Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2024-07-16, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxfucker
Får be om ursäkt för drygt inlägg men du är ju också en primat, alla människor är primater.

Jag är inte så säker och om människan är en primat är människan kraftigt annorlunda från de "övriga". Dessutom har människan 46 kromosomer, primater har 48. Slutligen saknar människan 10000 delar DNA som nästan alla "övriga" däggdjur har. Så det är kanske inte så självklart som vissa tror att bara rakt av hävda människan är en primat bland andra...

Citat:
Till topic
Jag har bodde i invandrartäta områden mellan ungefärliga åren 2014-2018 och märkte då bara av dålig hänsyn till sin omgivning från invandrare sällan och då oftast handlade det om tvättstugan och ljudnivåer.

Nu när jag besöker bekanta som bor i liknande områden så flyger det ut sopor från fönster, det ligger matrester efter gatorna och ser allmänt förjävligt ut.

Ok, det har kanske blivit värre?
Senast redigerad av Snobird 2024-07-16 kl. 08:25.
Citera
2024-07-16, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Kände en familj från Syrien. De var motsatser till det ni beskriver. De var noga med sopsorteringen och deras eget hem var så överstädat. Mamman städade allt varje dag. Inklusive väggar, lister och dörrar. Hon använde ett starkt rengöringsmedel vilket ledde till att dottern fick utslag, men det spelade ingen roll. Förr det kunde inte vara av städningen, för kemikalier är bra och luktar gott. Jag fick inte ens ladda telefonen på bänken där, för den störde. Jag fick bara ladda i ett uttag där man kunde gömma telefonen. Hon tvättade hela tiden, med kanske två dl tvättmedel per maskin. För att det luktade så rent.

Hon var van att trots att de bodde i staden, att sand blåste in hela tiden. Det gör det ju inte i Sverige. Katten badades och kammades hela tiden.

Detta visar ju på att det inte har med utbildningsnivå/intelligens att göra utan med kultur och vanor.
Problemet är när människorna har svårt att ta till sig logiska argument och vägrar ändra på sig.
Om ett barn får utslag av rengöringsmedel (och alldeles för mycket tvättmedel!) så borde man kunna se logiken i att sluta använda medlen. Om man får ett fint boende borde man inte vilja förvandla det till en svinstia utan vara försiktig om det. Jag har också svårt att begripa mig på hur dessa människor inte kan vilja ha det fint eller vilja lära sig bättre vanor!

I mitt område har det blivit gradvis sämre. Fler och fler lämnar möbler eller soppåsar utanför sopcontainern. Muslimerna som tar sina barn till lekplatsen lämnar efter sig skräp och använder buskagen som toaletter. Vidrigt är det! När de ser att svenskarna inte gör så och att det är därför vi har haft det rent och fint hittills - varför vill de förvandla allt till en sunkig rastplats?

Utanför Maxi stod ett gäng invandrarkillar och åt nån färdig mat ur plastfoliekartonger som de sedan släppte på marken där de stod - två meter från en papperskorg! Jag sa till dem och blev naturligtvis kallad för Karen.
Jag tycker att det är okej med en viss blandning av människor men när jag inte längre känner mig hemma mår jag faktiskt dåligt! Jag vill ha det rent och fint med människor som är snälla och hänsynsfulla mot varandra.
Citera
2024-07-16, 11:00
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Se och njut (nåja)... Iofs. en dokumentär om zigenare som fick det serverat men som vanligt tog kulturen och genetiken över och de thrasade en hel fastighet fylld med lägenheter - de stal även allt, även det som var fastskruvat.

https://www.youtube.com/watch?v=yTQu41ffoSs
Citera
2024-07-16, 11:08
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Detta visar ju på att det inte har med utbildningsnivå/intelligens att göra utan med kultur och vanor.
Problemet är när människorna har svårt att ta till sig logiska argument och vägrar ändra på sig.
Om ett barn får utslag av rengöringsmedel (och alldeles för mycket tvättmedel!) så borde man kunna se logiken i att sluta använda medlen. Om man får ett fint boende borde man inte vilja förvandla det till en svinstia utan vara försiktig om det. Jag har också svårt att begripa mig på hur dessa människor inte kan vilja ha det fint eller vilja lära sig bättre vanor!

I mitt område har det blivit gradvis sämre. Fler och fler lämnar möbler eller soppåsar utanför sopcontainern. Muslimerna som tar sina barn till lekplatsen lämnar efter sig skräp och använder buskagen som toaletter. Vidrigt är det! När de ser att svenskarna inte gör så och att det är därför vi har haft det rent och fint hittills - varför vill de förvandla allt till en sunkig rastplats?

Utanför Maxi stod ett gäng invandrarkillar och åt nån färdig mat ur plastfoliekartonger som de sedan släppte på marken där de stod - två meter från en papperskorg! Jag sa till dem och blev naturligtvis kallad för Karen.
Jag tycker att det är okej med en viss blandning av människor men när jag inte längre känner mig hemma mår jag faktiskt dåligt! Jag vill ha det rent och fint med människor som är snälla och hänsynsfulla mot varandra.

Varför i helvete bor du då kvar där? Nej, det är inte rätt at du skall behöva "fly", men jag hade inte stått ut att ens gå genom området om det är så illa som du beskriver det. Har du inte råd, så skaffa dig en någorlunda fräsch husvagn och ställ upp någonstans - ALLT måste vara bättre än den misär som du lever i/kring...
Citera
2024-07-16, 15:09
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:

Det är som ordspråket lyder.
"Man kan ta negern ur djungeln, men man kan aldrig ta djungeln ur negern".
Citera
2024-07-16, 16:15
Medlem
Q-Trons avatar
Citat:

Det är människorna som skapar och formar kulturen och vanorna. Olika grupper från olika delar av världen har olika intelligens- och utbildningsnivåer. De genomsnittliga intelligenskvoterna och utbildningsnivåerna där alla kulturberikande människor kommer ifrån är generellt lägre:

https://upload.wikimedia.org/wikiped...n-2002.svg.png

Så jo, det har i allra högsta grad med intelligens och utbildning att göra. Om människor har svårt att ta följa en viss logik och ändra sitt beteende efter ändrade förutsättningar så brukar det vara ett säkert tecken på att de är...*trumvirvel*...korkade!
Citera
2024-07-17, 07:12
Medlem
Det förekommer också att de grillar inomhus. Med rökskador och/eller brand till följd.
Citera
2024-07-17, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Varför i helvete bor du då kvar där? Nej, det är inte rätt at du skall behöva "fly", men jag hade inte stått ut att ens gå genom området om det är så illa som du beskriver det. Har du inte råd, så skaffa dig en någorlunda fräsch husvagn och ställ upp någonstans - ALLT måste vara bättre än den misär som du lever i/kring...

Det är ett fint område som har degraderats med tiden men många andra områden är värre än detta sedan vi fått ökad invandring. Bostadskön är sjukt lång och när man väl flyttar vill man vara säker på att det är superbra eftersom man ska bo där läänge tills man har nog med poäng för att flytta igen.
Det finns många fördelar med mitt boende som jag inte tänker rada upp här, och dessutom har hyrorna höjts fruktansvärt mycket vilket gör att jag nu betalar samma hyra för en stor trea som andra betalar för en nyare tvåa.
Alla har liksom inte råd att flytta till ett villaområde och de flesta områden i Sverige har ett ökat antal invandrare, det är bara så oavsett vad man tycker om det. Vem städar upp skiten? De som inte har något val.
Citera
2024-07-17, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Det är människorna som skapar och formar kulturen och vanorna. Olika grupper från olika delar av världen har olika intelligens- och utbildningsnivåer. De genomsnittliga intelligenskvoterna och utbildningsnivåerna där alla kulturberikande människor kommer ifrån är generellt lägre:

https://upload.wikimedia.org/wikiped...n-2002.svg.png

Så jo, det har i allra högsta grad med intelligens och utbildning att göra. Om människor har svårt att ta följa en viss logik och ändra sitt beteende efter ändrade förutsättningar så brukar det vara ett säkert tecken på att de är...*trumvirvel*...korkade!

De som inte haft tillgång till en bra utbildning och levt i en kultur där utbildning inte värderas högt av religiösa skäl bl.a. har inte haft samma möjlighet att öka sin intelligensnivå. Jag tror att det handlar mer om religiös hjärntvätt än något annat - saker och ting ska vara som de religiösa texterna säger och dessa skrevs för tusentals år sedan i en helt annan värld. Definitionen på korkad skiljer sig från person till person: på detta forum finns folk som beter sig fruktansvärt korkat och envist trots att de haft tillgång till utbildning och allsköns bekvämligheter. Rent allmänt har dock svenskarna en annan syn på hur man ska bete sig.
Citera
2025-08-12, 20:21
Medlem
borgir82s avatar
Min polare jobbade på asylboende med syriska flyktingar under flyktingvågen 2015/2016. Han berättade att dom bl.a brukade tvätta sina kläder i toaletten.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in