2024-07-18, 18:29
Avslutad
Tjo Flashback.

Jag tror på yttrandefriheten och på fria tillgången till information.
Rättigheter och principer som endast är värda något eller kan testas när och om något någon säger går stick i sträv mot vad norm och reson är i vilket samhälle som helst. För visst är en Nord Korean fri att hylla sitt land och sin ledare med vilka fraser de än vill.

Flashback har över ett dussin inlägg om hur man gör revolution eller när vi (svenskar, flashbackare, medborgare etc...olika typer av klassificeringar) bör göra det. https://www.flashback.org/sok/?so=weight&query=revolution&sp=0

Vi har trådar om hur man bäst begår bokföringsbrott ( (FB) Fula med körjournalen), DDOS:a allt ifrån länder till folks mobiler (https://www.flashback.org/sok/?so=weight&query=ddosa&f=0&sp=0), snatteri ( (FB) En idé om att snatta mat i butik) mm.

Vi har ett helt delforum dedikerat till hur man knarkar, vart man knarkar, vad man knarkar, hur man beställer knark. Det endast som är förbjudet är att direkt sälja knark.

I samma linje försökte jag för runt 2 månader sen göra ett OP om hur man bäst kuppar Sverige och för att göra det lite humoristiskt/community baserat så skrev jag "Hur kuppar vi bäst Sverige" eller något i den stilen med referens till oss oduglingar här på Flashback.

Den tråden kasserades snabbt och jag fick ett PM om att jag skulle utredas för uppvigling.
Kort därefter så stängdes jag av i en månad.

Nedan följer diskussion med MOD med känsligt innehåller borttaget om det var det som var problemet (förslag på vad man gör för att lyckas med en kupp i Sverige)
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Citat:
Citat:
Citat:
Ämne: Hur kuppar vi bäst Sverige?
Citat:
Med inspiration av de tyska kuppmakarna som nyligen fängslats så kommer här en tråd om detta ämne.

Hur kapar vi CENSURERAT i Sverige? / Går det ens att stoppa CENSURERAT?

Kan vi använda oss av CENSURERAT för att sprida våran propaganda till alla hushåll och vart styrs den ifrån?

Vilka potentiella ursäkter/motiveringar kan vi använda oss av för att beskriva det nuvarande styret som icke-legitimt? CENSURERAT

Vilket politiskt program kan tänkas vara mest effektfullt för att nå en så stor massa av dissidenter i Sverige? Kan tänka mig en något konservativ gråssosig, invandrarkritisk linje.

Lägg gärna på själva om ni har idéer!

Regel: 1.04 - Uppvigling och hot

Moderatorerna kommer rösta om huruvida inlägget bryter mot forumets regler, och om så är fallet kan påföljden bli varning, avstängning eller bannlysning. I fall där det är helt uppenbart vilken åtgärd som är tillämplig kan åtgärden verkställas mycket kort tid efter upplagd omröstning.

Hotar ingen, diskussionen bör kunna vara fri. Kanske kunde man ha använt sig av "Hur kuppar man bäst Sverige" men tyckte att det vore kul om det var riktat till Flashbackarna i övrigt.

Jag tror det mer var frågan ifall det är uppvigling i någon mån, som motiverat rapporteringen. Omröstningen brukar ta något eller några dygn, varefter besked meddelas.

Strix/Mod

Jo, men menar det. Anser inte att det var en uppvigling då ja inte säger åt folk att göra det utan bara diskuterar hur vi skulle kunna göra det. Men det vore därmed kanske bättre att använda ordet "Om vi kuppar Sverige, hur går vi det då?" Eller "Om man ska kuppa Sverige, hur gör man det då?"

Kan du flika in mitt argument i omröstningen ev?

Ja, jag skall tillföra Dina synpunkter.

Strix/Mod

Som ni kan se så fick jag aldrig något svar från Mod om problemet var att jag syftade på "vi" som Flashbackare istället för att skriva något som "man" istället, eller om problemet faktiskt var innehållet.

Därav vänder jag mig till allesammans här på FB inkl mods och admin.

Hur skiljde min tråd sig egentligen från alla de andra trådarna om revolution exempelvis eller olika brott och hur kan jag skapa en bättre tråd som inte bryter mot regelverket på forumet?

Hade fint!
Senast redigerad av Transaktiv 2024-07-18 kl. 18:49.
Citera
2024-07-18, 18:36
Medlem
Man kan väl ställa frågan hypotetiskt hur en revolution skulle se ut i sverige kanske? Istället för att säga ”hur startar vi en revolution i sverige eller en stadskupp?”
Citera
2024-07-18, 18:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Man kan väl ställa frågan hypotetiskt hur en revolution skulle se ut i sverige kanske? Istället för att säga ”hur startar vi en revolution i sverige eller en stadskupp?”

Det är det jag tror är rimligast också och undrade av mod men fick aldrig något svar.

Undrar om det räcker eller om man bör tänka på annat för att begränsa tråden på något sätt.

Även om det bokstavligt talat finns en tråd som heter "När startar vi en revolution" och som fått vara uppe, vilket nog är mer "uppviglande" än "hur startar vi en revolution" (eller kupp för den delen).

Ett argument är dock att endera inte egentligen är uppviglande utan diskuterar hur och när man gör något och inte att man ska göra något.

Så jag vill gärna ha ett svar på detta också. Varför fann man min tråd uppviglande?
Senast redigerad av Transaktiv 2024-07-18 kl. 19:03.
Citera
2024-07-19, 15:59
Medlem
Citat:
Tjo Flashback.

Jag tror på yttrandefriheten och på fria tillgången till information.
Rättigheter och principer som endast är värda något eller kan testas när och om något någon säger går stick i sträv mot vad norm och reson är i vilket samhälle som helst. För visst är en Nord Korean fri att hylla sitt land och sin ledare med vilka fraser de än vill.
...
Eller hur du gör, du vill bara lägga upp strategier för en Nazistisk / Mördarkommunistisk kupp för att du bryr dig så mycket om yttrandefrihet och rättigheter och principer, det är ju den fria tillgången till information gubevars.

Att ni blodtörstiga diktaturälskare inte får hålla på och härja hursomhelst är nödvändigt för att Flashback ska överleva. Bra gjort av moderatorn!
Citera
2024-07-19, 16:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Destbar
Eller hur du gör, du vill bara lägga upp strategier för en Nazistisk / Mördarkommunistisk kupp för att du bryr dig så mycket om yttrandefrihet och rättigheter och principer, det är ju den fria tillgången till information gubevars.

Att ni blodtörstiga diktaturälskare inte får hålla på och härja hursomhelst är nödvändigt för att Flashback ska överleva. Bra gjort av moderatorn!

Du upplevdes ha nazistiska åsikter av två personer i en tråd. Den ena har du börjat kalla pedofil och mig har du nu stalkat till en helt annan tråd. (FB) Diplomatiska samband mellan de utlösande faktorerna kring VK1 och VK2

Jag tycker att nazister och mördarkommunister ska kunna bolla idéer om hur man genomför kupper och revolutioner precis lika mycket som de gråsossar och invandrarkritiker som jag refererade till i min TS och alla andra däremellan.

Så de är varmt välkomna till min kupp tråd om den nu någonsin återskapas.
Senast redigerad av Transaktiv 2024-07-19 kl. 16:12.
Citera
2024-07-19, 16:13
Medlem
Citat:
Jag tycker att nazister och mördarkommunister ska kunna lobba idéer om hur man genomför kupper och revolutioner precis lika mycket som de gråsossar och invandrarkritiker som jag refererade till i min TS och alla andra däremellan.

Så de är varmt välkomna till min kupp tråd om den nu någonsin återskapas.

Försök inte luras! Du håller på och demoniserar judar i en annan tråd och i den här tråden vill du organisera våldsamma kupper och i en annan tråd håller du på och ska planera organiserad brottslighet. Nazisten är du.
Citera
2024-07-19, 16:15
Avslutad
Citat:
Försök inte luras! Du håller på och demoniserar judar i en annan tråd och i den här tråden vill du organisera våldsamma kupper och i en annan tråd håller du på och ska planera organiserad brottslighet. Nazisten är du.

I den tråden där jag säger att jag önskar att jag föddes in i en judisk familj? Är det samma tråd vi tänker på? (FB) Gynnas gemene jude av elitjudarnas makt?

Kan du sluta dra min tråd OT här genom att stalka mig runt forumet? Haha det här är första gången det här händer mig, har bara läst om det förr. Hur hanterar man det ens? Snälla PMa mig någon.
Citera
2024-07-19, 16:16
Medlem
Citat:
I den tråden där jag säger att jag önskar att jag föddes in i en judisk familj? Är det samma tråd vi tänker på? (FB) Gynnas gemene jude av elitjudarnas makt?

Kan du snälla sluta dra min tråd OT här genom att stalka mig runt forumet? Haha det här är första gången det här händer mig, har bara läst om det förr. Hur hanterar man det ens? Snälla PMa mig någon.
Ja, du får väl kontakta ditt nazistiska nätverk och se vad ni kan göra?

Redigering:
Läste den tråden mer noga och det du höll på med var att sprida nazistiska konspirationsteorier om judar. Det kan alla se genom att kolla din historia.
Senast redigerad av Destbar 2024-07-19 kl. 16:21.
Citera
2024-07-19, 16:27
Avslutad
Citat:
Ja, du får väl kontakta ditt nazistiska nätverk och se vad ni kan göra?

Redigering:
Läste den tråden mer noga och det du höll på med var att sprida nazistiska konspirationsteorier om judar. Det kan alla se genom att kolla din historia.

Förhoppningsvis rensar mod helt i den här tråden och raderar mina och dina inlägg. Men jag fortsätter gärna diskussionen i väntan på seriösa OnT svar som möjligen diskuteras i outlaw först.

1. Varför tar du inte diskussionen i rätt tråd?

2. Hur är det nazistisk propaganda att säga att judar stöttar och hjälper varandra och att rika judar finansierar de gruppsolidariska organisationer som finns i världen som hjälper och stöttar andra judar som är mindre lyckligt lottade?

Sen sa jag att judar var rätt rasistiska mot andra judar men det fick jag från en judisk bekant som visade mig en video kring värsta verbala slapfighten mellan två judar av olika etniciteter.
Är väl snarare ett anti-nazistiskt uttalande det också.

Jag tror att du då flera tydligen tyckt att dina åsikter var nazistiska nu försöker påpeka för mig hur det är om någon annan gör det mot mig. Men jag har redan sagt att du gärna får göra det, dock i rätt tråd och inom ramen för diskussionen.
Senast redigerad av Transaktiv 2024-07-19 kl. 16:31.
Citera
2024-07-19, 16:35
Medlem
Citat:
2. Hur är det nazistisk propaganda att säga att judar stöttar och hjälper varandra och att rika judar finansierar de gruppsolidariska organisationer som finns i världen som hjälper och stöttar andra judar som är mindre lyckligt lottade?

Sen sa jag att judar var rätt rasistiska mot andra judar men det fick jag från en judisk bekant som visade mig en video kring värsta verbala slapfighten mellan två judar av olika etniciteter.
Är väl snarare ett anti-nazistiskt uttalande det också.
Ni nazister försöker alltid blanda bort korten när någon uppmärksammar andra på ert judehat och era nazistiska konspirationsteorier. Vem tror du att du lurar?

Jag tycker det är en lämplig tråd att diskutera det så att folk förstår vilken sorts revolution det är du försöker planera.
Citera
2024-07-19, 16:38
Avslutad
Citat:
Ni nazister försöker alltid blanda bort korten när någon uppmärksammar andra på ert judehat och era nazistiska konspirationsteorier. Vem tror du att du lurar?

Jag tycker det är en lämplig tråd att diskutera det så att folk förstår vilken sorts revolution det är du försöker planera.

Nazisterna är jättevälkomna i tråden om kuppen precis som alla andra. Man kan diskutera kupper ur vilket ideologiskt perspektiv som helst. TOM du är välkommen.

JUDAR är välkomna :O

Tänk dig en nazistkupp och sen en kontra-nazistisk kupp utförd av judarna i Sverige. Fett.
Det enda jag oroar mig kring är ifall det blir OT att diskutera kontra-kupper i en tråd om kupper.
Senast redigerad av Transaktiv 2024-07-19 kl. 16:49.
Citera
2024-07-19, 17:12
Medlem
Citat:
Nazisterna är jättevälkomna i tråden om kuppen precis som alla andra. Man kan diskutera kupper ur vilket ideologiskt perspektiv som helst. TOM du är välkommen.

JUDAR är välkomna :O

Tänk dig en nazistkupp och sen en kontra-nazistisk kupp utförd av judarna i Sverige. Fett.
Det enda jag oroar mig kring är ifall det blir OT att diskutera kontra-kupper i en tråd om kupper.
Oj, vad förvånande att nazister är välkomna i din tråd där du vill diskutera en nazistisk kupp mot Sveriges statsskick! Kors i taket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in