Citat:
Ursprungligen postat av
wygesa
Hur sitter den fast? Det är inte ett sånt där klistergrej som gör att fönstret ser hemskt ut när man vill sälja bilen om några år?
Sugpropp?
Personligen tycker jag att sugproppen är värdelös eftersom kameran enkelt ramlar ner med en sådan. Betydligt bättre är M3-tejp som får kameran att sitta helt perfekt tills det är dags att ta bort fästet. Det var inga problem att ta bort tejpen. En gång när jag bytte ruta fick jag en annan tejp än M3 och hade problem med att kameran lossnade när bilen stod parkerad i solen. Det är värt att skaffa riktig tejp.
För att svara på din fråga om hur man enklast tar bort M3 tejp från en ruta:
Använd en hårtork för att värma upp tejpen. Sedan kan du använda ett plastverktyg eller dina naglar för att försiktigt ta bort tejpen. Om det finns kvar något lim, använd ett rengöringsmedel.
Citat:
Ursprungligen postat av
yz44
Den filmar hela tiden och tar hela tiden bort de älsta filerna.
Den sitter med lim och du kan sälja bilen med kamera i stället för att krångla.
Jag håller med om att det är bättre att sälja bilen med kameran och lägga tid på att dra kablarna snyggt under panelen. Det tar cirka en timme att installera en frontkamera, backkamera och Power Magic Pro. Om tar hjälp för det borde installationen kosta under 2000 kr.