2024-07-23, 08:20
Medlem
Varför skattar du inte bara för dom och tar ut det i SEK?
Citera
2024-07-23, 08:37
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyskFalthare
Vad surrar du om? Sluta vara efterbliven och läs allt som skrivits.

Jag har har läst. Var exakt syftar du på att jag inte förstod?
Citera
2024-07-23, 11:05
Medlem
TyskFalthares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Jag har har läst. Var exakt syftar du på att jag inte förstod?
Att det är du och en handfull på Flashback som kallar några miljoner för ”fjuttiga miljoner”, för oss andra är en miljon ganska mycket och några miljoner ganska så mycket.
Citera
2024-07-23, 11:15
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Släpp några feta (?) beats på Spotify och betala lyssningar med crypto.
Citera
2024-07-23, 11:34
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyskFalthare
Att det är du och en handfull på Flashback som kallar några miljoner för ”fjuttiga miljoner”, för oss andra är en miljon ganska mycket och några miljoner ganska så mycket.

Förlåt. Har citerat fel inlägg.
Jag har självklart samma inställning som du har.
Citera
2024-07-23, 13:01
Avslutad
Vi säger att TS har 1 miljon bitcoin vilket i nuläget blir 718 712 054 600 vilket är nästan 719 miljarder SEK nu kommer frågorna!

1. Hur kommer skatteverket eller polisen fatta att han har så mycket pengar?

2. Om han öppnar ett bankkonto i Tyskland kan han undvika betala skatt i Sverige?

3. Finns det någon gratis bankkonto i europa, dvs. där svensk medborgare kan öppna ett bankkonto 100% gratis?

4. Om TS skattar i sverige så blir det 718 712 054 600x 0,33= 237 174 978 018 då går han bak alltså 237 miljarder SEK vilket är inte så mycket!
ty han har fortfarande kvar 500 miljarder SEK
stämmer detta? är det 33 % skatt på kyroptovalutor?
Senast redigerad av svensson1970 2024-07-23 kl. 13:03.
Citera
2024-07-23, 13:49
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Jag har noll kunskap om krypto är bäst att säga först. Men vilka blir problemen om man fixar ett bankkonto i nåt kryptovänligt land, växlar in mot cash och sätter in på kontot för att sedan för över till mitt konto i Sverige ?

Är det att bankens system larmar och att jag måste förklara var mina utländska pengar kommer från ?

Skulle det funka att handla t.ex en schysst och dyr sportbil i landet där jag cashar in kryptot och sedan importerar till Svedala och sedan säljer ?

Av naturliga skäl är jag inte i pengatvättarbranschen så ha överseende.

Du kan alltid hitta säljare som tar krypto även i Sverige, tex behöver du hitta någon som vill sälja sin villa eller lägenhet mot stablecoin tex, eller hitta en bilhandlare som tar crypto, allt går inte spåra så klart då transaktionerna sker utanför banksystemet.

Bästa är väl att köpa en fastighet i Dubai och ligga på den, ingen jävel kommer åt det, inte ens DDR regeringen i Sverige.

Ni fattar själva varför bankerna och stat är så livrädda för crypto, man behöver inte bankerna men så länge vanligt folk fortfarande är uppfostrade i narrativet att bankerna sköter allt så är det som det är.
Senast redigerad av Prodelin 2024-07-23 kl. 13:52.
Citera
2024-07-23, 17:10
Avslutad
Alla kriminella härjar i Dubai med sina kryptos du kan köpa vad du vill där. Eller växla.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in