Vad för storts kontroller och hur många kontroller fick du? Det roliga är att frivårdens kontor i Malmö ligger bredvid vid mitt jobb hahahah.
Pengarna är inga problem för alkolåset. Kostar 1000/mån för alkolås. Sedan Betalade jag 4400 kr för läkarbesöket i torsdags och har provtagning 4 juni. Viljeförklaringen för alkolås och syndelen redan inskickade så är redan under pågående process. Transportstyrelsens krav är att man inte är alkoholberoende annars får man observationstid på 6 mån för att visa man är nykter sedan kan man bli beviljad alkolås. Annars blir man det direkt ifall man inte får diagnos alkoholberoende eller är grovt kriminell. Jag är inte beroende eller missbrukare, utan engångsmisstag, skulle flytta bilen bara så var en kort sträcka på 2 km.
Men Såhär står det på avslaget:
” Skäl för beslutet
Av 21 kap. 3 a § rättegångsbalken följer att offentlig försvarare ska förordnas för den som är anhållen eller häktad eller för den som är misstänkt för ett brott. för vilket inte är stadgat lindrigare straff än fängelse i sex månader. Offentlig försvarare ska därutöver förordnas
1. om den misstänkte är i behov av försvarare med hänsyn till utredningen
om brottet,
2. om försvarare behövs med hänsyn till att det är tveksamt vilken påföljd
som ska väljas och det finns anledning att döma till annan påföljd än böter eller vikorlig dom eller sådana påföljder i förening, eller
3. om det i övrigt föreligger särskilda skäl med hänsyn till den misstänktes
personliga förhållanden eller till vad målet rör.
Tingsrätten finner inte att någon av de ovan angivna förutsättningarna
föreligger i förevarande fall. XXXX XXXX begäran om offentlig försvarare ska därför avslås. Detta beslut hindrar inte att XXXXX XXXXX själv utser och bekostar försvarare.”
Citat:
Ursprungligen postat av
NorrlandsKocken
1,84 på mig så misstänker en månad.
Ger de avslag för att de anser det mer eller mindre redan är klart vad du ska få för straff?
Håller tummarna för att din ansökan om alkolås går igenom. Jag klarade mig med buss men behöver du bil för jobbet borde det inte vara problem. Kommer dock kosta en del men det har du säkert redan kollat upp.
Sen om det blir boja så kommer du har extremt mycket besök av de som hjälper Frivården men kontroller.
Men all info fås när du träffar Frivården där du bor.