Citat:
Ursprungligen postat av
x-power
Hej!
Hörde att antidepressiv medicin tar 2 veckor innan den börjar verka. Hur är det möjligt? Är det så långsamt eller behöver det bunkras upp så mycket i kroppen innan det ger verkan? Ex en huvudverkstablett verkar inom 30 minuter (och typ de flesta droger)...
Du har alldeles rätt. Biverkningarna (särskilt bedövad penis och pajad orgasm aka ED), som kan bli permanenta, kommer (obs ej ordvits) inom ca 30 min. Som ett brev på posten (eller som en förtida utlösning efter ett krampaktigt kämpande utan att nå klimax).
Tre veckors invänjning är bara bluff för att sälja in en grupp preparat som inte funkar ett piss, förutom sina livsfördärvande biverkningar inkl ett djävulskt beroende.
Har bara testat en handfull, men den enda som funkade för mig tog fart dag två (blev dock manisk så det var inte så bra heller).
Personligen tror jag att det är bara ett fult försäljningsknep. För att man skall härda igenom de horribla insättningsbesvären. Sen när man har investerat flera veckor så har man hunnit bli så avstängd att man uppfattar det som en förbättring "kanske", och så fortsätter man för säkerhets skull, för att inte missa om det kanske skulle bli lite bättre med tiden, typ "vinst längre fram".
Gissar även att 2-3 veckor är ungefär tiden det tar för kroppen att bli beroende också. Så att, när man slutar ta dem, så mår man dubbelt sämre helt plötsligt.
Och så säger kranen, nej jag menar doktorn, "Amen ser du, då funkade dom trots allt, och nu kommer depressionen tillbaka." Och så börjar man igen.
Fult är bara förnamnet. Grejerna som funkar på riktigt känner man av bums (obs ej ordvits).