2025-07-22, 19:20
Medlem
Olle.58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Du skriver
"Men detta kan ju inte innefatta Essie då hon blev anmäld stulen och ersättningsanspråk till försäkringsbolaget."

Var finns bevisningen för detta påstående?

"Hunden är stulen och ersättningsanspråk"

Har någon visat en faktisk polisanmälan, lämnat ett diarienummer, redovisat dokumentation eller länkat till en verifierbar källa?
Nej.

Ingen har redovisat något ärendenummer, inga officiella handlingar har lagts fram.

Det är ett konstaterande inte ett påstående. Det är bristen på bevis som är det centrala här.

Allt vi läser i tråden bygger på:

- Hörsägen från tidigare assistenter (som blivit uppsagda)
- Känslomässiga reaktioner
- Trådspekulationer

Och ett drev där samma personer upprepar varandras inlägg tills det låter som fakta.

Om det fanns ett verkligt ärende hade det varit enkelt att visa upp. I stället har vi en tråd som från början till slut byggts på antydningar, personangrepp och misstänkliggöranden utan grundläggande bevisning.

Det är dags att sätta stopp för det här nu. Tråden bör flyttas eller stängas.

Drevet har inget i brottsforumet att göra.
Lever du i det verkliga livet?
Vet du inte om eller har koll att det nämndes i Essie ska hem att en Polisanmälan gjorts på stöld av Essie, samt att kontakt gjorts med försäkringsbolaget?
Jag sitter med skärmdumpar framför mig.
Polismyndigheten valde lägga ner ärende om stöld i höstas, detta har stått i media och kommer även från från Polisen.
Varför vill du stänga ner denna tråden?
Finns även intervjuer där P står och påstår att Essie är stulen.Tycker detta börjar bli en aning trams nu och du verkar inte fatta att det gjorts anmälningar.
Eller hur står det till?
Senast redigerad av Olle.58 2025-07-22 kl. 19:28.
Citera
2025-07-22, 19:44
Medlem
Olle.58s avatar
Citat:
Och jag skriver att jorden är platt och den första att besöka månen var faktiskt en viking på min Facebook sida.

Vilka brott har jag begått?

Ska du anmäla mig och lägga ut det här på fb?

Om det fanns ett verkligt ärende gällande hunden hade det varit enkelt att visa upp.

Men det finns inget, bara massa trams och hitta på.

Till och med GW och hans berömda kossor är mer läsvärt.
Ja du verkar ju tro jorden är platt så fråga inte.
Men vill ha svar på detta du påstår om Essie.
Du skriver att Essie är avlivad, vi är många som vill veta hur det gick till!
När avlivades hon?
Citera
2025-07-22, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olle.58
Fattar du trögt?
Jag nämner jag läst i Essie ska hem gruppen P hade/har att de gjorde en polisanmälan, ljög de då? Även i samma grupp skrevs det att kontakt tagits med försäkringsbolaget.
Polisen har gått ut med att förundersökningen på stöld lades ner.
Anmäl mig för vad du vill.
Berätta istället hur och när Essie avlivades.
Ja jag fattar trögt!

Var är dina skärmdumpar?

Vad hunden beträffar är jag inte intresserad, död eller levande? Vad vet jag.

Det är bara ett djur blanda alla andra.
Citera
2025-07-22, 21:04
Medlem
Olle.58s avatar
Citat:
Ja jag fattar trögt!

Var är dina skärmdumpar?

Vad hunden beträffar är jag inte intresserad, död eller levande? Vad vet jag.

Det är bara ett djur blanda alla andra.
ja jag märker det.
Mina skärmdumpar har jag här. Det är vi många som har dessa.
De jag nämnde var hur P och en släkting skrev i gruppen Essie ska hem att en Polisanmälan gjorts, har du inte läst de? Även att försäkringsbolaget var kontaktade!
Du skrev ju att hunden var avlivad. Då bör du veta hur och när?
På tal om polisanmälningar så lade de ner förundersökningen vid två tillfällen, har du missat även det?
Vadå bara ett djur bland alla andra? Om du inte är intresserad skriv inte mer då för inget får oss att tystas
Citera
2025-07-22, 21:05
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Är du inte läskunnig?

Visa dina officiella skärmdumpar på polisanmälningar och annat trams du påstår finns och som du innehar.

Polisen beslutar INTE om något eventuellt nedläggning av en brottsutredning det gör en ÅK och eventuell motanmälan görs av ÅK likväl.

Sluta nu annars måste jag börja anmäla dina inlägg för trams och off-topic.

Polisen beslutar om att lägga ner polisutredning om stöld.

Det har skett två gånger alldeles i början av Essies försvinnande.

P fick polisen att ta upp stöld anmälan igen efter att ha hittat så kallade bevis.

P har sagt det i intervjuer och polisen också.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2025-07-22 kl. 21:09.
Citera
2025-07-22, 21:26
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Lever du i det verkliga livet?
Vet du inte om eller har koll att det nämndes i Essie ska hem att en Polisanmälan gjorts på stöld av Essie, samt att kontakt gjorts med försäkringsbolaget?
Jag sitter med skärmdumpar framför mig.
Polismyndigheten valde lägga ner ärende om stöld i höstas, detta har stått i media och kommer även från från Polisen.
Varför vill du stänga ner denna tråden?
Finns även intervjuer där P står och påstår att Essie är stulen.Tycker detta börjar bli en aning trams nu och du verkar inte fatta att det gjorts anmälningar.
Eller hur står det till?

1: Två polisanmälningar är nedlagada. Fakta på det?
2: När lägger du upp skärmdumparna du har?
3: Om Essie visar sig med tiden vara vid liv så kommer jag tro på jesus uppståndelse.
4: Tråden är redan så full av trams och avsaknad av FAKTA så fortsätt du.
5: Essie är högst troligen stendöd.
Citera
2025-07-22, 21:37
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Här finns en hel del fakta, screenshots intervjuer, Facebook inlägg, dokument mm som kan vara upplysande.

https://www.tiktok.com/@hunden.essie...FRWlWbyFC&_r=1
Citera
2025-07-22, 21:49
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Här finns en hel del fakta, screenshots intervjuer, Facebook inlägg, dokument mm som kan vara upplysande.

https://www.tiktok.com/@hunden.essie...FRWlWbyFC&_r=1
Tyvärr så har jag inte Facebook eller Ticktok längre så den länken ger mig inget nyttigt alls, men tack för att du försökte upplysa mig.
Edit:
Jo det gick att läsa din länk utan att logga in, skall försöka hitta något av vikt där.
Senast redigerad av flugornas 2025-07-22 kl. 21:52.
Citera
2025-07-22, 21:51
Medlem
Olle.58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
1: Två polisanmälningar är nedlagada. Fakta på det?
2: När lägger du upp skärmdumparna du har?
3: Om Essie visar sig med tiden vara vid liv så kommer jag tro på jesus uppståndelse.
4: Tråden är redan så full av trams och avsaknad av FAKTA så fortsätt du.
5: Essie är högst troligen stendöd.
Ja stämmer att polisen lagt ner två förundersökningar.
Angående skärmdumpar är de jag har från när P och en släkting skrev att de gjort polisanmälningar, samt att P sa de i bla tvn.
Men det tycks ni missat.Även polisen har gått ut med att förundersökningen är nerlagd. Har du också missat det?
Denna person som hållit på sedan igår och skrivit att Essie är avlivad, då vill vi veta vem och när Essie blev avlivad, inget konstigt med att man vill veta. Ja vi vet också Essie är som du kallar det stendöd.
Tycker också detta är trams och off topic av denna person och tillika är på modsen här inne att ta bort tråden. Detta tas inte här i inlägg utan via PM.
Att denna person skrivit att Essie är avlivad, kan denna då ge oss var hen fått detta ifrån.
Citera
2025-07-22, 21:52
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Tyvärr så har jag inte Facebook eller Ticktok längre så den länken ger mig inget nyttigt alls, men tack för att du försökte upplysa mig.

Låna någons. Väldigt många har.
Alternativt installera - titta - installera av.
Citera
2025-07-22, 21:55
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ja stämmer att polisen lagt ner två förundersökningar.
Angående skärmdumpar är de jag har från när P och en släkting skrev att de gjort polisanmälningar, samt att P sa de i bla tvn.
Men det tycks ni missat.Även polisen har gått ut med att förundersökningen är nerlagd. Har du också missat det?
Denna person som hållit på sedan igår och skrivit att Essie är avlivad, då vill vi veta vem och när Essie blev avlivad, inget konstigt med att man vill veta. Ja vi vet också Essie är som du kallar det stendöd.
Tycker också detta är trams och off topic av denna person och tillika är på modsen här inne att ta bort tråden. Detta tas inte här i inlägg utan via PM.
Att denna person skrivit att Essie är avlivad, kan denna då ge oss var hen fått detta ifrån.
Fakta på det jag markerat?
När kommer skärmdumparna och annan fakta?
Citera
2025-07-22, 21:58
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Låna någons. Väldigt många har.
Alternativt installera - titta - installera av.
Jag gjorde en uppdatering till mitt inlägg, att det går att läsa utan konto men det är mycket att titta igenom då det inte är koncentrerad fakta där.
Men återigen tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in