2024-11-01, 22:28
Medlem
Nixters avatar
BREAKING — Cook Political Report anticipates GOP Senate majority could grow to 54 seats (100).
2024-11-01, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Om vi tittar rent krasst på detta, utan MAGA-utsvävningar, så ser vi att enligt RCP leder Harris i Bitchigan med 0,8% och i Wisconsin med 0,3%.

Dessa stater kan mycket väl gå till Harris.

Men enligt RCP är Trumpens ledning i Georgia ganska stor, 2,6%, och i North Carolina är ledningen påtaglig, 1,5%.

Hur jag än räknar och dividerar kommer jag fram till att Kamala är tvungen att vinna Pennsylvania för att kunna bli POTUS. RCP anger att Trumps ledning där är 0,4%.

Jag läste någonstans att Atlas Intel, som är Trumpvänligt, inte kommer att göra fler OU innan valet, vilket kanske medför att Kamala stiger något igen för troligen puttar man in Harrisvänliga Yougov och Morning Consult.

Allt ser ut att hänga på Pennsylvania. Den som vinner Pennsylvania vinner valet, har svårt att se ett annat scenario. Och i Pennsylvania är det extremt jämt med en liten fördel Trump.
2024-11-01, 22:47
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Och då tror du man gör samma misstag igen? Mellanårsvalet visade snarare att demokraterna var knappt underskattade.

Komplicera inte saker, Trump förlorade valet 2020 när han var sittande president, ingenting har förbättrats för honom sen dess, hur ska han vända detta nu när han hans utgångsläge är sämre? Harris kanske har sämre förutsättningar än Biden för fyra år sedan, hon är både kvinna och svart, men det sa man om Obama också (inte att han var kvinna men att han var svart), detta kompenseras med råge av skillnaderna i kampanjerna. Medan Trump gjort flera klavertramp sista veckan innan valet har demokraternas överlägsna organisation gjort fotarbetet och resultatet av detta kommer vi förhoppningsvis se redan på valnatten.
Det är stor skilnad på ett mellanval och presidentval, det är tiotals miljoner fler väljare som röstar vid ett presidentval, Annars så var det huvudsakligen media, och inte opinionsundersökningarna som överskattade GOP inför mellanvalet för två år sedan.

Mätningarna underskattade Trump i ännu större grad i 2020 än vad de gjorde i 2016, trots att han förlorade valet för fyra år sedan. Men självklart så kan det vara så att det är Kamala som är underskattad i 2024 och att Trump är överskattad, dock så tror jag att det är svårare att hitta Trump-supportrar än Demokrater/Kamala-supportrar.
2024-11-01, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Suck, du drar en falsk eqvivalens mellan GOP=Trump. Sanningen är att Trump underskattats i samtliga val som han ställt upp i, och även när man betydar att man inte kommer göra om samma misstag så har man gjort det än värre på vissa ställen. Det är sanning och faktum, du behöver inte gilla det, men så har det varit. Sen kan du så klart sitta och hoppas på motsatsen, det står dig fritt, men historien talar till din nackdel, det ska du vara medveten om.

Jag ger dig både rätt och fel. Du har rätt i att man inte kan använda gamla sanningar om GOP och jämföra det med Trump-rörelsen. Trump är en väldigt speciell kandidat som förändrat det politiska klimatet i USA mer än någon annan politiker under lång tid. Där jag ger dig fel är att du fortfarande tror att Trump är lika underskattad nu som han var 2016 och det är inte sannolikt. Trots att Trump har varit i centrum för amerikansk politik i nästan 10 år, hans kändisstatus är obestridd så presterar han inte bättre. Fältet borde ligga öppet för honom, han ställer upp mot en kandidat som knappt haft tre månader på att förbereda sig, en historiskt kort tid, han särbehandlas positivt av media i en grad vi aldrig sett motstycke till. Trots detta har han aldrig lyckats finna förtroendet hos en majoritet av befolkningen, det ena framträdandet är galnare än det andra och dessutom är han ingen person människor gillar. Att Trump kan ligga jämsides i en mätning med en normal kandidat är överskattning. Ni hoppas på att 2016 ska upprepa sig, det kommer inte hända igen av en rad olika anledningar.
2024-11-01, 23:30
Medlem
Sista pollen innan valet från BIGDATAPOLL, som var bland de främsta att mäta opinionen innan valet 2020:

Citat:
#NEW FINAL NATIONAL poll

🔴 Trump: 48% (+0.7)
🔵 Harris: 47.3%
🟣 Oliver: 1.8%
🟢 Stein: 1.2%
🟠 West: 0.6%

@BIGDATAPOLL
| 10/27-29 | N=2,814LV
https://x.com/EricLDaugh/status/1852462603097760040
2024-11-01, 23:32
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Sista pollen innan valet från BIGDATAPOLL, som var bland de främsta att mäta opinionen innan valet 2020:

https://x.com/EricLDaugh/status/1852462603097760040

Oj. Känns som jag kan ge upp drömmarna nu om att Adam West ska bli president?
2024-11-02, 00:15
Medlem
Jag tittade i 10 minuter på det rally som Trump har idag och det var kul att se bakgrunden. Jag kunde urskilja en ung tjej bakom Trump bland följarna som hade en sådan där gul-orange väst som sopgubbarna/renhållningsarbetarna har.

Trump har som vanligt chockat etablissemanget med sina utspel.

Om det påverkar hur folk röstar låter jag vara osagt.
2024-11-02, 00:17
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Var ser du statistik om förtidsröstandet per county? Om du har länk blir jag tacksam

Nationella + Stater + county
https://targetearly.targetsmart.com/g2024?view_type=state
Senast redigerad av Nixter 2024-11-02 kl. 00:27.
2024-11-02, 00:26
Avslutad
Citat:
Jag ger dig både rätt och fel. Du har rätt i att man inte kan använda gamla sanningar om GOP och jämföra det med Trump-rörelsen. Trump är en väldigt speciell kandidat som förändrat det politiska klimatet i USA mer än någon annan politiker under lång tid. Där jag ger dig fel är att du fortfarande tror att Trump är lika underskattad nu som han var 2016 och det är inte sannolikt. Trots att Trump har varit i centrum för amerikansk politik i nästan 10 år, hans kändisstatus är obestridd så presterar han inte bättre. Fältet borde ligga öppet för honom, han ställer upp mot en kandidat som knappt haft tre månader på att förbereda sig, en historiskt kort tid, han särbehandlas positivt av media i en grad vi aldrig sett motstycke till. Trots detta har han aldrig lyckats finna förtroendet hos en majoritet av befolkningen, det ena framträdandet är galnare än det andra och dessutom är han ingen person människor gillar. Att Trump kan ligga jämsides i en mätning med en normal kandidat är överskattning. Ni hoppas på att 2016 ska upprepa sig, det kommer inte hända igen av en rad olika anledningar.

Kollat på intervjuerna med trump/Rogan
Sett hans tal etc.

Hur kan man inte gilla trump?

Alla som har sett det förstår
2024-11-02, 00:30
Medlem
Nixters avatar
Citat:

Så om jag förstår dig rätt så ger du den du kommenterar både rätt och fel. Du avslutar med att Trump inte kommer vinna 2024 likt 2016 av en rad olika anledningar, som du ej anger.

🤣
2024-11-02, 00:31
Medlem
Citat:

Trumpen var alltså mer UNDERSKATTAD i undersökningarna 2020, än 2016.
Det var 0,1 % 2016 och 0,4 % 2020.

Snälla, berätta mer varför Trumpeten-folk skulle hoppas på samma underskattning som 2016, istället för 2020 😅

Och berätta mer om varför du anser han vara överskattad i detta valets undersökningar 👍
2024-11-02, 00:35
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Hur kan det vara så extremt uppdelat i USA? Det är skrämmande.

Kolla på vilken Trump-delstat ni vill. Wyoming. Varenda stad med >10.000 invånare i Wyoming är Demokratisk. Det är små blåa öar i Trump-land,

Det är så sjukt uppdelat mellan Hillbilly och Stad, Outbildad nobody och tänkande person.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in