2024-07-20, 19:35
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Hej!

Var ute igår och träffade folk.
En kvinnlig bekant undrade då om hon kan radera en 'obehaglig' snubbe från FaceBook/messenger så att hon försvinner från hans kontakter. Han skickar tydligen meddelanden som hon inte vill ha.
Helst så att han inte märker det. (Utom då han ska skicka nytt förstås för då lär han ju märka att hon är borta)

Han har henne även på sin telefonlista så även där vill hon att hon ska försvinna.

Jag har aldrig hört talas om att man kan 'radera' sig på annans telefon- och messengerlista, men vad vet väl jag?

Så går detta?

/VV
Citera
2024-07-20, 19:38
Medlem
Blocka nummer och facebook.

Det ser bara ut som hon ”försvunnit” från fb
Sms går fram utan att nå mottagare.

Är din vännina efterbliven och du en svart riddare?
Citera
2024-07-20, 21:49
Moderator
Maviels avatar
Det bästa är såklart att blocka telefonnumret. Det syns inte för mottagaren på något sätt - men såklart så märker ju personen att sms:en inte blir lästa. På messenger kan man välja att blockera för bara meddelanden eller för facebook helt och hållet. Om man bara blockerar meddelanden märks det inte för motparten på annat sätt mer än att de inte får någon respons och inte läser meddelandena. Men det bästa är ju att klippa den kontakten om den är oönskad. Startar vederbörande nya konto så blockerar man de också och låter bli att svara överhuvudtaget. Till slut tröttnar de.
Citera
2024-07-20, 21:49
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Blocka nummer och facebook.

Det ser bara ut som hon ”försvunnit” från fb
Sms går fram utan att nå mottagare.

Är din vännina efterbliven och du en svart riddare?

Hade ingen aning om att blocka innebar att kontot försvann hos den andre måste jag medge.
My bad.

/VV
Citera
2024-07-20, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Hade ingen aning om att blocka innebar att kontot försvann hos den andre måste jag medge.
My bad.

/VV
Det går att dölja chatter på Messenger så de inte syns. Kika på det.
Citera
2024-07-20, 22:43
Avslutad
Är väl bara att blocka det 🤷
Citera
2024-07-20, 22:45
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warsmann
Det går att dölja chatter på Messenger så de inte syns. Kika på det.

Hos den andre användaren också?
Blockar man, försvinner dels ens eget konto hos den andre, men också all kommunikation man haft?
Utan att denne får veta det när det blockas?

/VV
Citera
2024-07-21, 09:32
Medlem
Det är förmodligen samma obehagliga gubbslem som försökte grooma våran heroinmissbrukande vän Dopamina när hon låg utslagen och pank på ett behandlingshem.
Citera
2024-07-21, 12:13
Medlem
Citat:
Hej!

Var ute igår och träffade folk.
En kvinnlig bekant undrade då om hon kan radera en 'obehaglig' snubbe från FaceBook/messenger så att hon försvinner från hans kontakter. Han skickar tydligen meddelanden som hon inte vill ha.
Helst så att han inte märker det. (Utom då han ska skicka nytt förstås för då lär han ju märka att hon är borta)

Han har henne även på sin telefonlista så även där vill hon att hon ska försvinna.

Jag har aldrig hört talas om att man kan 'radera' sig på annans telefon- och messengerlista, men vad vet väl jag?

Så går detta?

/VV

Är hon 80 år gammal och aldrig haft internet förut?
Citera
2024-07-21, 12:39
Medlem
Citat:
Hos den andre användaren också?
Blockar man, försvinner dels ens eget konto hos den andre, men också all kommunikation man haft?
Utan att denne får veta det när det blockas?

/VV
Nej, det syns inte för andra användaren.

Nej, kommunikationen ligger kvar.
Om du döljer får de inte veta, om du blockerar får de veta då din profilbild försvinner.
Citera
2024-07-21, 16:43
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Är hon 80 år gammal och aldrig haft internet förut?

Inte 80 bast, men tämligen (som jag) oteknisk vad gäller sådana saker.
Citera
2024-08-01, 14:14
Medlem
Blockera kontot eller ändra konto-ID.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här