2024-07-23, 15:13
Medlem
Har testat lite nätdejting och märker att många vill gå på middag...

Som kille måste jag betala i sådana situation det är självklart...

Problemet är att man vill ju inte slösa pengar på något man inte sett. De flesta verkar neka promenad eller liknande och säger att de vill gå på middag...

Någon som märkt samma att de försöker mjölka ur en middag redan första dejten?
Citera
2024-07-23, 15:18
Medlem
Varför skulle det vara självklart att du ska betala?
Citera
2024-07-23, 15:18
Medlem
sebastian66s avatar
Helt ärligt har du kontakt deras nummer och facebook? Eller har du bara en möjlighrt att gå på date?
Jag skulle absolut köra på en enkel fika. Varför betala för en kanske fett dyr middag.
Du kanske inte ens får ta på henne.
Nej enkla billiga varianter funkar bäst.
Citera
2024-07-23, 15:19
Avstängd
Styrkelyftares avatar
Ja, när jag dejtade på nätet så märkte jag att många kvinnor ville äta ute på första dejten, vilket jag aldrig gick med på. Dels för att det är ett dåligt val av "aktivitet" på första dejten, och dels för att det är underförstått att det är jag som man som ska stå för notan.

Jag har inga problem att bjuda folk jag redan känner på saker men det känns motigt att behöva betala för någon jag inte känner och någon som dessutom skulle kunna vara ett stolpskott.

Jag brukade istället föreslå en promenad. På så vis kunde jag ganska enkelt skilja på kvinnor som var intresserade av att lära känna mig som person och vilka som uppenbarligen hade andra agendor.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2024-07-23 kl. 16:08.
Citera
2024-07-23, 15:22
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach

Problemet är att man vill ju inte slösa pengar på något man inte sett. De flesta verkar neka promenad eller liknande och säger att de vill gå på middag...

Den som föreslår gå ut och käka bjuder så klart. Du kan ju säga att du försöker spara pengar just nu, även om det inte är sant, och föreslå en promenad eller fika. Så kan de säga att de bjuder alternativ rensar du på ett smidigt sätt bort gratisätarna och de som inte genuint är intresserade av dig.
Citera
2024-07-23, 15:23
Medlem
swebarbs avatar
Bjud på en middag hemma istället, då behöver det inte kosta så mycket och man kan prata ifred med varandra tycker första dejt ute på ett matställe ska man inte göra första gången. Inte kan tjejer kräva idag att killen första han gör bjuder på nån dyrare middag och sen tackar tjejen för sig haha.
Citera
2024-07-23, 15:27
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Jepp, det är detta de räknar med som vill på middag, förmodligen ett avsteg för henne från cornflakes och chips hon har hemma.

De tiderna jag testade nätdejting kom jag över såna som frågade rakt ut "bjuder du på drink ?" om vi skall träffas, helt från ingenstans. Vi hade inte ens börjat prata så det var typ tredje messet från henne (ignore funktionen).

Verkar som såna som lever i Adidas byxor och fläckiga skjortor gjort dejtingsajter som sitt alternativ till livsmedelaffär.
Citera
2024-07-23, 15:28
Avstängd
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Bjud på en middag hemma istället, då behöver det inte kosta så mycket och man kan prata ifred med varandra tycker första dejt ute på ett matställe ska man inte göra första gången. Inte kan tjejer kräva idag att killen första han gör bjuder på nån dyrare middag och sen tackar tjejen för sig haha.

Problemet med den idén är att kvinnor sällan går med på att träffa en okänd man i hans hem, i varje fall inte på första dejten. Det krävs inte sällan flera dejter och att kvinnan ska känna sig helt bekväm med dig innan hon går med på att träffas hemma. Detta är i och för sig egentligen ganska sunt.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2024-07-23 kl. 15:32.
Citera
2024-07-23, 15:33
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Som styrkelytare säger. Vem går liksom hem på en okänd date idag med dagens samhälle.
Det är nog något du kan fetglömma. En kvinna ska vara försiktig när det gäller detta.
Det innebär en enkel fika funkar bättre. Skulle du dra hem till en okänd och du kapar kuken
Jag menar tänk dig om du helt plötsligt blev kvinna.
Jag skulle inte ta den chansen. Vem vet vem som sitter bakom en datingapp.
Citera
2024-07-23, 15:34
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Problemet med den idén är att kvinnor sällan går med på att träffa en okänd man i hans hem, i varje fall inte på första dejten. Detta är i och för sig egentligen ganska sunt.

Då kan man väl erbjuda en picknick om vädret tillåter istället. Det viktigaste hur som helst är att man lyckas hälla i dejten i alla fall ett par glas t.ex. rödvin, allt går så mycket smidigare då.
Citera
2024-07-23, 15:34
Avslutad
Citat:

Nu är ju inte jag en kille då. Men senaste dejten jag var på så krävde jag inge middag eller liknande. Frågan är väl mer varför du för det mesta verkar hitta såna brudar och vem har sagt att det är du som måste betala. Kommer dom med förslaget så får väl dom betala då 🫤
Senast redigerad av DieselnDust 2024-07-23 kl. 15:40.
Citera
2024-07-23, 15:41
Medlem
PissBusss avatar
Citat:

Det är ett smidigt sätt att gallra bort däcksparkarna.

Har du inte råd att bjuda till får du väl ragga på något annat sätt, gå med i en förening eller nåt. Vill du bara knulla lite är det enklare att köra homo, det är inte så mycket knussel på typ Grindr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in