2024-07-18, 19:10
Medlem
MalexanderPedofils avatar
Finns det något sätt att gå runt Youtubes spärrar och se klipp med åldersgräns? Det räcker tydligen inte att man registrerat att konto och angett sin ålder utan man måste skicka foto på legitimation. Den typen av information är för farlig i Googles händer känner jag. Finns det någon sajt man kan använda som filter emellan för att komma förbi säkerhetsproblemet t.ex?
Citera
2024-07-18, 19:16
Medlem
Strychnos avatar
Det finns flertalet greasemonkey/tampermonkeyscript, och webbläsartillägg för sådant som fungerar utan problem.
Citera
2024-07-18, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MalexanderPedofil
Finns det något sätt att gå runt Youtubes spärrar och se klipp med åldersgräns? Det räcker tydligen inte att man registrerat att konto och angett sin ålder utan man måste skicka foto på legitimation. Den typen av information är för farlig i Googles händer känner jag. Finns det någon sajt man kan använda som filter emellan för att komma förbi säkerhetsproblemet t.ex?

Ja det finns alternativ: https://invidious.io/

Invidious är en privacy frontend för youtube, så kan du överleva att titta på youtube på en sida som inte ser ut som youtube men med bättre funktionalitet är det ett bra val.

Dessutom slipper du reklamen och ”den här videon är sponsrad av….” tramset.
Citera
2024-07-18, 20:16
Medlem
MalexanderPedofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Det finns flertalet greasemonkey/tampermonkeyscript, och webbläsartillägg för sådant som fungerar utan problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Fcuko

Invidious är en privacy frontend för youtube, så kan du överleva att titta på youtube på en sida som inte ser ut som youtube men med bättre funktionalitet är det ett bra val.

Tack så mycket. Dessa ska jag testa. Gud bevare er väl.
Citera
2024-07-18, 20:19
Moderator
vhes avatar
IT-säkerhet --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera
2024-07-18, 23:18
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fcuko

Fast kvaliteten var ju urusel där. Jag skulle vilja gå så långt som att säga att det är så dåligt att det inte är sebart.
Citera
2024-07-18, 23:54
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Fast kvaliteten var ju urusel där. Jag skulle vilja gå så långt som att säga att det är så dåligt att det inte är sebart.
Beror på vilken instans man använder de är olika bra på att visa hög kvalite.
Citera
2024-07-19, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Välj en annan instans. Har inga problem att titta på videor i 4K.

Bäst är om du hostar det själv dock.

Instruktioner
Citera
2024-07-19, 01:05
Medlem
henrikos avatar
Citat:

Kopiera ett leg? Det kan väl inte vara lagligt? Det skulle jag heller inte våga göra.

Inte riktigt vad du frågar efter, men nedladdningsverktyget yt-dlp verkar ha någon workaround inbyggd.
Citera
2024-07-21, 16:54
Avslutad
Citat:
Va!? När började dom med det 😳
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in