2024-07-18, 16:02
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mettalmatte
Hur har mördaren lämnat platsen må tro? Bil cykel eller elspark? Jag vet att i industriområdet är det massivt med övervakningskameror som företagen har. Isåfall hur har mördaren undvikit det.
Han måste ha planerat platsen i förväg samt förberett bensin osv.
Har det varit planerat så har det nog varit en följebil.
Citera
2024-07-18, 16:06
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Har det varit planerat så har det nog varit en följebil.
Självklart, eller en motorcykel. Eller så bor GM i närheten och gick hem.
Citera
2024-07-18, 16:14
Avslutad
Jag har läst tio första sidorna nu och hoppar till 50 .jag hinner inte läsa så mycket . Eftersom det framgår direkt att det handlar om 2 britter borde rimligtvis identitet eller kön ålder nåt mer kommit fram nu .
Någon som vet ?
Någon som läser brittiska media ?
Citera
2024-07-18, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Självklart, eller en motorcykel. Eller så bor GM i närheten och gick hem.
Fastnar fortfarande på övervakningsfilmer, tänker kanske om han lyckats teleportera sig därifrån eller grävt iväg sig för att undkomma övervakning.
Citera
2024-07-18, 16:17
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mibetha
Jag har läst tio första sidorna nu och hoppar till 50 .jag hinner inte läsa så mycket . Eftersom det framgår direkt att det handlar om 2 britter borde rimligtvis identitet eller kön ålder nåt mer kommit fram nu .
Någon som vet ?
Man är tämligen säker men inväntar identifiering, som tar tid pga branden. I Storbritannien talar man om de två britterna som försvunnit i Malmoe. Den ene har hyrt bilen i Danmark, det vet man.
Citera
2024-07-18, 16:26
Medlem
Citat:
Jag har läst tio första sidorna nu och hoppar till femtio .jag hinner inte läsa så mycket . Eftersom det framgår direkt att det handlar om 2 britter borde rimligtvis identitet eller kön ålder nåt mer kommit fram nu. Någon som vet ????? Någon som läser brittiska media ?
JA, EN 33 årig två barns pappa, juan samt 37 åriga nygifta farooq. Drev en resebyrå tillsammans. Skulle vara här ii malmö och närvara på ett affärsmöte över en natt egentligen
Citera
2024-07-18, 16:30
Medlem
-Dizzy-s avatar
Citat:
Någon som vet ?

Du kan söka i tråden också, det finns en sökfunktion uppe i menyn... finns mängder av artiklar, instagram, facebook publicerat redan.

Här en en artikel: https://www.telegraph.co.uk/news/2024/07/17/two-british-men-murdered-malmo-sweden/
Citera
2024-07-18, 16:49
Medlem
Carl Serungs avatar
Vi har samma tillvägagångssätt förra året. Kan det vara samma gärningsman som i detta fallet?
Här var det en kriminell arab från Malmö som fick några nya lufthål i kroppen för att sedan bli grillad i bilen.
(FB) Person funnen död i utbränd bil i Alnarp (2023-04-22)
Citera
2024-07-18, 17:03
Medlem
Sillberts avatar
Måste ju vara väldigt ovanligt med att åka till Sverige på affärsmöte mitt i juli. Alla har ju semester då.
Citera
2024-07-18, 17:14
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbert
Måste ju vara väldigt ovanligt med att åka till Sverige på affärsmöte mitt i juli. Alla har ju semester då.

Sådant vet liksom bara svenskar själva, och att det troligen aldrig hålls några "affärsmöten" med "officials" på söndagar.

U.K., och många andra europeiska länders huvudsemestrar brukar vara augusti-september.
Citera
2024-07-18, 17:15
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbert
Tror inte direkt att affärsmötet var med Göran, key account manager, på Astra Zeneca.

Den sortens affärer som skulle göras pågår nog dagligen och nattligen utan att varken bolagsverket och skatteverket deltar i processen.
Citera
2024-07-18, 17:18
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Sådant vet liksom bara svenskar själva, och att det troligen aldrig hålls några "affärsmöten" med "officials" på söndagar.

U.K., och många andra europeiska länders huvudsemestrar brukar vara augusti-september.
Enligt SAOL är det definitionen av möte:

möte substantiv ~t ~n
1 planerad samman*komst,

Alltså betyder det att man inte bara åker på måfå och hoppas på det bästa.

Vad de två spaggarna har sagt till sina bekant är en sak och vad som har hänt är kanske en helt annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in