Klockan 10:15 fick polisen in ett larmsamtal om en avliden person i ett skogsområde i Sätra
Det är oklara omständigheter
Står inget om brottsmisstanke, men givet att polisens tekniker är på platsen enligt bilder, har de med största sannolikhet inlett förundersökning om mord/dråp, därav trådstart i forumet ABoK.
Ser spontant ut att vara ganska nära stationen. När jag bara såg rubriken tänkte jag direkt Sätraskogen/bakom ridskolan/uppe på eller runt Platån, men där är det ju inte... Om det finns något brottsligt uppsåt kring personens död känns det milt sagt ganska dumt att dumpa denne såpass "centralt" nära bebyggelse.....
Ser spontant ut att vara ganska nära stationen. När jag bara såg rubriken tänkte jag direkt Sätraskogen/bakom ridskolan/uppe på eller runt Platån, men där är det ju inte... Om det finns något brottsligt uppsåt kring personens död känns det milt sagt ganska dumt att dumpa denne såpass "centralt" nära bebyggelse.....
Sätradalsparken precis nedanför Frösätrabacken mot Centrum.
Känner minst sagt igen detta hörn eftersom jag har plockat stora mängder svamp genom åren på just den gräsplätt man ser i bild. Precis när man kommer ner i dalen sneddar man till höger till andra sidan av parken precis som man påpekat innan i tråden. Väldigt synligt ställe från alla riktningar. Gissar på en överdos eftersom det vore ett konstigt ställe att ryka ihop med någon på. Och att dumpa en kropp bland träden bakom i ett område med permanent stationerad polispatrull? Underligt i så fall.