2024-07-20, 20:15
Medlem
Denoms avatar
Nu känns det som att trams och off topic sällan leder till varning eller avstängning och det är ofta trådar hamnar på populära ämnen bara genom att locka massa troll och inte till följd av konstruktiv diskussion.

Är det inte dags att mods blir hårdare mot sådana regelbrott?
Citera
2024-07-20, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Nu känns det som att trams och off topic sällan leder till varning eller avstängning och det är ofta trådar hamnar på populära ämnen bara genom att locka massa troll och inte till följd av konstruktiv diskussion.

Jo det tycker jag verkligen. Det krävs hårda tag nu.

Hur är det möjligt att bliva avstängd för alltid och sen komma tillbaka? Hur gjorde du?
Citera
2024-07-20, 20:25
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoFtEnAvBaJs
Jo det tycker jag verkligen. Det krävs hårda tag nu.

Hur är det möjligt att bliva avstängd för alltid och sen komma tillbaka? Hur gjorde du?
Jag skickade PM till Admin några år senare och fick komma tillbaka men jag har skött mig här på forumet sedan dess och tror många andra skulle göra likadant om fler blev avstängda.
Citera
2024-07-20, 20:27
Medlem
Citat:

Men vad är trams då? Skulle alla inlägg tas bort som inte är direkt kopplat till ett ämne då vart det inte många trådar kvar och således inga användare heller. Du kan inte diskutera ett ämne utan att flyta över på andra ting, det sker naturligt.
Citera
2024-07-20, 20:29
Medlem
Ganonitos avatar
Det är inte det minsta svårt att att få varning för 0.03. Räcker att man avviker det minsta lilla från topic så får man varning för 0.03.

Sedan ger 0.03 aldrig avstängning per automatik, men om man har flera 0.03-varningar kan man bli avstängd för ohörsamhet.
Citera
2024-07-20, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskibusken
Men vad är trams då? Skulle alla inlägg tas bort som inte är direkt kopplat till ett ämne då vart det inte många trådar kvar och således inga användare heller. Du kan inte diskutera ett ämne utan att flyta över på andra ting, det sker naturligt.

Trams är bra. Tyvärr är alla intelligenta användare avstängda. Jag tror merparten mods mår illa psykisk och avreagerar här.
Citera
2024-07-20, 20:31
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskibusken
Om man vill diskutera något annat än frågeställningen startar man en ny tråd om det, inte svårare än så.
Citera
2024-07-20, 20:31
Medlem
Livssynslurks avatar
Tycker det är ett dåligt förslag.
Vad anses som trams? Högst subjektivt hos enskild moderator.
Kan leda till varning för meningsskiljaktigheter vilket motverkar forumets huvudsyfte.
En del trams vill vi även ha kvar.
Citera
2024-07-20, 20:32
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det är inte det minsta svårt att att få varning för 0.03. Räcker att man avviker det minsta lilla från topic så får man varning för 0.03.

Sedan ger 0.03 aldrig avstängning per automatik, men om man har flera 0.03-varningar kan man bli avstängd för ohörsamhet.
All off topic genererar uppenbarligen inte varningar.
Citera
2024-07-20, 20:32
Medlem
TheGretaResets avatar
Jag blir ofta avstängd för oneliners.
Citera
2024-07-20, 20:33
Medlem
Citat:
Om man vill diskutera något annat än frågeställningen startar man en ny tråd om det, inte svårare än så.

Intetsägande svar. Vad är trams? Bara för att du tycker att det är trams så betyder det inte att det är trams. Det kan vara som så att du är för ointelligent för att se kopplingen mellan ämnet och det som du tycker är trams.

Ofta har folk en tendens att dra innan säcken har knutits ihop också så det framstår då i ögon som dina som ännu värre än vad det egentligen är.

Är det något dom borde ta hårdare på så är det personangrepp och psykisk misshandel genom text. Det tycker jag är mycket bättre än att peta folk i ögat med "trams".
Citera
2024-07-20, 20:34
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livssynslurk
Tycker det är ett dåligt förslag.
Vad anses som trams? Högst subjektivt hos enskild moderator.
Kan leda till varning för meningsskiljaktigheter vilket motverkar forumets huvudsyfte.
En del trams vill vi även ha kvar.
Det går alltid att ifrågasätta och uppmärksamma tvivelaktiga grunder till en varning eller avstängning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in