2024-07-23, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crerand
Är det tredje eller fjärde döda kvinnan i Landskrona under de senaste åren? Kanske härjar en seriemördare..
Det är tredje kvinnan
Citera
2024-07-23, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skane90
Vem är N.J?

En ”figur” som äger ett ställe där halva Landskrona verkar hänga. Så när något händer så kopplar man det till att dom har varit där
Citera
2024-07-23, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JulietteHas
Tjatet om NJ förstörde dom andra trådarna, hoppas det inte händer här också. Han är utredd, avfärdad, klar. Medan ni snackar om NJ så kan den verkliga seriemördaren komma undan

Tror inte han har med detta att göra, inte heller norskan men när det gäller Maline tror jag inte allt kommit fram, tyvärr.
Citera
2024-07-23, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skane90
Vem är N.J?

En tjackis som drev en biljard i Landskrona
Denna är nedlag inom kort då han är vräkt.
Citera
2024-07-23, 12:54
Medlem
Pruttar3000s avatar
Usch får Lilja 4ever vibbar av detta. Om hon saknar ID-handlingar och ingen anmält henne saknad så kan hon vara hittvingad/lurad från utlandet för att sälja sex och sedan blivit mördad för att hon försökt fly …
Citera
2024-07-23, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Vzzvod/landskrona-kvinna-dod-misstankt-mord

Det var ju synd.
Ja synd där inte finns kameror. Ironiskt med tanke på vad dom jobbar med.
Citera
2024-07-23, 13:02
Medlem
3 mördade kvinnor i en småstad som samtliga bragts om livet inom cirka 1000-1500 meter ifrån varandra där man dessutom per dagens datum inte har någon åtalad i något utav ärenden. Samtliga dessutom mördade utomhus på ett brutalt sätt.

Nästan lite Jack The Ripper över det hela.

Det är naturligtvis inte tal om någon slump här.
Citera
2024-07-23, 13:09
Medlem
Om någon vill veta vad som hänt tidigare bland kvinnliga öden/mysterier och polisens hantering i Landskrona, så finns det något man kan lyssna på här:
1:a avsnittet av 4.

https://open.spotify.com/episode/52nhMrIeJaJgUGguPLIuwu?si=09ZX8UM6SPeVrpz2zb4vmQ
Citera
2024-07-23, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseDanderyd
3 mördade kvinnor i en småstad som samtliga bragts om livet inom cirka 1000-1500 meter ifrån varandra där man dessutom per dagens datum inte har någon åtalad i något utav ärenden. Samtliga dessutom mördade utomhus på ett brutalt sätt.

Nästan lite Jack The Ripper över det hela.

Det är naturligtvis inte tal om någon slump här.

Precis det jag säger.

Sen om man tänker att 2 dog runt jul och den tredje mitt i sommaren, slutsatsen = semestertider.

Kan vara en dansk som kommer till Landskrona för att inte bli upptäckt
Citera
2024-07-23, 13:13
Medlem
Nån som vet namnet på arbetsplatsen/ företaget (det fetade i citatet nedan) som nämns i Expressens artikel:

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/dod-kvinna-hittad-i-landskrona/

Kvinnan hittades i ett industriområde i Landskrona.

Jag går med min hund där på våra rundor på lunchen. Det känns obehagligt när det är så nära, säger han.
Under tisdagsmorgonen har polisen arbetat på platsen.
– Vi har sett att de har gått med en hund här och samlat in bevismaterial i påsar som de har tagit hand om. Men vad det är för bevismaterial vet vi inte, säger Leif Lindkvist.
Under tisdagsförmiddagen har de inte kommit in på sin arbetsplats.
– Det är avspärrat och att det kommer vara så ett par timmar till förmodligen.
Citera
2024-07-23, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Nån som vet namnet på arbetsplatsen/ företaget (det fetade i citatet nedan) som nämns i Expressens artikel:

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/dod-kvinna-hittad-i-landskrona/

Kvinnan hittades i ett industriområde i Landskrona.

Jag går med min hund där på våra rundor på lunchen. Det känns obehagligt när det är så nära, säger han.
Under tisdagsmorgonen har polisen arbetat på platsen.
– Vi har sett att de har gått med en hund här och samlat in bevismaterial i påsar som de har tagit hand om. Men vad det är för bevismaterial vet vi inte, säger Leif Lindkvist.
Under tisdagsförmiddagen har de inte kommit in på sin arbetsplats.
– Det är avspärrat och att det kommer vara så ett par timmar till förmodligen.

Lås o larm bolag, Great Security
Citera
2024-07-23, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Lås o larm bolag, Great Security

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto