Minns ni Tarzan? Alla födda efter millenniet kan glömma denna fråga. Superhjältarnas superhjälte!
Tarzan uppmärksammas i dagarna. Han vann Olympiska Spelen (OS) i Paris år 1924, för 100 år sedan. Johnny Weissmuller alltså. Franz Josef var kejsare och kung i dubbelmonarkien Österrike-Ungern när han föddes.
Senast redigerad av PerOF 2024-07-19 kl. 09:52.
För några år sedan hörde jag en liten parvel tjuta tarzantjutet och vråla "kreegah bundolo" på en lekpark så det finns minst en ungdom som har Tarzan som idol.
Minns ni Tarzan? Alla födda efter millenniet kan glömma denna fråga. Superhjältarnas superhjälte!
Tarzan uppmärksammas i dagarna. Han vann Olympiska Spelen (OS) i Paris år 1924, för 100 år sedan. Johnny Weissmuller alltså. Franz Josef var kejsare och kung i dubbelmonarkien Österike-Ungern när han föddes.
Ingen har väl missat Disneyfilmen men det gjordes en film med Alexander Skarsgård och Margot Robbie för bara 5-6 år sen väl?
Ingen har väl missat Disneyfilmen men det gjordes en film med Alexander Skarsgård och Margot Robbie för bara 5-6 år sen väl?
Tack för tipset! Jag ska genast gå och se Tarzan med Alexander. Och de här Skarsgård grabbarna har ju rätta karaktären för jobbet. Så jag lär inte bli besviken.