2024-07-16, 23:08
Medlem
Bra att skytten var en kille med vit hy, och
som alla sger var konservativ.
USA behver inte bli mera polariserat n
vad det r
Citera
2024-07-16, 23:16
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Bra att skytten var en kille med vit hy, och
som alla sger var konservativ.
USA behver inte bli mera polariserat n
vad det r
Om du tror att uppdelningen r svart vs vit s kollar du p fr mycket svensk media. Om ngot r det tur att han inte r Antifa/woke, om man vill undvika inbrdeskrig.
Citera
2024-07-16, 23:43
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Bra jobbat dr. Ja det sprcker iallafall teorin att han fastnat i livet. Verkar snarare vara full fart framt. Det vcker ju d frgan varfr han var beredd offra sitt liv. Mobbingen om den stmmer lr vl bekrftas nr mer information kommer.

Detta r en skjutning dr grningsmannen r betydligt mer intressant n Trump. Ganska ovanlig situation tycker jag. Brjar nstan tycka synd om Trump som mste knna sig lite bortglmd som offer.

Trump bortglmd?? Jo du, det mrker vi varje dag d det inte finns en artikel om honom 😂😂😂
Citera
2024-07-16, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Om jag har frsttt rtt s lyckades man komma in i telefonen igr eller frrgr. Drefter skickades den till FBI. S nnu har inte ens lite kommit ut frn det.

Reikmans och Jones hvdade infr deras tittare att den som mrdas kommer gynna dess efterfljare som tar ver dennes plats. De tar upp Trump som exempel och menade att om Trump mrdades s skulle en annan komma in och gra det bttre n Trump och de skulle vinna.

S att mrda Biden skulle vara dligt fr Republikanerna. De skulle frlora valet.

Crooks var registrerad som republikan. Men nr han skrev in sig hsten 2021 var det oklart om Trump skulle kandidera igen. Alla konservativa stdjer ju ej Trump/MAGA. Det finns ju 'republikaner mot Trump' tex. Som r starkt kritiska till 'Trumpismen'. Har det framgtt om Crooks rstade i primrvalet?

Det r vl troligt att skytten hade ngot politiskt motiv (mer n att p ett negativt stt 'skriva in sig i historiebckerna') ven om omgivningen och frldrar inte uppfattat honom som srskilt politiskt engagerad.
Fr hoppas att utredarna kan f klarhet i varfr detta fruktansvrda dd hnde.
Citera
2024-07-17, 00:27
Avstngd
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Crooks var registrerad som republikan. Men nr han skrev in sig hsten 2021 var det oklart om Trump skulle kandidera igen. Alla konservativa stdjer ju ej Trump/MAGA. Det finns ju 'republikaner mot Trump' tex. Som r starkt kritiska till 'Trumpismen'. Har det framgtt om Crooks rstade i primrvalet?

Det r vl troligt att skytten hade ngot politiskt motiv (mer n att p ett negativt stt 'skriva in sig i historiebckerna') ven om omgivningen och frldrar inte uppfattat honom som srskilt politiskt engagerad.
Fr hoppas att utredarna kan f klarhet i varfr detta fruktansvrda dd hnde.

Det fetade: en riktigt lngskt teori skulle kunna vara att pappan var en hngiven Trump-supporter som ledde till turbulens inom familjen... konflikter om av pappan bekostade framtida universitetsstudier, boende hos morfrldrar, psykisk ohlsa s till den grad att TMC utvecklade ett hat mot Trump. Emotionellt pga pappan och politiskt pga TMCs egna konservativa skl.
Citera
2024-07-17, 00:35
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Ngot nytt om republikanen som skt Trump i rat och ddade en hardcore MAGA snubbe?

Enligt lokala medier s har grannarna vittnat om att familjen dagar innan placerat ut MAGA flaggor och annat Trump skrp p deras grsmatta.

Citat:
Ursprungligen postat av cern
Jo jag sa ju det tidigare ocks att han kunde varit en Trump-fanatiker.
Det kunde ju inte alls stmma fick jag hra ngra sga till mig!
Kolla vad som hnde med John Lennon t.ex.

Detta pminner mig jvligt mycket om Travis i Taxidriver.

Denna bilden sger allt: https://pbs.twimg.com/media/Cue6UJXWAAADfxO.jpg
I Pennsylvania kan du bara rsta i primrvalet fr det parti som du registrerar dig fr. Om du r en demokrat, i politiskt hnseende, vet du att den sittande presidenten kommer att bli demokraternas kandidat och inte kommer att ha ett primrval dr du behver rsta p hans kandidatur. Det gr att du kan ndra din registrering till republikansk s att du kan rsta p den kandidat i den republikanska primrvalen som har minst chans att sl den sittande presidenten. I det allmnna valet spelar din registrering ingen roll och du kan fortfarande rsta p den sittande demokraten som nsta president. Det r ett knep/strategi som ibland anvnds fr att spela ett val. Dr han satte sin smutsiga vinning, var i Demokraternas parti, ven om det bara var $15, men att registrera sig som republikan var gratis!

Thomas registrerade sig som republikan 2021, ett r efter Bidens valseger.

Trump-skyltar och flaggor p tomten ngra dagar innan tyder starkt p att han ville avleda uppmrksamheten frn demokraterna. Vilket verkar ha lyckats, d vnstermedia trummar hrt p hans republikanska registering och NPC:er utan kritiskt tnkande svljer allt.

Skulle jag utfra ngot liknande skulle jag gra exakt samma sak. Han visste att det skulle svrta ner demokraterna s han ville f det till att det var ett konservativt missnjesdd.

Att han enligt skolkamrater hade konservativa vrderingar behver inte betyda mycket heller med tanke p hur vnsterextremt klimatet r i amerikanska skolor. Det rcker att han skulle uttryckt att det bara finns tv kn fr att klassas som hgerextrem.
Citera
2024-07-17, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Det fetade: en riktigt lngskt teori skulle kunna vara att pappan var en hngiven Trump-supporter som ledde till turbulens inom familjen... konflikter om av pappan bekostade framtida universitetsstudier, boende hos morfrldrar, psykisk ohlsa s till den grad att TMC utvecklade ett hat mot Trump. Emotionellt pga pappan och politiskt pga TMCs egna konservativa skl.

Bda frldrarna var demokrater tycker jag mig ha lst.

Om det r politiskt motiverat s r det mycket mrkligt att vi inte ftt ta del av ngot manifest eller liknande.
Citera
2024-07-17, 00:43
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassmachin
Bda frldrarna var demokrater tycker jag mig ha lst.

Om det r politiskt motiverat s r det mycket mrkligt att vi inte ftt ta del av ngot manifest eller liknande.
Hans farsa r tydligen registrerad som "libertarian". Morsan demokrat.
Citera
2024-07-17, 00:51
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Om du tror att uppdelningen r svart vs vit s kollar du p fr mycket svensk media. Om ngot r det tur att han inte r Antifa/woke, om man vill undvika inbrdeskrig.
Det r tveksamt om FBI skulle g ut med att han r Antifa/woke ven om han skulle vara det just p grund av att det skulle piska upp stmningen och skapa oroligheter i landet. Antagligen r de ven frsiktiga med att lmna ut eventuella diagnoser d det kan skapa ett stigma fr mnniskor med liknande diagnoser.
Citera
2024-07-17, 00:51
Avstngd
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Trump-skyltar och flaggor p tomten ngra dagar innan tyder starkt p att han ville avleda uppmrksamheten frn demokraterna. Vilket verkar ha lyckats, d vnstermedia trummar hrt p hans republikanska registering och NPC:er utan kritiskt tnkande svljer allt.

Han bodde vl hos morfrldrarna? Menar du att TMC tvingade pappan att stta upp Trump-skyltar och flaggor fr att avleda misstankar mot pappan?

Edit: Det skulle betyda att pappan p ngot stt var inblandad i attentatet. En ny teori.
Senast redigerad av Snyggast.i.Speedo 2024-07-17 kl. 01:07.
Citera
2024-07-17, 01:07
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Alex Jones pratar med fler n Tucker, som sagt de sger bokstavligen att det vore s mycket bttre fr alt-right/Maga rrelsen om Trump mrdades
Messias komplex kallas det fr.

Donald kommer aldrig ena maga s lnge han r i liv och kan pminna dem om vad de avskyr honom fr.
Det r andemeningen i tucker och Alex diskussion.

Synd att Trump skts. Hoppas att han syns i tv dagligen s att independent voters kan fatta ett aktivt beslut ifall de vill ha 4 r till av en president som tror att vindkraft ger cancer, och att orkaner ndrar svng radie med hjlp av spritpennor
Citera
2024-07-17, 01:24
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Han bodde vl hos morfrldrarna? Menar du att TMC tvingade pappan att stta upp Trump-skyltar och flaggor fr att avleda misstankar av pappan?
Har inte sagt ngot om pappan? Han satte upp skyltarna sjlv?

Allt r vldigt svrt att svara p.
Det r ganska ltt att f tag i Trump-skyltar.
Hur lnge satt Trump-skyltarna uppe?
Var alla hemma nr skyltarna satt uppe?
Morsan demokrat, pappa libertarian. Morfrldrarna?

Det enda jag sger r att om man sysslar med politiska mord s vill man ju hjlpa sin sida s mycket som mjligt. Risk kontra belning. I vissa fall fungerar inte konsekvenstnkandet s bra pga psykos, lg impulskontroll eller lg IQ, men en smart grningsman vill avleda uppmrksamheten s lngt ifrn det man sjlv vill skydda och gra maximal skada p det man hatar.

Sg att han hade lyckats: det hade skapats en enorm konflikt och splittring inom partiet om allmnheten via media ftt uppfattningen att det varit en av de egna som utfrt mordet. "Vad har VI gjort fel?" "Kan vi tona ner VRT budskap?" "Br VI g i en annan riktning" osv.

Motstndarsidan hade trummat p: "deras egna vljare hatar partiets politik", "partiet r splittrat", "deras eget fel" m.m
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in