Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-14, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxofonjude
Men herregud.. Det finns ju på film där han uttalar sig om att han hatar republikanerna och Trump.. och så kommer du här och sprider desinformation om oklara motiv.

Men hur kommer det sig då att dom säger han är republikan.. jag får verkligen inte ihop det!?
Citera
2024-07-14, 17:27
Medlem
Lofns avatar
Det är intressant att så många tror att mannen är republikan. Kanske samma människor som tror att Trump ska ordna ett blodbad om han inte vinner. Jag gissar att dessa människor bara tycker det är kul att provocera genom att göra den mest idiotiska tolkningen och sedan basunera ut detta som sanning för att se folk gå i taket. Jag har iofs viss förståelse för det men det blir snabbt tröttsamt.

Trump står väl rätt väl linjerad med de mesta av republikanernas fullständigt idiotiska politik så varför skjuta honom om du är republikan? Kan ju förstås bara vara psykisk ohälsa. Men här gissar jag på grov psykisk ohälsa samt lite anti-fascist tankar. Trump är kanske den amerikanska politiker som haft mest fascistiska tendenser men ändå solklart smygtolerant med ideer som för tankarna bort från 30-talet. Så att skjuta trump som en anti-fascistisk handling är att vara ute i ogjort väder.
Citera
2024-07-14, 17:30
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
SS hade tydligen inte en tanke på säkra den höga byggnaden som var ytterst inom den räckvidden där det går skjuta Trump.

Det är inte alls en hög byggnad. Enplanshus, tillverkningsföretag. Killen hade t o m kunnat ta sig upp där med stege om han inte kom åt något sätt i eller på byggnaden att få tillträde där.

https://www.google.com/maps/@40.8582496,-79.9701354,3a,75y,249.76h,89.5t/data=!3m7!1e1!3m5!1sfA5goonaQhB7T3QLqlMuaA!2e0!6sh ttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1 %2Fthumbnail%3Fpanoid%3DfA5goonaQhB7T3QLqlMuaA%26c b_client%3Dmaps_sv.share%26w%3D900%26h%3D600%26yaw %3D249.75506004578804%26pitch%3D0.5013761566504371 %26thumbfov%3D90!7i16384!8i8192?coh=205410&entry=t tu
Senast redigerad av Takpapp 2024-07-14 kl. 17:33.
Citera
2024-07-14, 17:31
Medlem
Läser att han inte hade sociala medier som Facebook eller liknande. Men att han använde discord för att kommunicera.

Får se om de kan hitta någon info där.

https://www.telegraph.co.uk/world-news/2024/07/14/matthew-crooks-shooting-assasination-attempt-suspect/
Citera
2024-07-14, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofn
Det är intressant att så många tror att mannen är republikan. Kanske samma människor som tror att Trump ska ordna ett blodbad om han inte vinner. Jag gissar att dessa människor bara tycker det är kul att provocera genom att göra den mest idiotiska tolkningen och sedan basunera ut detta som sanning för att se folk gå i taket. Jag har iofs viss förståelse för det men det blir snabbt tröttsamt.

Trump står väl rätt väl linjerad med de mesta av republikanernas fullständigt idiotiska politik så varför skjuta honom om du är republikan? Kan ju förstås bara vara psykisk ohälsa. Men här gissar jag på grov psykisk ohälsa samt lite anti-fascist tankar. Trump är kanske den amerikanska politiker som haft mest fascistiska tendenser men ändå solklart smygtolerant med ideer som för tankarna bort från 30-talet. Så att skjuta trump som en anti-fascistisk handling är att vara ute i ogjort väder.

Jag tror folk inte vet vad en "registrerad republikan/demokrat" är och blandar ihop det med "Republikan/Demokrat".

För att rösta i USA så måste du vara registrerad och nästan alla väljer att bli registrerad som republikan eller demokrat.

Att vara registrerad demokrat/republikan betyder inte att man är "medlem" i partiet, att man betalar medlemsavgift, att man röstar på respektive kandidat osv.
Citera
2024-07-14, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Fast det är såklart inte skytten på filmen vilket alla med en halv hjärna insåg för flera timmar sedan.

Åtminstone så verkar skytten bara ha en halv hjärna och det är inte så lätt för skytten att inse något längre.

Nä, skämt åsido. Många väljer att inte tro på någonting de ser på bild, video eller i text som de läser i massmedia eller sociala media. Det kan vara en reaktion på att de tror hela världen är en enda lögn och så vidare. Konspirationsteorier som givetvis är sanna (viss ironi) bygger ju jättemycket på att alla ljuger och döljer sanningen.
Citera
2024-07-14, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Vad är "avancerade vapen"? Gevär är knappast avancerade vapen.

AR-15 är en civil variant på M16. Dvs automatkarbin det är nog att klassa som ett avancerat vapen. Går lätt att bygga om dom så man kan skjuta full auto också.
Citera
2024-07-14, 17:42
Medlem
L-Y-Fs avatar
99% risk att han är en incel med psykisk ohälsa. Ännu en vit terrorist
Citera
2024-07-14, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Thomas Matthew Crooks var mannen som försökte döda Donald Trump.

Vad vet vi om honom?

*Edit
"Thomas Matthew Crooks var en 20-årig man från Pennsylvania, enligt den federala polisen FBI som leder utredningen."

Här tar Crooks examen:
https://youtu.be/1p2qF8aCgH8?si=s7mCo5BoT6GQtQcm
Han var väl ingen man igentligen utan en vilsen pojke snarare. Otroligt tragiskt öde för hans del och min sympati går ut till hans anhöriga.
Senast redigerad av Truefighter 2024-07-14 kl. 17:45.
Citera
2024-07-14, 17:43
Medlem
LGDs avatar
Det hade varit intressant om det dök upp något sorts manifest eller dokument från gärningsmannen. Jag menar de allra flesta som begår sådana här våldsdåd gillar ju att redogöra för sina ideologiska uppfattningar. Och typiskt Trump-hat kan man nog komma undan med. Men verkar inte finnas några digitala spår från Matthew som har kommit fram än?
Citera
2024-07-14, 17:48
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Hur skulle en registrering kunna hjälpa någon att genomföra ett attentat?

Nej, det vet jag förvisso inte, då jag ärligt talat inte är insatt i hur den inre partiverksamheten fungerar i USA.
Citera
2024-07-14, 17:50
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Ok då förstår jag..men jag tror dom flesta anser att en AR-15 och liknande AK's ändå är att betrakta som avancerade vapen. Det gör jag iallafall. Sen kan man ju diskutera det vettiga att civila kan gå och köpa en AK om dom är ostraffade..men det är så dom gör i USA.

Dumheter, inget avancerat med AK och AR, gammal teknik som har ursprunget i pilbågen och flintlåspistolen.
Det går utmärkt att köpa i Sverige med på sport och jaktlicens.

Skytten är uppenbart en engagerad vänsterLibtard som gått på all propaganda att världen går under om Trump vinner valet.
Han säger själv att han hatar Republikaner och Trump, typiskt vänstern att propagera för godhet men begå illdåd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in