Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-19, 15:53
Bannlyst
Windows 7 aero är fantastiskt bra, särskilt för ögonen.

Borde den vara tillbaka? Älskar datorer och windows, men mitt problem med windows är att den ser stel ut just nu, tänk om vi fick tillbaka aero temat:

https://www.deviantart.com/vaporvance/art/Windows-11-Aero-Concept-902795168

På antingen windows 11 eller windows 12, det skulle hjälpa ögonen en del, man orkar sitta och kolla längre än tidigare, windows skall inte vara stel med sin design, vad anser ni andra?
Citera
2024-07-19, 16:16
Avstängd
Nej.
Du kan ändra exakt till det temat redan.

Du kan skapa egna winsows teman och ladda ner dom vi behöver inte ett jävla ruttet os för det.
Citera
2024-07-19, 16:18
Medlem
kl4sseKocks avatar
Hade gärna sett aero temat igen, det var coolt då, ser även mer mjukt och stilrent ut än idag.
Citera
2024-07-19, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Hade gärna sett aero temat igen, det var coolt då, ser även mer mjukt och stilrent ut än idag.

Håller med. Har man en snabb dator så laddar aero också snabbare än det nuvarande temat. Windows 7 laddade snabbt för mig på den tiden, även om det var med en Core i5 dator, sandybridge som jag hade då sist.
Citera
2024-07-19, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StewieGriffun
Windows 7 aero är fantastiskt bra, särskilt för ögonen.

Borde den vara tillbaka? Älskar datorer och windows, men mitt problem med windows är att den ser stel ut just nu, tänk om vi fick tillbaka aero temat:

https://www.deviantart.com/vaporvance/art/Windows-11-Aero-Concept-902795168

På antingen windows 11 eller windows 12, det skulle hjälpa ögonen en del, man orkar sitta och kolla längre än tidigare, windows skall inte vara stel med sin design, vad anser ni andra?

Jag tycker att alla dessa designers för themes till Windows borde få anställning på Microsoft istället. Så att dom kan baka in dessa themes direkt i Windows för alla utan fjanterier på tilläggsprogram. Och förmodligen så skulle det fungera bättre än vad det gjort hittills då dom har lite mer expertis på Microsoft samt inbakat torde fungera bäst med kompatibilitet osv.
Citera
2024-07-19, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskibusken
Jag tycker att alla dessa designers för themes till Windows borde få anställning på Microsoft istället. Så att dom kan baka in dessa themes direkt i Windows för alla utan fjanterier på tilläggsprogram. Och förmodligen så skulle det fungera bättre än vad det gjort hittills då dom har lite mer expertis på Microsoft samt inbakat torde fungera bäst med kompatibilitet osv.

Det är microsoft själva som inte vill ha aero temat tillbaka, deras kunder gillar temat. Men dom vill ha det mer stelt.

Dom har dock förbättrat windows en del, med Antivirus och annat, windows defender är ju grymt bra.

Håller med dig att man borde göra temat inkluderat redan, istället för att man ska ladda ner windows blinds eller classic shell för att förbättra sitt tema.
Citera
2024-07-19, 16:41
Medlem
Citat:
Det är microsoft själva som inte vill ha aero temat tillbaka, deras kunder gillar temat. Men dom vill ha det mer stelt.

Dom har dock förbättrat windows en del, med Antivirus och annat, windows defender är ju grymt bra.

Håller med dig att man borde göra temat inkluderat redan, istället för att man ska ladda ner windows blinds eller classic shell för att förbättra sitt tema.

Ja alltså hela deras försäljningspunkt är ju att kalla sin produkt för Windows, det vill säga fönster. Så vad är det jag och alla andra övriga användare tittar på egentligen? Kan man få en annan vy eller? Dom borde ha anammat detta stenhårt sedan Windows XP.
Jag är trött och besviken på att dom inte har gjort mer. Vart är min flexibla användarupplevelse?
Citera
2024-07-19, 16:49
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskibusken
Vart är min flexibla användarupplevelse?

De har i princip ett monopol på företagsskrivborden. Varför skulle de ge dig det du vill ha? Det är bara onödigt krångel för dom. Vill du få en flexibel användarupplevelse måste du nog bryta dig ut ur monopolet och köra ett helt annat eko-system.

Citat:
förbättrat windows en del, med Antivirus och annat, windows defender är ju grymt bra

Jag tycker inte alls det är bra. Den skiten gör att jag inte ens kan köra mina egna skript, för att automatisera vissa uppgifter. Jag upplever detta bara som ytterligare ett steg mot att de ska ha full kontroll av vad du får och inte får göra i din dator.
Citera
2024-07-19, 17:03
Bannlyst
Vi kör Aero-temat i mitt företag, deployat via GPO
Citera
2024-07-20, 03:01
Medlem
kl4sseKocks avatar
Kan man lägga in egna teman huxflux i Windows 11 eller måste man in och meka med systemfiler för att det ska funka?
Citera
2024-07-21, 09:24
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Kan man lägga in egna teman huxflux i Windows 11 eller måste man in och meka med systemfiler för att det ska funka?

Förut fanns ju Windows Classic-temat, alltså gränssnittet från Windows 9x och 2000, men det tog Microsoft bort från och med Windows 8. Man kan installera RetroBar och få tillbaka taskbaren från Windows 9x, XP eller Vista. Sedan finns Explorer++ och ExplorerPatcher som gör att man kan få tillbaka en del äldre Windowsgrejer såsom den analoga klockan från Windows 7 osv.

I Can't Use Windows Without ExplorerPatcher (Windows 10 & 11 Tutorial)
https://youtu.be/iucq4Ec8ifM

Vill man ta steget ännu längre och ge det en hel makeover till ett gammalt hederligt Windows så finns Stardocks WindowBlinds. Betalprogram dock.
Citera
2024-08-28, 11:49
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

Ett företag bör ju anpassa sig till vad deras kunder vill ha. Här är väl problemet att Windows har för stor marknadsandel så att de i praktiken har monopol. Då finns inte samma drivkraft att anpassa sig.
Linux har ju problemet att väldigt många program och spel görs för Windows och MacOS lär ju inte bli en stor konkurrent så länge det bara kan köras på Apples egen hårdvara.
Aero borde ju finnas och gå att slå på och stänga av.
Då kan de som vill köra Arto medan de som vill köra nuvarande W10/W11-layout kan göra det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in