2024-07-22, 14:50
Medlem
Masingas avatar
Lata tjockisar gissar jag på. Troligtvis WT brudar.
Citera
2024-07-22, 14:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Det beror på att kvinnor gör så mycket mer i hemmet än män, även om de också jobbar heltid.

När en kvinna städar hemma så blir hon utbränd, hon blir också utbränd om det är för mycket kaffe på lunchrasten. Själv har jag sett kvinnor bli utbrända bara av att gå på toa.

Kvinnor är mentalt efterblivna handikappade våp och samtidigt otroligt starka, fantastiska borderline-högre-väsen-än-dig-som-klarar allt. Om du tycker att påståendet är befängt så beror det på din toxiska maskulinitet som vill förtrycka alla kvinnor. Och för sista gången, barnmord heter faktiskt abort!

Låt oss nu sjunga i kör, svenska statens eviga mantra:
Män är djur, tycker inte du det?

Men man kan väl inte kalla män för djur? Jo, det är att smickra honom.
Citera
2024-07-22, 14:55
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Vem har sagt att män tar livet av sig pga sitt arbete?
Jag tror att en promille av mäns självmord är pga arbetet, gillar man inte sitt jobb så byter man ju bara jobb....

Det vet jag inte.
Jag känner till oroväckande många som har tagit livet av sig, och två av dem var kopplade till deras jobb.
Den ene fick hastigt och oväntat ta över familjeföretaget, vilket han inte klarade, och den andra lyckades få ett jobb över sin kompetensnivå, men ballade ur när media avslöjade hans inkompetens i en "skandal".

Annars har självmorden oftast haft kopplingar till missbruk och/eller ensamhet/relationsstrul.

Oavsett vilket så är det avsevärt fler män än kvinnor som tar livet av sig, och pratar vi då om att vara labil...
Citera
2024-07-22, 14:57
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
Jag är realistisk och klarsynt bara. Dags att värdera män som dom förtjänar och sluta förakta allt de gjort för kvinnorna och samhället.

Aha...
Objektiv och full av självinsikt då?
Citera
2024-07-22, 15:00
Medlem
Du har själv skrivit att du är bög, och det kan förklara varför du inte vet någonting om kvinnor.
Citera
2024-07-22, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Det vet jag inte.
Jag känner till oroväckande många som har tagit livet av sig, och två av dem var kopplade till deras jobb.
Den ene fick hastigt och oväntat ta över familjeföretaget, vilket han inte klarade, och den andra lyckades få ett jobb över sin kompetensnivå, men ballade ur när media avslöjade hans inkompetens i en "skandal".

Annars har självmorden oftast haft kopplingar till missbruk och/eller ensamhet/relationsstrul.

Oavsett vilket så är det avsevärt fler män än kvinnor som tar livet av sig, och pratar vi då om att vara labil...
Kvinnor ÄR labila pga att de är generellt sätt känslostyrda. Detta är vetenskapligt belagt och det måste vi erkänna så att vi får rätt personer på rätt plats i samhället och därigenom undviker utbrändhet. Du vill helst avsluta diskussionen eftersom du vet att du inte har några hållbara argument i frågan.
Citera
2024-07-22, 15:02
Medlem
Citat:
Du har själv skrivit att du är bög, och det kan förklara varför du inte vet någonting om kvinnor.
Just därför vet jag.
Citera
2024-07-22, 15:03
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Det beror på att kvinnor gör så mycket mer i hemmet än män, även om de också jobbar heltid.

Om du har en familj:

Hur ofta hämtar du barnen från dagis?
Hur många timmar per vecka städar du?
Tvättar fönster?
Tvättar, och tar hand om tvätten?
Stryker?
Lagar mat?
Tar hand om barnen?
Hjälper dem med läxor?
Köper presenterar till jul och födelsedagar?
Ordnar med födelsedagskalas?
Följer med barnen till läkare och tandläkare?
Skjutsar dem till sport och aktiviteter?
Hur ofta är du hemma för sjukt barn?

Hur många timmar per vecka lägger du på detta?

Minns en gammal tråd, då en man beklagade sig över att männen gjorde allt arbete med att resa midsommarstången. Och besöka Systemet, och ev. tanka.

Vem hade köpt maten, och burit hem?
Plockat blommorna och lindat dem på stången?
Tagit hand om barnen?
Lagat maten, och sedan tagit hand disken?

Hur många timmar har du lagt på detta?

Det där är bara skitsnack, finns mängder med kvinnor som inte gör ett skit hemma och låter mannen sköta allt.

Sluta med ditt feministtrams.
Citera
2024-07-22, 15:05
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:

Om du har en familj:

Hur ofta hämtar du barnen från dagis?
Hur många timmar per vecka städar du?
Tvättar fönster?
Tvättar, och tar hand om tvätten?
Stryker?
Lagar mat?
Tar hand om barnen?
Hjälper dem med läxor?
Köper presenterar till jul och födelsedagar?
Ordnar med födelsedagskalas?
Följer med barnen till läkare och tandläkare?
Skjutsar dem till sport och aktiviteter?
Hur ofta är du hemma för sjukt barn?

Hur många timmar per vecka lägger du på detta?

Minns en gammal tråd, då en man beklagade sig över att männen gjorde allt arbete med att resa midsommarstången. Och besöka Systemet, och ev. tanka.

Vem hade köpt maten, och burit hem?
Plockat blommorna och lindat dem på stången?
Tagit hand om barnen?
Lagat maten, och sedan tagit hand disken?

Hur många timmar har du lagt på detta?
Jag gjorde 75 % av hemarbete + arbetade heltid på ett krävande jobb. Jag är man. Det är män som gör det mesta överallt i samhället.

Frågor på det då?
Citera
2024-07-22, 15:06
Medlem
Citat:
Just därför vet jag.

Men om du är bög som du har skrivit, varför kritisera kvinnor om du inte vet någonting om dem? Det första du kom på för att få möjlighet att gnälla och kritisera? Har du inget vettigare för dig om dagarna?
Citera
2024-07-22, 15:09
Medlem
Citat:
Men om du är bög som du har skrivit, varför kritisera kvinnor om du inte vet någonting om dem? Det första du kom på för att få möjlighet att gnälla och kritisera? Har du inget vettigare för dig om dagarna?
Jag vet allt om dom till skillnad från dig.
Citera
2024-07-22, 15:09
Medlem
Citat:
75 % av de utbrända 2023 är kvinnor. Varför? Jo för att kvinnor är psykiskt labila och tvingas in i arbeten (situationer) som de inte klarar. Kvinnor fixar inte stress och är dessutom fysiskt svaga samtidigt som de kvoteras in i fysiskt krävande arbeten polis militär brandman t ex.
Kvinnan är högre i neuros (Neuroticism; N:et i OCEAN) och anpassad för att omhändertaga avkomman/hemmet? Hög i neuros = risk för negativa konsekvenser som ex s k utbrändhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in