Mja, kollar du på t.ex Pennsylvania i RCP så leder Kamala Harris med 0,4% men det är endast tack vare Bloombergs sagolika mätning som gav henne 5%, jämför med åtta andra som har antingen oavgjort eller en Trumpledning, tror du att alla åtta är fel och Bloombergs är rått?
Som sagt, antingen har Bloomberg träffat rätt och alla andra har missat men jag tror att det är Bloomberg som har fått en kraftig överskattning på Kamala Harris.
Okej. Jag länkade till The New York Times/Siena Colleges ou tidigare. Anledningen till att jag valde just den är att The New York Times/Siena Colleges rankas högst av alla pollsters hos 538. Det bästa är naturligtvis annars att titta på poll of polls, vilket jag också gjort. Här ser man också att kurvorna divergerat, dvs gapet mellan Harris och Trump har ökat till Harris favör. Som jag skrev tidigare återstår det att se om det är en "synvilla" eller inte. https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/2024/pennsylvania/
Jag förstår fortfarande inte riktigt hur du menar att opinionssiffrorna visar att Trump lyckats mobilisera soffliggarna i dessa stater. Ou verkar ju ge det motsatta vid handen. Det jag däremot förstår är att du inte har något svar och att du därför försöker flytta målstolparna och hellre vill prata om Bloomberg av alla polls.
Anledningen till att du kommer rabbla det där hjärnsläppet i 8 år, att GOP underpresterade i mellanårsvalen samt att engångsclownen överpresterar i OU - kommer du att bli varse i (Roe)vember (courtesy of Ouelet).
Jag fattar knapt vad du yrar om, var du nykter när du skrev detta?
Men fakta är att Trump blev iaf vald som presidentkandidat på ett demokratiskt vis. Kamala hade aldrig blivit vald som kandidat under ett primärval.
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, kollar du på t.ex Pennsylvania i RCP så leder Kamala Harris med 0,4% men det är endast tack vare Bloombergs sagolika mätning som gav henne 5%, jämför med åtta andra som har antingen oavgjort eller en Trumpledning, tror du att alla åtta är fel och Bloombergs är rått?
Som sagt, antingen har Bloomberg träffat rätt och alla andra har missat men jag tror att det är Bloomberg som har fått en kraftig överskattning på Kamala Harris.
Hon var tvungen hoppa av. Biden valde henne som vp för hon är kvinna och har blek bajs brun hy.
Tja.. det var väl ingen fet lastgammal lagerarbetare eller lastbilschaffis som gått livets hårda skola ledig. Du vet, en sån som minsann lever i värkligheten och varken lärt sig skriva ihop eller bilda korrekta meningar.
Nåväl.. trots att hon är helt värdelös, inkompetent och ogillad - så är vi glada över att hon gillas av betydligt fler än clownen, alla WT's stora hjälte.
Inför presidentvalet 2020 visade många opinionsmätningar att Joe Biden låg något före Donald Trump i Florida, ofta med en ledning på mellan 1 och 3 procentenheter. Men när resultaten kom, vann Trump delstaten med 51,2% av rösterna jämfört med Bidens 47,9%, vilket innebar en marginal på cirka 3,4%.
Jag missminner mig kanske om latinamerikanernas tidigare siffror, men det är nog så att "been there, done that, we're not going back" resonerar starkt hos dem och att en ökning på ~10% faller långt inom rimlighetens (och det sunda förnuftets) gränser.
The poll shows Harris enjoying a comfortable, 34-point lead among Hispanic voters in Arizona. About 52 percent of respondents, up from 43 last month, said they would “definitely” vote for the vice president, while 18 percent, down from 25, said the same of Trump.
Harris leads Trump among Hispanic voters in Georgia as well, albeit by only seven points. Forty-four percent, up from 38 in July, said they would “definitely” vote for her, while the percentage of respondents who said the same of Trump increased by just one point in the same period.
On Tuesday, Univision announced that it will host a town hall event with each candidate early next month (Trump’s on October 8 and Harris’s on October 10)...
Kari Lake’s campaign against Democratic US Representative Ruben Gallego is in trouble. So much trouble that even Republican strategists think she’s a goner, comparing her drag on the Republican Party ticket to North Carolina’s toxic gubernatorial candidate, (black NAZI!) Mark Robinson.
The latest New York Times/Siena College poll has Lake trailing Gallego by six percentage points. Another poll from the Marist Institute has her behind by a whopping 10%. Critically, Gallego leads 64% to 32% among independent voters, who comprise a third of the state’s electorate.
Ten Teamsters local units that represent 45,000 members in Florida, Georgia and southeastern Alabama have broken with the union's national leadership by endorsing Vice President Kamala Harris' presidential campaign.
What's more, since the non-endorsement by the national governing board, the Harris-Walz ticket has steadily received endorsements from local Teamsters councils, including in important battleground states like Michigan, Pennsylvania, Wisconsin and Nevada.