Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-14, 18:18
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Good-Man
Hade varit intressant se den videon för att se om han nämnde fler detaljer än att han hatar Trump. Jag har inte hittat något så den är nog bortplockad kanske.

https://en.royanews.tv/news/52773

Det var anarkisttrollet "4skin"/"Jewgazing", som lämnade sin propalestinska bubbla på Twitter och gjorde en supertrollning där han låtsades vara just Crooks. Han sade följande: "Jag hatar republikaner, jag hatar Trump och ni plockade fel kille! Hahahaha!" Till saken hör att han är ganska lik Crooks: smal, långt hår, fula brillor och underbett.

Eftersom miljoner människor faktiskt trodde på honom under en tid så blev hans personliga sida bombad av olika människor. Han gjorde den privat efter ett tag. Hans sista meddelande som var offentligt var typ: "Vad i helvete har jag gjort!?! Hur kunde jag vara så dum så att gjorde den där videon! Jag ville ju bara skoja. Nu är allt slut - fan vad jag ångrar mig!"
Senast redigerad av Ken Dryden 2024-07-14 kl. 18:22.
Citera
2024-07-14, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Det jag sagt är att AR15 inte är ett lämpligt prickskyttegevär!

Självklart torde man dö vid ett headshoot men varför inte använda nått mer lämpligt gevär!

Det jag svarade på var när du skrev att Trump kanske hade gjort detta själv..
Citera
2024-07-14, 18:26
Medlem
En svag man som vänstern groomat till att lyssna på sina känslor och agera på sina impulser.

Vi har miljarder av dessa idag. De produceras som på fabrik framför sina skärmar.

Någon som vet varför de lät han klättra upp och positionera sig med ett vapen så nära ex-presidenten? Drönarpiloter måste ha följt honom i realtid och det verkar som att allmänheten påvisat polisen om en person med ett vapen på taket. Mycket märkligt men det enkla svaret är nog extrem inkompetens.

Vi kommer aldrig få veta sanningen om vad som hur allt gick till men det säkrade iaf makten för Trump.
Senast redigerad av Lastpall500kg 2024-07-14 kl. 18:31.
Citera
2024-07-14, 18:28
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Det är inte alls en hög byggnad. Enplanshus, tillverkningsföretag. Killen hade t o m kunnat ta sig upp där med stege om han inte kom åt något sätt i eller på byggnaden att få tillträde där.

https://www.google.com/maps/@40.8582496,-79.9701354,3a,75y,249.76h,89.5t/data=!3m7!1e1!3m5!1sfA5goonaQhB7T3QLqlMuaA!2e0!6sh ttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1 %2Fthumbnail%3Fpanoid%3DfA5goonaQhB7T3QLqlMuaA%26c b_client%3Dmaps_sv.share%26w%3D900%26h%3D600%26yaw %3D249.75506004578804%26pitch%3D0.5013761566504371 %26thumbfov%3D90!7i16384!8i8192?coh=205410&entry=t tu

Han gick upp via den där jävla brandtrappan på utsidan av byggnaden som alla amerikanska hus är utrustade med av någon anledning.
Citera
2024-07-14, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsusinomnibus
Länk från Trump skjuten tråden.

https://www.caclubindia.com/assets/thomas-crooks/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2MKCPDcAZqwRw6Njq6kfJ-ncH_ddpDuS4g4IxggpLw0pdy1mFt9bPhjXQ_aem_t8KYAbJBUy OfUi9Lcvcf1A#google_vignette

Han verkar då varit en aktivist, och inte en förvirrad sjuklig enstöring, frågan blir då, hur tusan han fick ett så bra läge för sitt mordförsök.
Kan hans ringa ålder gjort att han var en dålig skytt, eller rent av synskadad, på fotografierna ser han lite skelögd ut.
Citera
2024-07-14, 18:29
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Såvida dåren inte varit hygglig nog att lämna ett manifest där han anger sina motiv lär sanningen aldrig komma fram. Man får vänta några dagar för att mer info ska dyka upp; att han registrerat sig som republikan eller att han skänkt en slant till demokraterna är långt ifrån tillräckligt för att dra några slutsatser. Dårar som han brukar älska att förklara för eftervärlden varför de agerat, så jag tycker det ännu finns gott hopp om en förklaring.

Finns iallafall ett sådant exempel. Masskjutningen i Las Vegas, då ifrån ett hotellrums fönster. Kommer inte ihåg hur många som blev dräpta, men iallafall är det ett mysterium än idag.
Citera
2024-07-14, 18:29
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
En svag man som vänstern groomat till att lyssna på sina känslor och agera på sina impulser.

Vi har miljarder av dessa idag. De produceras som på fabrik framför sina skärmar.

Du menar incels, osäkra unga män som konsumerar porr och lyssnar på Jordan Peterson, Tim Pool och den där britten som drev bordell i Rumänien.

De som formar dem bär ansvaret i så fall.
Citera
2024-07-14, 18:31
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oz007
Han verkar då varit en aktivist, och inte en förvirrad sjuklig enstöring, frågan blir då, hur tusan han fick ett så bra läge för sitt mordförsök.
Kan hans ringa ålder gjort att han var en dålig skytt, eller rent av synskadad, på fotografierna ser han lite skelögd ut.

Han var väl nervös och inte särskilt van? Geväret (en halvautomatisk AR-15) hade pappan köpt, för att hela familjen skulle kunna ha det ute på skjutbanan och roa sig med.
Citera
2024-07-14, 18:32
Medlem
Spinnacers avatar
99% av alla school och spree-shooters i USA ser exakt likadana ut. Tror nästan att FBI har en profil av sådana som de brottsprovocerar/hetsar tills de gör slag i saken. 16-23, ensamvarg, inget jobb, no social life/incel, ofördelaktigt utseende, glasögon, starka politiska åsikter.

Inte konstigt att han missade, folk började skrika och peka ut honom innan han var på plats. Inget kikarsikte, inget benstöd, ovan skytt, adrenalin - om du träffar så dör du, om du missar så dör du.
Han missar första skottet men vet inte var det tog vägen och kan ej korrigera, börjar panikskjuta sen blir knäppt i huvudet av polis-sniper.
Senast redigerad av Spinnacer 2024-07-14 kl. 18:36.
Citera
2024-07-14, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg

Någon som vet varför de lät han klättra upp och positionera sig med ett vapen så nära ex-presidenten? Drönarpiloter måste ha följt honom i realtid och det verkar som att allmänheten påvisat polisen om en person med ett vapen på taket. Mycket märkligt men det enkla svaret är nog extrem inkompetens.

Vi kommer aldrig få veta sanningen om vad som hur allt gick till men det säkrade iaf makten för Trump.

Jo, usa är ju det förlovade landet där allt är möjligt, även ett mordförsök på en president kandidat är möjligt.
Citera
2024-07-14, 18:35
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Otroligt suspekt att ingen info kommer fram och en 20 åring har nada sociala medier men ändå är på AFA möten å skit. Konstigt att dom fortsätter visa mannen i blåa tröjan med, det är inte Matthew.
Citera
2024-07-14, 18:36
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Otroligt suspekt att ingen info kommer fram och en 20 åring har nada sociala medier men ändå är på AFA möten å skit. Konstigt att dom fortsätter visa mannen i blåa tröjan med, det är inte Matthew.

Han hade ju instagram - men det har instagram raderat, för det fick vänstern att se dåliga ut.
Eftersom det framgick till 100'% att han var vänster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in