2024-12-13, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qs1945
Men vad sägs om att du tar och håller käften ditt snedvridna jävla sossekärringtroll.

Vad fan vet du?

SOCIO-EKONOMISKA faktorer my fucking ass.
Du låter som en valaffish från Mona Sahlin.

Du förstår själv va att Sverige, tro det eller ej, tillhör ett av rikaste länderna i världen med fri sjukvård, fri skolgång samt långtsträckande sociala välfärdsstrukturer?

Hur kommer det sig att fattiga flickor utanför Warzawa, Riga eller Tallin, strax efter vart ockuperade i decennier, inte hugger halsen av varandra inspirerade av avrättningsvideos från karteller?

Varför är man inte okej med att nyttja barn till att sälja knark, begå mord, dra in dem i organiserad brottslighet i den omfattning som uteslutande sker i Sverige?

Kan det kanske vara kulturellt?

Det är dags att titta efter andra faktorer, och idioter som du själv, gör det omöjligt.
Ni alla jävla blåögda tomtar är lika skyldiga som deras egna föräldrar, imo.
Ni sitter där och försvarar med näbbar och klor, medans era egna cp-barn hyllar och idoliserar mördare, gängmedlemmar, inom sociala medier och musik.
Låter dem uttrycka sig, klä sig och ha värderingar som dessa.
Låter denna cancersvulst sprida sig som ett gift genom våra yngre generationer.

Så som du pratar, pratar endast en medelklass-tomte med en inbillad utopisk bild, drillad av decennier av socialdemokrati där man ständigt tar förövarens perspektiv som ett offer.

Att ha en straffålder på 15 år med rabatter, det var rimligt när det handlade om att Nisse stulit ett par cyklar och en moped. Kanske gett nån ordentligt kok med stryk.

När det handlar om Rafa*ella, MAAELEK i som bakbinder och avrättar andra barn med en kökskniv, inspirerade av allt från gangsterkultur som våldsvideos. Eller om Abdi som tömmer ett magasin i fejset på en annan för en guccikeps, lite status och par slantar. Gängkriminella behöver knappt rekrytera. Barn sitter i sociala medier och tigger om att få visa upp sig och utföra dåd.
Då är det dags att dömas som vuxna.

Men vänstermongoliderna vill som vanligt få det till inlurade, oskyldiga, stackars barn. Som om de på något sätt tvingades göra det under hot och våld. Grät före, medans och efteråt.

I couldn't give a fk om de får en chans eller inte igen. Om samhället svikit dom.
Ta dessa äckel i från våra barn och vårt samhälle och låt dom tjäna som exempel.

Vi som själva växt upp skevt, vet om att dåliga upplevelser urskuldar inte sociopatiskt våld, och knappt förklarar dylika gärningar. Så jävla många lever fattigt, med våld i hemmet, med bakslag på bakslag. Och man använder det inte som ursäkt för sin genomruttna personlighet.

Kommer aldrig vända utvecklingen när idioter försöker konstant urskulda och förstå sig på ondska snarare än att fördöma den.

Bra åsikter.

Förstör man för andra så ska man inte komma undan.

Blir man sedan dömd för mord så är det livstid som gäller, utan möjlighet till tidig frigivning eller permission.

Minimiåldern borde sänkas till 0 för övrigt.
Citera
2024-12-13, 01:40
Medlem
Kusinvitamin65: Du skriver "Ingen vuxen, absolut ingen, har väckt tankar om rätt och fel, empati eller råhet." Hur vet du det? Vad tror du 13-åringns terapi gick ut på?

Jag undrar litet hur du kan använda ditt eget barn som exempel på sunda värderingar när hen också verkar ha ett konsekvenstänk som ni föräldrar inte är helt nöjda med, trots alla samtal, föräldrastöd och er öppenhet sinsemellan under alla år.

Kan inte riktigt förstå att du anser att det är, som du skriver, 'helt normala och världsliga saker för en ung person' att spendera sina pengar från extrajobbet, köra för fort med bilen, bli full på krogen och kräkas i taxin hem.
Senast redigerad av Detdundrar 2024-12-13 kl. 01:44.
Citera
2024-12-13, 01:42
Medlem
Mad monks avatar
De visar ju klara tecken på att vara psykopater de kommer aldrig bli människor som oss andra de kommer ljuga manipulera och skada alla som kommer i deras väg om de inte låses in för gott.
Citera
2024-12-13, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Tack, jag trivs bra där jag är.

Om forskningen visar att konsekvenstänket inte är fullt utvecklat förrän vid 25 års ålder, och att gärningspersonerna haft shitty förebilder hela sitt liv, vad tror du händer då?

Att de blir som gulliga, ulliga lamm?

Gärningen är fullständigt vidrig, jag försvarar inte den!!!
Men jag fattar att det finns en bakomliggande förklaring, vilket inte betyder att jag försvarar vad de gjort.

Det är fel i systemet, att alla tre flickor varit på SIS-hem som är tänkt att fånga upp och stötta, och det misslyckats kapitalt.

Likaså barn, pojkar oftast, som skolan - om de ens går dit - soc, och polisen faktiskt vet har hamnat snett, går ut och skjuter ihjäl folk på beställning.

Min morsa var en pundare, min farsa yrkes kriminell. Jag växte upp utan föräldrar och förstörde hela min skolgång . Blev satt i special klasser , utstött, hängt med kriminella. Och fortfarande så har jag inte orsakat någon annan skada . Dessa snorungars barndom går tamejfan inte att skylla på deras beteende . Dom själva har valt att planera och mörda Emilia, så enkelt är det . Jag hade då inga problem att förstå att man inte dödar andra när jag var 13-15år. Så att hjärnan inte är klar innan 23-35 spelar fan ingen roll . Måste vara en allvarlig diagnos personen har om man inte fattar att man inte dödar andra när man är över 10+
Senast redigerad av Bobthebear 2024-12-13 kl. 02:05.
Citera
2024-12-13, 02:08
Medlem
Citat:
Tack, jag trivs bra där jag är.

Om forskningen visar att konsekvenstänket inte är fullt utvecklat förrän vid 25 års ålder, och att gärningspersonerna haft shitty förebilder hela sitt liv, vad tror du händer då?

Att de blir som gulliga, ulliga lamm?

Gärningen är fullständigt vidrig, jag försvarar inte den!!!
Men jag fattar att det finns en bakomliggande förklaring, vilket inte betyder att jag försvarar vad de gjort.

Det är fel i systemet, att alla tre flickor varit på SIS-hem som är tänkt att fånga upp och stötta, och det misslyckats kapitalt.

Likaså barn, pojkar oftast, som skolan - om de ens går dit - soc, och polisen faktiskt vet har hamnat snett, går ut och skjuter ihjäl folk på beställning.

Detta har inget med SiS hemmet att göra eller systemet. De är födda med denna ondska. Det finns I deras DNA. De har ärvt dumheten. Det kommer hemifrån!
Citera
2024-12-13, 02:14
Medlem
Undrar om dessa tjejers hjärnor någonsin kommer att fungera normalt, även efter 25 år fyllda.
Det ligger en särskild ondska bakom att vilja mörda.
Citera
2024-12-13, 02:19
Bannlyst
alla människor har en fri vilja, och kan omvända sig.

hur det skulle sett ut att ha dessa i samhället ist för inlåsta eller på andra sidan jordklotet är lite oklart dock, men det är väl som det ska då
Citera
2024-12-13, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Undrar om dessa tjejers hjärnor någonsin kommer att fungera normalt, även efter 25 år fyllda.
Det ligger en särskild ondska bakom att vilja mörda.
Tror innan de är 25 har gjort sig skyldiga till ännu ett extremt våldsamt dåd.
Denna ondska ser jag inte försvinna ,speciellt inte när de inte får nåt hårdare straff för detta dåd.
Tror bara de kommer eskalera
Citera
2024-12-13, 08:06
Medlem
Fortsätter Rättegången Idag?
Citera
2024-12-13, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad1983
Fortsätter Rättegången Idag?

Nej, 17/12 är nästa dag.
Citera
2024-12-13, 10:11
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Ja, sociopat med inslag av nåt annat kanske.

På M gjordes en p7-undersökning, men har inte läst huruvida hon skickades till den stora RPU:n.
Den stora undersökningen görs endast innan rättegången om MGM erkänt.
Här har de inte erkänt mord.
Blir M dömd kommer en RPU på 4-5 veckor genomföras när rättegången är klar, men innan straffet avkunnas.
Citera
2024-12-13, 10:34
Medlem
Citat:
Jag fattar vad du skriver och det skrämmer mig.
Så en 4-åring ska också stå för konsekvenserna av sina gärningar?
Om jag är fattig eller privilegierad har inte ett skit med saken att göra, vad jag ser och hör, och försöker så mycket jag i min vardag kan göra är däremot orsak till min åsikt.
Hur privilegierad är du?
Vi tänker olika och det är okej. Men det betyder inte att jag slutar att försöka få andra att se sakerna jag möter.

Nu kom du med en halmgubbe då du svarar på ett eget påstående jag inte alls kommit med. Du undviker hela min poäng för att du inte kunde argumentera emot det jag faktiskt skrev.
Inte förvånad att en intellektuellt ohederlig har obefintlig moralisk kompass och logisk slutledningsförmåga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in