Citat:
Ursprungligen postat av
Hovslättsmannen
De är ju helt ointressanta för om du är en intrigmakare eller inte. Skapar du intriger, så är du intrigmakare, oavsett om du bara försöker vara snäll eller nåt.
En skvallerkärring är t ex en skvallerkärring, oavsett om hon tycker att skvaller är bra, eller om hon tycker att det är rätt att skvallra.
Trodde du skulle komma med något att kontra med eftersom du hade en så stark tro på din ståndpunkt. Jag är genuint intresserad av att höra ditt case, och skulle rent teoretiskt kunna köpa ditt argument - om du lyckas komma med ett starkt sådant, vilket jag inte tror att du kommer lyckas med.
Jag kan bjuda på en personlig anekdot. Jag har haft problem med alkoholen tidigare i livet, och en gång så skvallrade en släkting när hon fick reda på de mängder jag konsumerade varje dag. Syftet med detta var att jag skulle söka läkarhjälp etc.
Jag blev väldigt upprörd, och jag tycker fortfarande att det inte var hennes sak att rota omkring i, men på något sätt kan jag ändå tycka att det är värt att förlåta.
Om någon med ont uppsåt började sprida en massa grejer för valfri anledning som att tex förstöra mitt rykte, karriär etc (har inte mycket till karriär i nuläget, men i ett hypotetiskt scenario!) så är ju min instinkt att det är betydligt troligare att man förlåter personen i scenario 1 snarare än den sistnämnde. Eller hur?