2024-07-24, 08:15
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Av dom tillfrågade är 41% demokrater, 35% republikaner och 24% independet, vilken chock!
Undersökningen är liten och inte särskilt trovärdig. Men om det som du säger så visar det att Trump får betydligt fler röster av osäkra mittenväljare. Av dom 24% som utger sig vara independent plockar Trump två tredjedelar. Tycker det visar att han har ett stort övertag.
2024-07-24, 08:25
Medlem
Litenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Va? Man gör ett relevant urval oftast per relevant delstat. Popular vote OU är ganska ointressanta.
Det är off topic att Trump kan vinna ändå, det vet vi redan, så varför du skriver det är obegripligt. Om du inte tycker att opinionsundersökningar är något att ha, varför skriva i denna tråd överhuvudtaget. Citera inte mig mer med trams.
2024-07-24, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
OJ!?

Googla eller kolla Youtube.
Väldigt kort sammanfattat är det vänsterextremism kombinerat med tokerier från MP om man ska jämföra med Sverige.

Men det kan vara saker som att man får inte anställa den som är bäst för yrket för att man har för många män hos brandkåren utan blir tvingade att anställa kvinnor som gör sämre på proven än män eller att man ska kvotera företagsstyrelser till att vara 50/50 män och kvinnor bara för sakens skull, inte för att man ska välja de bästa osv osv. Finns tusen andra saker.

Men för att ta det senaste jag nämnde. Om jag hade haft ett företag och jag hade 80% män och 20% kvinnor, kanske för att det är ett IT-företag och det är mest män som söker, så är det inget konstigt för mig. Att då någon jävla politiker ska gå in och säga att du måste anställa mer kvinnor även om de är sämre kandidater, det är bara puckat och woke.

Jag säger inte att man inte kan ha 80% kvinnor. Det kan man absolut ha, men världen ser inte ut så. Det är tyvärr så att de flesta kompetenta personer som söker IT-jobb är män.

På samma sätt är det så inom klädindustrin. Kollar du på HM eller andra klädbutiker så är det nog majoriteten kvinnor. Varför? Jo för att mest kvinnor söker och de passar bäst för tjänsten. Varför då försöka anställa män när det finns bättre kvinnor att välja?

En annan sak som är Woke är att försöka styra hur familker tar ut sina föräldradagar.
Woke försöker få det till att kvinnor måste ta ut mindre dagar och män måste ta ut mer, men varför? De flesta familjer vill att kvinnorna tar mer dagar just för att kvinnan tjänar mindre så det blir mindre inkomstbortfall än om mannen tar det mesta. Varför då tvinga mannen att ta mycket mer när det förstör deras ekonomi?

Tack för förklaringen. Jag drar slutsatsen att woke är ett vagt ord med många betydelser och används främst av extremister t ex magasekten eller rysstroll.
2024-07-24, 08:44
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Altn
Det är komiskt att du lyfter fram Kamala Harris "unga" ålder som hennes främsta egenskap. Du är sannerligen helt dum i huvudet.
❤️

79åring i vuxenblöja kontra en 50 plussare.

Jag vet nog varför hon har ledningen just nu. Det gör du med
2024-07-24, 09:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Ja, att du ska få börja säga ”negerboll” i fikarummet igen är så klart viktigare än att demokratin segrar i Europa.
Du har inte begripit mycket.
2024-07-24, 09:41
Medlem
Fattar inte, de HATAR Trump men väljer en kandidat som garanterat kommer att förlora..
2024-07-24, 09:43
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Känns bättre och bättre för min privatekonomi efter att ha satsat 10 000kr på att Harris skulle bli nästa president i USA.
2024-07-24, 11:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Envägsdiplomati brukar aldrig fungera särskilt bra. Putin vill införliva Ukrainas ockuperade områden med Ryssland. Trump är villig att ge han det, eftersom han inte bryr sig. Jag föregick dina 30 minuter av raljerande, tog mig ungefär en minut att sammanfatta. Då drack jag lite bärs under tiden också. Har jag missat nåt?

Ingen vet vad trump vill göra.
eftersom han inte har sagt det.
Så du gissar ju bara. Vilket är hehegege
2024-07-24, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Du har inte begripit mycket.

Standardsvar från rysstroll / högerincels. Det är ni som sitter på alla svaren, men konstigt nog verkar ni aldrig ha den mentala kapaciteten att uttrycka er utförligt. Väldigt märkligt.
2024-07-24, 12:09
Medlem
Ipsos spottar ut OU som visar att Kamelens försprång ökar. Jag såg det som hastigast på sajten "FiveThrityEight".

Men det är något skumt med dessa mätningar.

Men jag tror att bettingsajterna kommer att rätta sig något efter dessa OU.

Trump fortfarande favorit men Kamelen har fått vingar.
2024-07-24, 12:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Standardsvar från rysstroll / högerincels. Det är ni som sitter på alla svaren, men konstigt nog verkar ni aldrig ha den mentala kapaciteten att uttrycka er utförligt. Väldigt märkligt.
Varför anstränga sig för en vänsterretard/bögtroll?
2024-07-24, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Varför anstränga sig för en vänsterretard/bögtroll?

Haha både låg mental kapacitet och lat alltså. Bra att du är ärlig iaf. Fortsätt knyta näven i fickan kamrat!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in