Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-14, 17:22
Medlem
WitchcultTodays avatar
Planerar och storhandlar en gång i månaden. Sedan får man såklart fylla på med kanske smör eller bröd under månadens gång.

Men har ett ungefärligt hum om vad man ska äta under månaden, ja. Men köper t.ex köttfärs utöver det som man inte nödvändigtvis finns exakta planer för, men man kan ju hitta på mycket med det.
Citera
2024-07-14, 17:33
Medlem
pojkpingiss avatar
Hemkörning av livsmedel en gång i veckan. Utöver detta småhandlar jag (om än motvilligt) en gång i veckan. Hemkörning för en liten peng är minst sagt en guldkant, särskilt då jag saknar (eller inte vill ha) bil.
Citera
2024-07-15, 10:13
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaxenLarsson
Ja det duger, så länge jag har ägg och knäckebröd så är jag nöjd. Jag är en simpel man, ge mig en pensel och färg så behöver jag knappt äta

Okej, ja då förstår jag att du är allround med vad som serveras
Ägg och knäckebröd är ju bra mat iaf med fibrer och fett och massa vitaminer och mineraler
Lägg till nån fisk på burk ochså tof som du brer på så du får idig omega ;-) och salta upp lite och en dutt citron och kanske lite lök på eller dill
Citera
2024-07-15, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Okej, ja då förstår jag att du är allround med vad som serveras
Ägg och knäckebröd är ju bra mat iaf med fibrer och fett och massa vitaminer och mineraler
Lägg till nån fisk på burk ochså tof som du brer på så du får idig omega ;-) och salta upp lite och en dutt citron och kanske lite lök på eller dill

Majonnäs i makrill med tomatsås är ett måste, det går bra att bära hem
Citera
2024-07-15, 15:21
Medlem
klybans avatar
Enda gången en lista skrivs är om man ska göra något speciellt.
Annars handlar alltid från huvudet och vad man ska äta i veckan.

Sambon hon kan inte handla alls, slutar alltid med en satans massa grönsaker eller alldeles för mycket proteiner.
Sen ska det väl tilläggas att hon är svårt bedrövlig på mat också.

En gång så skulle vi vara ett gäng par och en storhandling och jag stod för all mat.
Glömde inköpslistan i bilen och orkade inte hämta den, slutade med alla varor som jag skulle ha och mängd handlades och jag slapp gå tillbaka.
Men jag hade suttit med meny och räknat ut vad man skulle ha och mängd, så det var nog därför.

För en gång skrev jag en lista och slarvigt, och då hjälpte det inte att ha listan i handen ens.
Det tog mig 20min och komma på vad det var som var så nödvändigt, olja i detta fallet.
Citera
2024-07-15, 19:00
Medlem
Vem0ths avatar
Kan inte planera min matlagning, jag gillar att finna inspiration när jag väl står i butiken. Småhandlar mycket just att jag låter mina storkok bli specifikt lunchlådor, till middagen vill jag alltid äta något annat och gärna spontant.

Om jag köper något till lågpris som jag inte planerat att äta samma dag så kommer den ofta hinna ruttna i kyl eller frys eftersom jag på riktigt kan inte jobba så.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in