I mitt fall...
1993 (tror jag det var) jag första gången såg webben.. Innan (1991) hade jag blivit grymt imponerad när jag första gången såg internet i form av newsgroups. Det slog mig att i stort sett all information man nånsin skulle vilja hitta fanns där, och fanns det inte kunde man alltid posta en fråga...
Fast när jag senare såg webben på en dator, tyckte jag inte det tillförde så mycket och mest bara var segare. Även senare när jag fick tillgång till internet där jag bodde, tyckte jag inte webben var så fantastiskt bra. Mosaic var ingen jättebra webbläsare, det fanns inte så många sidor och sökmotorer var ganska kassa... Det blev bättre sen med Netscape och Altavista. Även att Windows 95 kom ut som kändes som ett mer enhetligt operativsystem jämfört med Windows 3.11 + dos...
Apple iPad... Jag såg den mer bara som en större iPhone och undrade vad behovet av den kunde vara. Jag hade nog inte testat en då... Senare insåg jag den (och andra tablets) kan vara ganska användbara och ibland som substitut till dator. En iPad var dock inte så ergonomisk... Ibland för stor att sitta och skriva på i knäet och direkt skadlig att använda platt, liggande på ett bord. Fast med stöd som gav den 45⁰ vinkel gick den hyfsat bra att använda. Även om man vill visa en video eller något till någon... Har aldrig ägt en men använt ganska mycket...
Kom också på någon annan IT-grej vars "storhet" jag först inte inte insåg men har glömt...
Finns något liknande ni först avfärdade som "inget särskilt" men som senare blev en hit, eller ni ändrade uppfattning om?
Senast redigerad av Snobird 2024-07-16 kl. 08:13.