ju gränsen rakt över Stockholm den som måste anses mest korrekt? Resten är ju bara massa dalmasar och finn ättlingar.
Inavel skall vi ju inte bara ens tala om när det är 50 mil till närmsta granne.

Frågor på det? Annars var vänlig giv Skåne tillbaka till vårt hemland Danmark.
Citera
2024-07-24, 10:23
Medlem
Nu är väl större delen av världen obyggd.
Möjligen har vi några städer i Europa London, Paris möjligen Berlin.
Sen i och för sig vem vill bo i en stad typ Sanghai? Mexico CIty etc.
Jag trivs med lite utrymme kring mig och att inte behöva dela hus med 5000 andra människor.
Men faktum är att Norden är obyggd, möjligtvis tätbebyggt Danmark, men vem orkar äta röd korv och dricka Bayer hela dagarna.
Citera
2024-07-24, 10:24
Medlem
sliskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Tror du att Sverige kommer att skiljas från Skåne för att du gör det till en ö?
Är du måhända lite dum i huvet?

Desperata problem desperata lösningar! Börja gräva..
Citera
2024-07-24, 10:32
Medlem
Norrland bär Sverige
Citera
2024-07-24, 10:41
Medlem
Norra Sverige har i varje fall en storslagen natur på sina håll, detta drar en del turister. Det finns många viktiga naturresurser i Norrland, och därav måste det bo folk där som tar till vara på dem och utvinner dem så det här landet förblir rikt. Norrlänningarna utgör således en viktig kugge för att hålla Sverige rullande. Detsamma kan inte riktigt sägas om många totalt onödiga reklamare och andra bajsnödiga akademiker som jobbar med nåt fancy-pancy i Stockholm.

Dessutom har norra Sverige tydliga årstider med en riktig snörik vinter, som möjliggör vinteraktiviteter om man gillar sådant. Därför kommer det faktiskt en del turister till norra Sverige även under vintrarna, eftersom det klimatet är exotiskt för många. Jag tror knappast att det reser folk till Halland under vinterhalvåret. Det är bara otrevligt och regnigt där då.

Sedan, vad har egentligen en medelstor stad i södra Sverige som inte en medelstor stad i norra Sverige har? Den enda skillnaden är att det är närmare till platser som har saker i städer i söder. Annars är det samma gallerior med samma kedjor om du så åker till Borås eller Umeå.
Citera
2024-07-24, 10:51
Avstängd
TantRossins avatar
Det är bara en känsla, men någonstans norr om Stockholm? Det är samernas land därefter. Som dansk befinner jag mig bäst där floran är mest som hemma; bok och ek skog, gillar inte dystra och mörka granskogar.
Citera
Medlem
Facades avatar
Så dina åsikter baserat på okunskap är alltså fakta?
Tror du bör ta reda på exempelvis vad Roslagen och Bergslagen gjort för Svea Rike. Samt exempelvis LKAB.

Du verkar svagsint men det är väl så det är när man är dansk-ättling. Fel i DNA från första början helt enkelt.
Citera
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Sverige slutar ungefär vid Karesuando. Övriga spekulationer är tölpaktigt. Allt under Gävle är problem

Faktiskt rätt exakt så. Och jag bor söder om Gävle.
Citera
2024-07-24, 10:53
Citat:
Ursprungligen postat av Anders1699
Norrland bär Sverige

Humor grabben.

Vad exakt är det Norrland bär då? Är det eran fantastiska rennäring, magiska batterifabrik eller ert grönastål?

Kan ju inte vara alla sjukskrivna lappar på sina snöskotrar som är ute och fiskar hela dagarna.

Norrland ger vi till Ryssen när de behagar komma hit och befria oss från de onda i Stockholm. De får Gotland med på köpet bara de befriar Skåne ASAP.

Verkar i tråden som norrlänningar fortfarande inte är medvetna om de bor i obygden trots deras eviga tjat om dåliga vägar och det tar 17 timmar komma till ett sjukhus.
Citera
2024-07-24, 10:58
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Nu är väl större delen av världen obyggd.
Möjligen har vi några städer i Europa London, Paris möjligen Berlin.
Sen i och för sig vem vill bo i en stad typ Sanghai? Mexico CIty etc.
Jag trivs med lite utrymme kring mig och att inte behöva dela hus med 5000 andra människor.
Men faktum är att Norden är obyggd, möjligtvis tätbebyggt Danmark, men vem orkar äta röd korv och dricka Bayer hela dagarna.

Det heter 'bajer'. Det är nog mest rätter med pasta som äts mest i Danmark. Det är som och påstå att svenskar äter palt, för att man sett Emil från Lönneberga äta det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in