2024-07-19, 09:08
Medlem
Saxat från artikel:
Citat:
Kvinnan var anställd på polisen men har nu avskedats. På övervakningsfilm syns hur hon stjäl kontanter från en frihetsberövads tillhörigheter. I utredningen framkommer det att kvinnan har ett spelmissbruk – och en stor skuld hos Kronofogden.

Händelserna uppdagades i mars i fjol. I samband med en frigivning av en intagen i arresten i Malmö, upptäckte man att det saknades kontanter bland den personens tillhörigheter.

När den intagna skrevs in tog man bilder på kontanterna, som var cirka 900 kronor. Men bara en femhundralapp skrevs in.
Den intagna påpekade att han inte fått tillbaka sina pengar, varpå den kvinnliga vakten ska ha sagt: ”vi är inga tjuvar, så jag tror inte på dig”.

Men den kvinnliga arrestvakten hade i själva verket inte skrivit in det totala beloppet – och fångades på en övervakningsfilm.

I samband med utredningen av stölden framkom det även att kvinnan gjort en rad misstänkta slagningar i polisens databas.

Kvinnan har nu blivit avskedad och har även erkänt brott. I åklagarens strafföreläggande står det att hon döms till villkorlig dom för stöld och dataintrång.

Betalartikel: https://www.sydsvenskan.se/2024-07-18/arrestvakt-i-malmo-stal-pengar-fran-anhallna/
Senast redigerad av Riley.B 2024-07-19 kl. 09:21.
Citera
2024-07-19, 09:11
Moderator
Chantres avatar
Brott och brottsbekämpning --> Aktuella brott och kriminalfall
/Moderator
Citera
2024-07-20, 08:01
Medlem
Vem är kvinnan?
Citera
2024-07-20, 10:59
Medlem
senhackarens avatar
Dessa speltorskar.
Citera
2024-07-21, 17:40
Medlem
UT64s avatar
Det här är en gärningsman som förtjänar lite mer uppmärksamhet än hon fått hittills.

Hon stal pengar från hjälplösa personer, som var omhändertagna och muddrade, och när de efteråt klagade, svarade hon överlägset att "polisen minsann inte är tjuvar".

Men som så många gånger tidigare var det kameran som avslöjade kräket och givetvis fick hon sparken.

Men vem är då denna kvinna? Hon heter T.T. (f.1984) och bor en bit ifrån Eslöv. Vi kanske inte skulle brytt oss så mycket om det inte vore för att denna kriminella lesbian är gift med en annan intressant person med anknytning till polisen. Nämligen S.Å.T. (f.1976). Denna kvinna är också polisanställd och dömd för att på sociala medier publicerat bilder av avvisade ukrainska flyktingar. Oklart varför, kanske hatar hon dem.

Både T.T. och S.Å.T. försöker nu dölja sig digitalt, t.ex. genom att inte vara tillgängliga på Ratsit och liknande sidor, anledningen till det är också oklar. Men vi vet att Sofia varit synnerligt aktiv på vissa sociala medier med att racka ner på poliskritiker. Hon använder en hånfull och överlägsen attityd mot dem som hon anser har fel. Så det blev kanske någon form av backlash där.
Citera
2024-07-21, 22:46
Medlem
Är det någon som har målnummer och domstol?
Denna FUP känner jag på mig är intressant
(jag förutsätter att det gått till åtal förstås)
Citera
2024-07-21, 23:26
Medlem
PreciousStoness avatar
Bra att du bjuder på lite mer uppmärksamhet!👍🏼
När en GM förlorar sitt jobb så brukar straffpåföljderna reduceras en hel del.
Tragiskt när schysta poliser får ta skit för att liknande idioter har landat i felaktiga yrkesval.
Citera
2024-07-22, 07:42
Medlem
Det hade ju räckt för rekryteraren att titta på hennes profilbilder på Facebook för att se att hon inte är lämplig.
Citera
2024-07-22, 08:44
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Jag vet inte varför lesbiska söker sig till liknande yrken?

Sjukt att sno några hundralappar.

Men kom ihåg, det var inte första gången. Detta var första gången hon blev påkommen.
Citera
2024-07-22, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
Alla personer i Sverige måste enl. lag vara folkbokförda på den adress som man i verkligheten bor på. Undantagna är personer som har erhållit skyddad identitet.
Den villkorliga domen för stölderna ifrån de intagna personerna ger givetvis inte någon avskedad tidigare arrestvakt en skyddad identitet!

"Alltså (trumvirvel) Taa-daa..." 😎
Jag kan därför informera om var "tjuven" bor enl. RatsIt.
T.T. bor sedan drygt 8 år tillbaka i en villa på 60 kvm byggd 1929 utanför Eslöv.

Tyvärr så har jag inte funnit någon bild att posta på den för stöld och dataintrång villkorligt dömda och numera avskedade arrestvakten!
Om hon jobbade skift, vilket jag antar, så kanske det fanns mycket tid över på kvällar och nätter för att tillgodose hennes påtalade spelberoende via en mobil.

Personen verkar vara kvar på FB, och är en öppen profil så finns bild på kärleksparet där.
Citera
2024-07-22, 11:04
Medlem
UT64s avatar
Fd. arrestvakten T.T. är en kvinna med en stark lesbisk identitet. Looken, den öppna attityden, giftermål o.s.v. Denna typ av kvinnor dras till yrken som plit eller polis. Kanske för att de kan få chansen att domdera med män. Kan tänka mig att de intagna på Malmös häkte, där hon jobbade, var i stort sätt uteslutande just män.

Och att som psykstörd kvinna få makt över män, visiterade och inkastade i en cell, är mycket tillfredsställande. Antagligen drömde hon om att få tortera dem också, men hon hittade ju ett, som hon trodde riskfritt, sätt att utnyttja och förnedra dem. Helt enkelt genom att stjäla deras pengar. Förbättrade ju hushållsekonomin också. Hon skyllde sedan, enligt formulär 1a för klåfingriga tjänstemän, att hon var spelberoende. Ett kort som spelas för att få sympati samt förflytta perspektivet till något annat än ens eget brott.

Nej, T.T. och hennes sambo är riktigt läskiga typer.
Citera
2024-07-24, 21:00
Medlem
Kaffekrigs avatar
Har du möjligen FUP? Du verkar ha en del information…
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in