2024-08-09, 01:29
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Tack för att du uppmärksammade mig på detta. Jag lyssnade och fick då bl.a höra att Emilia hade flera diagnoser där ibland autism. Jag gissar att diagnoser säkerligen är väldigt vanligt bland barn på SiS-hem. Det jag reagerade på var att mamman behövde hjälpa Emilia när hon åkte buss eftersom hon hade svårt med klockan. Det säger väldigt mycket om hur sårbar Emilia var. Autism i sig medför ju också svårigheter att läsa av signaler med mera, så man kan ju bara tänka sig hur mycket lättare det måste vara att lura henne än många andra. Mamman har ju också uppgett att andra upplevt Emilia som naiv. Jag tycker att det gör mordet, om möjligt, ännu värre. Man har gett sig på någon som kanske är godtrogen och inte helt förstår koderna. Någon de ganska lätt kunde lura.
Om hon var autistisk är det som sagt ännu sorgligare. Att tolka sociala signaler, att förstå vad andra menar. Barn med ASD är mycket vanligare som brottsoffer procentuellt, väldigt utsatta.
Citera
2024-08-09, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Shit! Den sidan har jag kollat på. Men såg ingen svart kniv med vit logga.
Du skrev ju tidigare Fladen. (Rättelse, det var VVVulpes som sade Fladen)

Jag var inne där och kollade runt.
https://fladenfishing.se/collections/verktyg

Men jag tror att du har nog hittat den rätta kniven.
Ja precis, men den stämmer inte exakt, det är svart blad i filmen.
Citera
2024-08-09, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aspect1738
De handlar inte så mycket om vad han sagt, de han sa till mig hade en röd tråd och lät relativt rimligt. (inte allt skitsnack om att E skulle vara den dåliga personen här)De jag tycker är konstigt om dom faktiskt skulle vilja döda henne är att man filmar inte såhär mycket bevis material och skickar runt till alla. De går inte in i mitt huvud. Man ser till och med deras ansikten i videosen och tror absolut inte man hade gjort såhär om de nu va planerat att döda henne. R skrev ju till en personal på sis eller något att hon mördat en person och det tycker jag också är konstigt, om man går och dödar någon och har planerat allting men sen går och golar ner sig själv direkt? Finns inte i min värld. När ja säger olyckshändelse menar jag inte att dom råkat hugga henne för allt dedär är deras fel för det är dom som har all makten i just den situationen dom är i, de jag menar är att jag tror att dom inte planerade att döda henne. Sen hur de gick till är ju en annan sak men som sagt allt ligger på dom.
Jag tror att de här tjejerna är riktigt psykiskt störda
De bryr sig inte om att de delar filmer
tvärtom
De visar bara att de är stolta öv det dom gjort och att det betyder status för dem
Citera
2024-08-09, 03:06
Medlem
En sak jag fortfarande tycker är konstigt. E sa till mamma att "jag ska på pjamasparty". Hur vanligt för högstadetjejer är det idag? Känns som en 90-tals eller tidigt 2000 sak.

Att 3 sis-brudar där det hos minst två finns grov attityd skulle ha det känns inte rimligt. Känns som att E sa det för att åka. Undrar lite om jag har rätt i detta vad tanken var istället eller varför hon åkte?

Kanske har man fortfarande pjamasparty men har dessa människor sånt?
Citera
2024-08-09, 03:41
Medlem
Många ungdomar ljuger att de ska sova hos en kompis och istället rå super dem och däckar på en soffa på en fest....
Så nä. Inget konstigt med det

Citat:
Ursprungligen postat av EatThis
En sak jag fortfarande tycker är konstigt. E sa till mamma att "jag ska på pjamasparty". Hur vanligt för högstadetjejer är det idag? Känns som en 90-tals eller tidigt 2000 sak.

Att 3 sis-brudar där det hos minst två finns grov attityd skulle ha det känns inte rimligt. Känns som att E sa det för att åka. Undrar lite om jag har rätt i detta vad tanken var istället eller varför hon åkte?

Kanske har man fortfarande pjamasparty men har dessa människor sånt?
Senast redigerad av PartyOlof 2024-08-09 kl. 03:42. Anledning: En massa stavfel
Citera
2024-08-09, 03:47
Medlem
Säkerligen dröjt en tid att gå dit de skulle och mötas. Börja prata och låtsas som ingenting. Sen börjar tjafsa och "starta bråk" med E, för att få en anledning att attackera henne. Tjejer har en tendens att stå och tjafsa länge och utdraget. I ett av klippen när de tejpar munnen, hör man hur andfådda dem är och det ser ut som om det varit en ordenligt kamp med att få ett övertag om E. Hon verkar stark och har gjort motstånd. I ett klipp hör man hur hon rycker loss händerna ur tejpningen och får händerna fria. Så stark var hon
De har defintivt fått kämpa med henne och det har nog tagit tid.

Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Bra iakttagelse med tiden. Och intressant fråga, vad de kan ha gjort innan.
Kan de ha försökt prata vett med E angående det hon ska ha sagt? Även om det som ngn skrev att hon ska ha sagt om Rs bror mm inte stämmer helt så känns det för långsökt att E inte skulle ha sagt ngt dumt alls.

Kanske de njöt av situationen, att E inte hade en aning.

Var det inte nåt liknande i Tove-fallet ? Vill inte bli OT men har för mig nåt sånt. Att de umgicks en stund efter att de kom hem till J, innan mordet skedde.

Kanske såna typer njuter av att umgås och va trevliga innan och då de vet vad som kommer att hända BO sen. Psykopater är tex så.
Citera
2024-08-09, 03:49
Medlem
Jag la också märke till detta. Den där killen vet mer än han avslöjar.....

Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Mmm.

Läste du det långa som aspect skrev för någon timme sedan?

I en del av samtalet sägs det:
(Återberättat av aspect1738)

Här säger han något intressant, Han säger "och
dom spela in det iallafall sen berätta till mig'

Vad är hans roll i detta?
Han kanske absolut hittar på mycket, men det var också han som skrev free M, free R och free Soso

Och i en annan del:

Sen börjar killen snacka om att M och R var
hans springis
? Dom har jobbat för han bla bla
bla och att han bor i stockholm alby

Och detta:

Jag: Ja, men kolla jag förstår inte hur allt det
här funkar. Alltså hur kom hon till platsen och
blev hon goad eller vad?(lurad till platsen)
Gakon: ska jag vara ärlig med dig bror, jag ehm,
det var inte meningen och knivhugga henne.

Det var en olyckshändelse.
Jag: Ja, men hur hände det?`
Gakon: Dom högg henne i benet först

Stoppade han sig där i meningen? Eller är det bara jargongen i snacket kanske.
Citera
2024-08-09, 06:18
Medlem
Fullsizemans avatar
För 23h sedan på instagram skriver Emilias mamma...
https://www.instagram.com/p/C-JKK-DI8aU/

"oh ja fria dem alla så vi kan få leka me dem. 5 av 8 hittade. "

Någon som har en aning om vem de 5 är som är hittade?
Citera
2024-08-09, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullsizeman

Jag ser inte att mamman skrivit detta Kan hon tagit bort det?
Men jag läste en kommentar där en tjej skrev att hennes mamma hsde läst i Expressen att Malek samlade på knivar
Citera
2024-08-09, 07:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag ser inte att mamman skrivit detta Kan hon tagit bort det?
Men jag läste en kommentar där en tjej skrev att hennes mamma hsde läst i Expressen att Malek samlade på knivar
Det finns kvar. Under bilden på E i rosa och vingar
Citera
2024-08-09, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullsizeman

Jag hittade mammans kommentarer nu
Hon skriver också att alla är inte hittade ännu så det måste ju vara fler inblandade

Var det därför de filmade för att visa upp bevis på att de fixat det?

Mamman skriver också att Malek hade ringt Emilia och frågat om hon ville följa med henne på pyjamasparty för att hon inte ville gå ensam
Citera
2024-08-09, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Det finns kvar. Under bilden på E i rosa och vingar
Tack🙏 jag hittade det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto