Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-14, 20:24
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Har det verkligen kommit några trovärdiga sådana uppgifter? Det jag noterade var att det omedelbart började spridas falska uppgifter efter dådet, där man hade tagit bilder föreställande olika personer och hävdade att det var GM. I många fall hävdandets det även att dessa falska gärningsmän var antifa. Jag har aldrig tidigare sett lika mycket desinformation om vem som är GM direkt efter ett dåd. Jag undrar lite vilka som ligger bakom. Vanliga troll?

Om AFA-mötena menar du? Så nej, någon sa att han var gripen och att föräldrarna bailade ut han men då borde ju mugshot eller åtminstone papper finnas hos polisen som är publika som folk borde hittat nu?

Matthew är ju 3e personen media/internet pekade ut:

1. Mark Violet
2. yearick.
3. Crooks.

Denna gången känner jag att desinformationen verkligen kommer från alla jävla håll. När man kollar in mer i saker men bara slutar som mer förvirrad så är det något som pågår. Detta är till 100% hur jag kände angående Adam Lanza och många andra med. Det finns ingen riktig person utan det är ett koncept man skapat här och det är rabbit hole efter rabbit hole men inget kan någonsin bekräftas. Det enda som är sjukt udda denna gången är att precis alla är eniga om att det bara var en skytt, det brukar aldrig hända under dessa "event".

Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tre mille är väl inte så ovanligt i USA där de knappt betalar någon skatt? Men märkligt att farsans böcker inte går att hitta på nätet.

Ja ännu mer märkligt om han lever på böckerna. Jag menar kan ingen hitta han så har han ju ingen klinik eller liknande åtminstone.

Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Är det verkligen det? Har mängder med vänner och deras familjer som har zero närvaro på anala medier.

Visst enstaka i familjen, jag tex har nada sociala medier men söker något på mitt namn så skulle dom enkelt hitta syrran och morsan och saker jag varit i tidningen för och titlar och liknande. Enda bilden igår som fanns på goggle på Crooks var dessuitom en man i 40 års åldern.
Citera
2024-07-14, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Vad intressant. Var har du läst detta?

Jag har surfat runt och läst i väldigt många amerikanska tidningar.
Citera
2024-07-14, 20:27
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag reagerade på att ingen har grävt fram GM:s konton i sociala medier. Har inte de flesta i hans ålder sådana?

Jo men han hade tydligen precis ingenting. Dom pratade enbart om kanske en discord server men nu kanske jag är lite fördomsfull mot discord men inte fan börjar och slutar någon på discord.....Discord är ju mer specifikt för just något "ämne" eller vad man skall säga, ingen hamnar random på discord.
Citera
2024-07-14, 20:31
Medlem
Verkar som att det var en helt annan person som gjorde donationen.

https://x.com/acnewsitics/status/1812543831889313897
Citat:
Thomas Crooks, who donated 15 bucks to Act Blue, is a 69-year-old Democrat who lives in Pittsburgh and just happens to have the same name as the Republican who shot Trump.
Citera
2024-07-14, 20:33
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Han är död.. vem annars ska dementera det?

Instagram som tog bort den.
Eller hans vänner?
Citera
2024-07-14, 20:33
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Någon skrev om han hade glasögon och kanske det var just den dåliga synen som gjorde han missade målet med ett så potentiellt vapen som AR15.

Menar du "potent vapen"?

Har du skjutit på ett rörligt mål i storlek med en vattenmelon på 150 meter?
Citera
2024-07-14, 20:35
Medlem
Citat:
En f.d klasskamrat säger att han var mobbad, men givetvis har jag ingen forskningsrapport att lägga fram om det.

Man märker snabbt på filmen där han tar emot sin examen att han är väldigt annorlunda. Så att han varit mobbad är inte direkt en högoddsare..Det vore snarare förvånande om han inte varit mobbad.
Citera
2024-07-14, 20:37
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Rent akademiskt ska han ha presterat bra, men det enda jag läst om relationer är att han var mobbad och att han bråkat med pappa och därför flyttat hemifrån. Enligt föräldrarna hade han psykiska problem. Hade nog varit bra om pappa psykolog tagit tag i hans mentala ohälsa.

Kanske är fadern orsak till den psykiska ohälsan? Det lär framkomma. Men, varför förvarades en bomb i huset om GM flyttat, eller bodde han i ett eget hus?
Citera
2024-07-14, 20:38
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Menar du "potent vapen"?

Har du skjutit på ett rörligt mål i storlek med en vattenmelon på 150 meter?
Vad är ett rörligt mål?
Någon som står på samma plats och rör på huvudet eller en hare som springer över ett fält?
Citera
2024-07-14, 20:40
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cubex
Verkar som att det var en helt annan person som gjorde donationen.

https://x.com/acnewsitics/status/1812543831889313897
Ooups.
Citera
2024-07-14, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Instagram som tog bort den.
Eller hans vänner?

Är det ens någon som har sett kontot? Jag har bara sett tvivelaktiga påståenden om att det har funnits ens.

Sen vet jag inte om det skulle kunna finnas fler än en Thomas Matthew Crooks. Av någon anledning verkar man iaf kopplat väldigt många felaktiga uppgifter till hans namn.
Citera
2024-07-14, 20:44
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Svar ja det har han gjort och jag har aldrig hävdat att det är enkelt.

Han?

Du hävdar att det förmodligen är hans dåliga syn som gör att han missar ett rörligt mål i storlek med en mindre vattenmelon på 150 meter. De flesta skulle missa större delen av skotten i en serie i det läget, oavsett synfel eller perfekt syn.

Citat:
Det är inte enkelt att ens skjuta det på 25 meters håll med svängande måltavla som man har vid visst skytte med både A och C-vapen.

Precis.

Citat:
Har du själv ens skjutit något? Mer än via ditt TV-spel?

Ja, såväl i FM som privat.

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vad är ett rörligt mål?
Någon som står på samma plats och rör på huvudet eller en hare som springer över ett fält?

Ett mål som rör sig. Trumps huvud rör sig när han håller tal. Rörliga mål kan naturligtvis röra sig olika mycket. Det hade inte blivit enklare att träffa Trumps huvud om det dessutom rörde sig i löparfart givet samma övriga förutsättningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in