Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-14, 17:11
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Jag har ca 100 skott på ar 15 och träffa huvudet på ca 140 m är rätt enkelt .kan tänka mig han var andfådd och nervös , skjuta på människor är nog helt annan sak

Vi vet väl inte med säkerhet hur hans mental tillstånd var och han visste nog att hans dagar var räknade så det var kallblodigt.

Om det blev krig så hade vi fått skjuta på invaderande makt och jag tror inte att det är en klangföreställning det heller men det är av en helt annan dignitet.

Fotnot. Någon skjuter på expresidenten och folk sitter kvar med sitt merch och popcorn, när sedan skytten är skjuten så jublas det, amerikaner är märkliga.
Citera
2024-07-14, 17:14
Medlem
Saxofonjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det finns exakt noll som styrker att han har någon koppling till Antifa. Noll.
Att han skulle ha gripits vid Antifa-event är påhittat, att hans föräldrar betalat borgen för honom två ggr är påhittat.

Jag vet inte varför han sköt, motivet känns minst sagt oklart.

Jag vet dock att långt ifrån alla republikaner älskar Trump eller ser sig som några MAGA-krigare åt honom.

Vi får hoppas han har lämnat efter sig spår eller någon form av förklaring till dådet.

Men herregud.. Det finns ju på film där han uttalar sig om att han hatar republikanerna och Trump.. och så kommer du här och sprider desinformation om oklara motiv.
Citera
2024-07-14, 17:14
Medlem
Är det FBI som utreder Thomas Matthew Crooks? Utgår från att de kartlägger honom in i minsta detalj, går igenom hans mobil och dator för att se vilka personer som han kommunicerat med och var han har befunnit sig. Vilka personer han har haft kontakt med och var han fick vapnet ifrån o.s.v. En ordentlig noggrann utredning för att se om det finns fler inblandade i detta attentat. Problemet är att FBI inte är att lita på. Är detta sanktionerat av högre makt kommer spåren att sopas undan.
Citera
2024-07-14, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Ett så enkelt gevär hade inte skytten. Den var mer avancerad än så. Men nog om detta, det är inte värt min tid att sitta och tjafsa om huruvida det är rätt eller fel att kalla det vapen som skytten har för avancerat vapen eller ett metallrör med rätt kaliber.

Jag läste att geväret han använde kostar 12 000 dollar. Vet inte om det stämmer.
Citera
2024-07-14, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxofonjude
Men herregud.. Det finns ju på film där han uttalar sig om att han hatar republikanerna och Trump.. och så kommer du här och sprider desinformation om oklara motiv.

Fast det är såklart inte skytten på filmen vilket alla med en halv hjärna insåg för flera timmar sedan.
Citera
2024-07-14, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Jag läste att geväret han använde kostar 12 000 dollar. Vet inte om det stämmer.

Då är det ett mycket kompetent vapen.
Man får ett mycket bra halvautovapen med kikare för 50k.
Citera
2024-07-14, 17:18
Medlem
Citat:

Låter dyrt men kanske var det med ett väl påkostat kikarsikte?
Citera
2024-07-14, 17:20
Medlem
Mamman ska ha skrivit något på IG om att GM varit mobbad, vad vet vi om det?

Vanligt att skolskjutare varit mobbade, verkar vara mindre strikta regler mot mobbning i USA än här.
Citera
2024-07-14, 17:22
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Donationer till ett demokraterna i kombination med Antifa-aktivism redan innan man är gammal nog att rösta är åtminstone starka indikationer på vänsterextremism.

Du tänker att det var en hardcore Nikki Haley-supporter som gjort detta?

Du gör en ytlig analys. Vänsterextremister håller antagligen mer på Trump än Biden, även om de inte gör det offentligt. Biden är ju pro-Nato och höger i normal icke-amerikansk kontext. Trump däremot, pratar om att lämna Nato åt sitt öde och att hjälpa Putin mot Ukraina. Klart anti-etablissemang, där etablissemanget är en politisk konstellation motsvarande liberalerna, moderaterna och socialdemokraterna, de sansade delarna av KD och C.

Tror många vänsterextremister hyser sympatier för både Putin, Trump och Orban, även om de gör det i hemlighet.
Citera
2024-07-14, 17:23
Medlem
Chilpericuss avatar
Citat:

Det låter väldigt mycket. Du får en AR-15 av högsta kvalité för under $2000. Sen tillkommer kostnad för t ex kikarsikte. Du behöver inte ett speciellt dyrt kikarsikte för att träffa mitt i prick på 120 meter.
Citera
2024-07-14, 17:23
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Det känns fortfarande som en gärning från någon med psykiska problem och som ville dö och bli känd och ihågkommen på köpet.

Eller att det är en republikan av den kristna högern som anser att Trump är en falsk profet eller nåt. Han var ju bra på matte och de som är bra på matte tänker ofta logiskt, ibland skadligt logiskt.

Klart att det är, och i ett land där du kan köpa skjutvapen på ICA... kan nån ens låtsas att vara förvånad?
Slappt av SecretService dock.

Sen det feta blobben sköts har väl ytterligare 200 skjutningar gjorts i USA, deras syn på rätten att köpa bära vapen är helt bissarr, sinnessjuk.
Citera
2024-07-14, 17:25
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Jepp jepp..
Hundra procent, SS har skämt ut sig totalt om det här bara är inkompetens från deras sida i bästa fall..
O om annars?
Huvudena som kommer rulla efter detta kanske inte bara är metaforiska..

Verkar som det är fler än du och jag som anser SS gjort bort sig ganska makabert och rejält denna gången.
Hör man på de amerikanska nyheterna så verkar väldigt många arga och besvikna på SS ytterst dåliga säkerhets arrangemang, Det skall startas en internutredning om detta då det inte varit så dålig säker het sedan RR tydigen var president.

Så SS kan ni räkna med få sina fiskar varma efter denna fadäsen. Allra roligast blir det även om Trump nu blir president. Han kommer ju ha ett snett öga till SS som han tidigare haft till FBI.

Polisen och SS får tips av allmänheten om en kille som kryper på taken, killen hinner avfyra ca 8 skott innan SS egna krypskytt hittar honom och neutraliserar honom. SS hade tydligen inte en tanke på säkra den höga byggnaden som var ytterst inom den räckvidden där det går skjuta Trump.

När man trodde Sverige var sämst med klantarslen inom SÄPO så sticker SS fram och kniper priset som årets/seklets pinsammaste säkerhetstjänst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in