Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-15, 14:41
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winner09
Min teori:
Thomas Crooks är en tystlåten intelligent kille som inte ser sitt eget värde (trots att han är duktig i skolan, på schack och kan programmera) då ingen i hans omgivning (klasskamraterna) gör det och då han mobbas för den han är. Han söker sin pappas bekräftelse genom att försöka bli en bra skytt precis som pappan är. Han försöker gå med i skytteföreningar men lyckas inte med det heller. Pappan är Trump-anhängare. Efter bråket med pappan för två år sedan som är så allvarligt att Thomas flyttar därifrån hem till morföräldrarna, känner Thomas att han vill hämnas på pappan och döda hans största förebild, Trump, samtidigt som han äntligen får bevisa att han har blivit en bra skytt (han har ju uppenbarligen tillbringat mycket tid på skjutbanan eftersom att pappan trodde att det var dit han var på väg när han hämtade vapnet).

Nu var ju inte Trump pappans förebild. Var fann du information om att det var bråk med fadern, och att GM flyttat hemifrån? Menar du att polisrannsakan gjordes hos morföräldrarna?
Senast redigerad av skoputs 2024-07-15 kl. 14:44.
Citera
2024-07-15, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Kan en psykolog vara Trump-anhängare? Utanför boxen i så fall.

Vad vet vi om pappan egentligen?

Båda föräldrarna är livslånga registrerade demokrater. Ingenting makes sense med denna lovewolf.[/quote]

Föräldrarna är givetvis intressanta om man vill försöka förstå vad GMs motiv är. De har också fördelen att fortfarande leva så att de kan berätta saker (från deras perspektiv).

Funderar lite på ifall föräldrar som är psykologer är en fördel eller en nackdel.
Citera
2024-07-15, 14:43
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Var kommer all denna information från att pappa var psykolog??
Det jag har hört var att han var vårdare/ skötare där. Samma som GM s mamma.

Inga högutbildade med andra ord.

Mainstream media sa det och att han tjänade 3 mille om året och var en framgångsrik författare men inget av det går ju att bekräfta precis som allt annat med detta fall.

GM är så jävla random att jag får Sirhan Sirhan vibbar, mk ultra/hypnos eller liknande.
Citera
2024-07-15, 14:47
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Föräldrarna är givetvis intressanta om man vill försöka förstå vad GMs motiv är. De har också fördelen att fortfarande leva så att de kan berätta saker (från deras perspektiv).

Funderar lite på ifall föräldrar som är psykologer är en fördel eller en nackdel.

Är det pappans vapen vilket har rapporterats med så kan pappan ligga illa till här så jag tror inte vi kommer få höra särskilt mycket från pappan och mamman och släkten Crooks säger ju att dom inte talat med familjen på +2 år så vad fan som pågår här är ju ytterst oklart.

Psykologer är ett knepigt släkte, vem fan pallar vältra sig i andras misär dag efter dag efter dag.
Citera
2024-07-15, 14:48
Citat:
Kan en psykolog vara Trump-anhängare? Utanför boxen i så fall.

Vad vet vi om pappan egentligen?

Båda föräldrarna är livslånga registrerade demokrater. Ingenting makes sense med denna lovewolf.[/quote]

Citera
2024-07-15, 14:50
Medlem
"investigators used DNA and facial recognition technology to identify him, the FBI said."

Hur fungerar detta? Varför skulle FBI inneha hans DNA?
Citera
2024-07-15, 14:52
Citat:
Mainstream media sa det och att han tjänade 3 mille om året och var en framgångsrik författare men inget av det går ju att bekräfta precis som allt annat med detta fall.

GM är så jävla random att jag får Sirhan Sirhan vibbar, mk ultra/hypnos eller liknande.

Ja du har rätt i det med böcker. Jag hörde något om författaren till böcker lite svagt från Fox news igår kväll också.

Det med föräldrarna var mentalskötare läste jag på Expressens sida (och hur sant och korrekt de nu skriver kan man ju undra).
Så jag det kanske är så att pappan har psykolog. Vi får nog vänta lite innan de släpper all fakta om familjen.

Jag tycker också som du att man vet inte längre vad man skall tro är sant i allt det här.
Citera
2024-07-15, 14:53
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsYourName
Till er som tror att Crooks var republikan:

https://x.com/GenXNewsOnX/status/1812613848538763621?t=2q4po5kmNizmXd08zSATpg&s=19

Case closed. Men vi får se om media skriver om det. Högst troligen inte.

Men sedan angående rep eller dems. Så mest givna är ju att detta var en extremt störd snubbe. Väldigt dålig skytt också.
Citera
2024-07-15, 14:54
Medlem
skoputss avatar
Citat:

Du har fel.

Citat:
His parents are both registered with the Democratic Party and are thought to come from a healthy financial home with an annual income in the region of approximately $310,000 per annum thanks to his dad's work and career as a reputable psychologist with published works.
https://www.marca.com/en/lifestyle/us-news/presidential-election/2024/07/14/6693d31a268e3e414c8b458f.html

Edit: OK, du kanske har rätt förresten. Cirkulerar många uppgifter, och vem som helst kan ju skriva vadsomhelst.
Senast redigerad av skoputs 2024-07-15 kl. 15:04.
Citera
2024-07-15, 14:56
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Båda föräldrarna är livslånga registrerade demokrater. Ingenting makes sense med denna lovewolf.
Citat:

[/quote]
Pappan är registrerad libertarian och mamman demokrat.
Citera
2024-07-15, 14:57
Medlem
Nu postas det på tik tok när han har en kippah?.. någon som vet om det stämmer att han var judisk eller är desinformation?
Citera
2024-07-15, 14:57
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nu postas det på tik tok när han har en kippah?.. någon som vet om det stämmer att han var judisk eller är desinformation?
Vad är mammans flicknamn?

Han är nog garanterat omskuren ivf, det är ju populärt i staterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in