2004-07-27, 20:49
Bannlyst
En idé jag funderat på är följande: om jag går in i en butik och köper typ mamma scans köttbullar, sparar kvittot, lämnar ifrån mig varan, sedan går in i en annan butik och stoppar Mamma scans köttbullar i väskan (utan att nån ser), inte kan de väl i en eventuell kontroll i kassan hävda att produkten är köpt på deras butik (ifall det inte sitter en för butiken unik prislapp på varan, vilket är ovanligt idag) om jag kan visa upp prislappen (från den första butiken)?
Citera
2004-07-27, 21:06
Bannlyst
På kvittot står vid vilken tidpunkt du köpt varan, och ofta namnet på personen i kassan. Kan bli svårt.
Citera
2004-07-27, 21:16
Medlem
Nebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
På kvittot står vid vilken tidpunkt du köpt varan, och ofta namnet på personen i kassan. Kan bli svårt.

Det är väl just det som är meningen. Att man hänvisar till att jag har köpt varan i en annan butik vilket bevisas genom kvittot. Dock har jag inte gjort det utan tagit det från affärer man är i. Eller?
Citera
2004-07-27, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg

Om jag nu köpt varan i den andra butiken, kan jag ju hänvisa dit. "Jag köpte köttbullarna på Coop, sen kom jag på att jag glömt att köpa XX och därför gick jag hit till Ica Supermarket.."
Citera
2004-07-27, 21:22
Medlem
phreakdentas avatar
Köpa en hel del mat i affär X. Dumpa maten hemma, ta med en ryggsäck innehållandes den tomma påsen från X samt kvittot på varorna. Sedan i affär Y fylla påsen från X med samma produkter och lägga påsen i väskan. Köpa någon grej man säger man har glömt, typ en liter mjölk och när man kommer till kassan tala om att det i ryggsäcken ligger en hel del mat sam man köpt på X och samtidgt visa kvittot och säga att man glömt mjölken...

EDIT: Verkar rätt smart faktiskt. Men det är inte första gången någon nämner detta knep. Frågan är hur noga de kollar kvittot. Det blir ju farligt om man i affär Y (den 2:a) inte hittar Filmjölken med jordgubbssmak som står på kvittot. Då torskar man nog vid en kontroll...
Citera
2004-07-28, 01:17
Medlem
Johnny Walkers avatar
Eller ännu bättre. Samla ihop ett stort gäng (gärna 25-50 personer), traska rakt in i en mindre affär och se till att alla går därifrån med varsinn vara under rocken. Eventuella kassörskor kommer, förutom att tappa hakan, att ha väldigt svårt att bestämma sig för vem hon tänker försöka ta fast. Om hon nu över huvud taget skulle våga ge sig på 25 pers.
Citera
2004-07-28, 05:30
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreakdenta
Köpa en hel del mat i affär X. Dumpa maten hemma, ta med en ryggsäck innehållandes den tomma påsen från X samt kvittot på varorna. Sedan i affär Y fylla påsen från X med samma produkter och lägga påsen i väskan. Köpa någon grej man säger man har glömt, typ en liter mjölk och när man kommer till kassan tala om att det i ryggsäcken ligger en hel del mat sam man köpt på X och samtidgt visa kvittot och säga att man glömt mjölken...

Den kritiska delen är väl när man står och lassar ner maten i ryggsäcken.
Det brukar ju vara ganska mycket folk som rör sig i mataffärer.
Citera
2004-07-28, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Walker
Eller ännu bättre. Samla ihop ett stort gäng (gärna 25-50 personer), traska rakt in i en mindre affär och se till att alla går därifrån med varsinn vara under rocken. Eventuella kassörskor kommer, förutom att tappa hakan, att ha väldigt svårt att bestämma sig för vem hon tänker försöka ta fast. Om hon nu över huvud taget skulle våga ge sig på 25 pers.

Vi drar till Systemet nästa FB fest
Citera
2004-07-28, 05:50
Medlem
TheMPGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Den kritiska delen är väl när man står och lassar ner maten i ryggsäcken.
Det brukar ju vara ganska mycket folk som rör sig i mataffärer.

man får väl ta en kundvagn och ha ryggsäcken i kundvagnen "orkade inte ha den på ryggen), sen kan man smussla ner varurna ner i ryggsäcken lite sikret när ingen ser..
Citera
2004-07-28, 06:14
Medlem
Nemesis1s avatar
Om man kan se någorlunda lugn ut så är ju den svåra delen inte att gå genom kassan, problemet är ju att man blir tagen på bar gärning då man plockar på sig saker...
Citera
2004-07-28, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMPG
man får väl ta en kundvagn och ha ryggsäcken i kundvagnen "orkade inte ha den på ryggen), sen kan man smussla ner varurna ner i ryggsäcken lite sikret när ingen ser..

Lycka till...
Citera
2004-07-28, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Lycka till...

Det är faktiskt en bra och enkel metod. Många människor ställer sin väska i kundvagnen, och detta innebär att risken i kombination med att övervakningen i en matvarubutik är minimal (ingen kan ju ha uppsikt över hur varenda vara man stoppar i kundvagnen hamnar på botten av den eller glider in i väskan)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in