2024-07-20, 02:02
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeppoLundgren
Hur ofta tror du att någon har beställt så tunga prylar? Det mesta lär väl väga mycket mindre. Sedan finns det nog hiss i höghus.

Det finns värre jobb än det där, t.ex. lossa trailers med vin & sprit och sedan stapla tusentals 15-20 kg kartonger på pallar.

Vin och sprit lastas på pallar men ja någon ska stapla upp de på pallarna men du tar inte 10 vinkartonger i taget utan förmodligen en och en.. Men ja som du säger på slutet så finns det riktiga grisjobb där kartonger väger satan som ska staplas dagar i ett..
Citera
2024-07-20, 02:18
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
De är statistiskt sett fysiskt svagare än riktigt manliga män givetvis? Har du varken sett på sport eller tittat ut genom ett fönster i ditt liv, eller varför ställer du ens den frågan?
Bara fördommar. I verkligheten spelar ens läggning föga roll när det kommer till något sådant, vad statistiken säger behöver inte spegla det man ser i verkligheten.

Finns straighta män som är mindre starka t.ex. finns också gaymän som är väldigt starka, vältränade samt maskulina.
Sluta se saker svartvitt liksom.
Senast redigerad av EpicUsername 2024-07-20 kl. 02:24.
Citera
2024-07-20, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livssynslurk
Det är för att utlämningsställen bara lämnar ut upp till 20 kg.
Tyngre paket får du boka hemkörning på eller hämta på postterminal, så har inte något speciellt med PostNords personal att göra.
Hur står det till med dig själv om du till och med saknar så pass mycket handlingskraft för att kunna boka tid för hemkörningen?
Ombuden/PostNord lämnar bara ut max 20 kg. Hemkörning lämnar vad som. Privatkund kan max skicka 20 kg, företag vad som. Det är egentligen konstigt. Jag skulle som privatkund skicka ett paket med PostNord som vägde mer än 20 kg, det gick inte.

Pratade med mitt jobb om jag kunde skicka det därifrån, det gick bra. Det var något åkeri de hade avtal med, minns inte vad de hette. Dröm om min förvåning när PostNord kom och hämtade paketet. På deras bil stod det dessutom DHL förutom PostNord.

Jag tror det är en verksamhet som pågår i flera olika varumärke men med en aktör, åtminstone är de väldigt sammanflätade. Men frågan kvarstår, hur skickar privatpersoner tyngre försändelser än 20 kg?
Citera
2024-07-20, 02:24
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Vin och sprit lastas på pallar men ja någon ska stapla upp de på pallarna men du tar inte 10 vinkartonger i taget utan förmodligen en och en.. Men ja som du säger på slutet så finns det riktiga grisjobb där kartonger väger satan som ska staplas dagar i ett..

Vin & sprit lastas inte på pallar från producenterna. Kartongerna staplas från golv till tak för att få plats med så många som möjligt.

Det är enbart vid frakten till systembolaget som kartongerna lastats på pallar.
Citera
2024-07-20, 03:04
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Vin & sprit lastas inte på pallar från producenterna. Kartongerna staplas från golv till tak för att få plats med så många som möjligt.

Det är enbart vid frakten till systembolaget som kartongerna lastats på pallar.

Å fandå har jag lärt mig något nytt. Tack! Vilket skitjobb för övrigt
Citera
2024-07-20, 07:25
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Beställde en gång en 24 kgs kettlebell hem till mig. Killen som kom var en spinkig Postnord-kille som trots att han använde säckkärra klagade på att den var så tung. Samtliga gånger jag beställt kettlebells har dessutom paketena varit helt sönderslagna. De som tillverkar kettlebells tror att vanliga kartonger fungerar.
Inte bara kettlebells, vikterna kommer i samma skitkartonger, som dessutom är tillverkade av den absolut klenaste/billigaste wellpapp.
Citera
2024-07-20, 08:20
Medlem
Det har väl alltid varit en 20kg gräns, långt innan postnord.
Citera
2024-07-20, 09:50
Medlem
Rätt bögigt att beställa någonting tungt på frakt, ta det över axeln från affären och gå hem bara?
Citera
2024-07-20, 11:17
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Så vitt jag förstår tar inte Postnord emot paket som väger över 20kg. Istället får man hämta det på nåt jävla centrallager alternativt försöka boka hemkörning.

Är det för det bara arbetar kvinnor/bögar på posten nuförtiden eller vad är grejen?

Så man klarar alltså inte att bära mer än 20 kg som kvinna? Är du dum på riktigt, eller gör du dig till?
Sluta lusa ned forumet med efterblivna jävla trådar.
Citera
2024-07-20, 11:23
Medlem
Tack för alla svar. Det var som jag trodde alltså, fjollerier som ligger bakom.

Ytterligare ett tecken på samhällets förfall.
Citera
2024-07-20, 12:15
Medlem
Citat:
Hur ofta tror du att någon har beställt så tunga prylar? Det mesta lär väl väga mycket mindre. Sedan finns det nog hiss i höghus.

Det finns värre jobb än det där, t.ex. lossa trailers med vin & sprit och sedan stapla tusentals 15-20 kg kartonger på pallar.

Lasta flygplan, inte nog med att allt väger mer än 20kg så har man en arbetsplats som är nån meter som bäst eller en tvärhand hög som en F100.
Citera
2024-07-20, 14:13
Medlem
Det har väl inget med Postnords personal att göra? Det handlar väl om att Coop/Ica/kioskens personal inte ska behöva hantera för tunga paket.
Jag beställer tyngre paket med hemleverans och Postnords personal fixar ju det. Så vad är problemet?

Det är väl jättebra att vi har arbetsmiljöregler så folk inte sliter ut sig och inte tar sönder sina kroppar på jobbet? Ska folk paja ryggarna på jobbet och få besvär livet ut för att TS tycker det är bögigt att inte butiksbiträdena på Coop kan lyfta 100 20+kilospaket hela dagarna? Det är folk med TS inställning som tar onödiga risker på jobbet och sen dör i arbetsplatsolyckor för att dom inte vill vara fjolliga.

Mvh skyddsombud sen 15 år tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in