Citat:
Ursprungligen postat av
zombie-nation
Jag handlade så sent som igår. Jag har inte bank-ID men den krävde det eller personlig kod som jag har inställd från banken.
Konstigt. Jag försökte köpa något för en tid sedan och betala direkt med bankdosa. men Klarna vägrade att släppa fram mig till direktbetalningssidan utan bankid.
Undrar om det ens finns med i villkoren för avtalen de har med VISA och Mastercard, att Klarna för sin del enbart godkänner köp med VISA eller Mastercard om man först verifierar sig med bankid hos dem. Det går långt utöver två-faktors-autentiseringskravet och handlar enbart om Klarnas önskan att registrera.
Citat:
Ursprungligen postat av
Anonym555
Men identifieringen via bank id användes ju bara för dom som självmant loggat in på Klarnas hemsida att aktiverat detta. Som standard var det inte ens aktiverat så hur kunde det vara jobbigt för dessa personer?
Stämmer som sagt inte. De nekar att släppa fram till bankens sida med vanlig 2-faktorsautentisering utan verifiering med bankid (mot Klarna) först.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stark-Senap
Ja, den finns kvar.
Har i flera dagar diskuterat med DNs kundtjänst om hur man tecknar ett abonnemang om man bor i utlandet och inget bank-id kan få.
Slutsats: enbart boende i Sverige kan ha en DN-prenumeration.
Tidigare kunde man betala direkt med kort.
Kuk-Wolodarski!
Ja det är uppenbart att det inte är kommersiella överväganden som styr, utan de har inga problem med lite kundsvinn, bara de får registrera och övervaka.
Inget bankid? No soup for you!!