2024-07-10, 10:54
Avstängd
Nej, du kommer inte att bli polis, även en enkel säkerhetsprövning klass 3 som sökande till PHS genomgår är mer än tillräckligt för att avslöja dig.
Citera
2025-07-02, 17:34
Medlem
McCarthy01s avatar
Du kan bli polis om du inte begått så allvarliga brott, har haft för avsikt att återanpassa dig och det gått en viss tid från de gärningar du varit åtalad för.
Citera
2025-07-03, 09:52
Medlem
Alltså om det inte direkt går att koppla dig till dessa personer skulle jag bara ljuga om det. För en vanlig polistjänst gör de inte någon extremt djupgående kontroll där de kartlägger hela din bekantskapskrets, utan det är mer sambo/mamma/pappa/bror osv.

Om uppgifterna däremot är lätta att få fram, ex att de mycket enkelt kan koppla dig till någon som är dömd är det bara att säga som det är. Du känner dem, men har ingen kontakt sedan flera år.

Berätta för guds skull inte om någon typ av droganvändning. Hade du varit dömd för det måste du berätta, men om inte gör man klokt i att hålla detta för sig själv.

Mao lögna på bäst du vill, men se till att du inte enkelt kan avslöjas i lögnen.
Citera
2025-07-04, 01:13
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmedborgare
Jag vill verkligen bli polis. Är en kille på 24 år som har haft en stökig ungdom mellan 18-22 med föregående vänner som nu är kriminella (narkotikabrott) och en som sitter i fängelse. Jag är ostraffad och har endast ”partyknarkat”.

Jag har testat droger (marijuana och kokain) med dessa individer men har sedan två år tillbaka helt kapat kontakten med dem. När jag blev 22 började jag ställa mig själv lite viktiga frågor som vem vill jag bli, vad gör jag egentligen osv. Kort och gott är jag en annan person idag, starkt samhällsintresse och vill göra nytta i Sverige som polis. Är väldigt nervös inför psykologen på prövningen på grund av detta. Några tips?

Du låter jävligt olämplig så du kan säkert bli polis. Om du är blatte. Om du är svensk kan du fetglömma det.
Citera
2025-07-09, 00:27
Medlem
Har en bekant som blev polis trots lite brokig bakgrund så visst går. Bara att söka och vara ärlig i samtalen kring vad du gjort. Mycket blir till erfarenheter istället för laster om du har ett rimligt resonemang kring det och verkar vettig i övrigt.

Börjar du ljuga är du ute på djupt vatten.
Citera
2025-07-09, 03:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enmedborgare
Jag vill verkligen bli polis. Är en kille på 24 år som har haft en stökig ungdom mellan 18-22 med föregående vänner som nu är kriminella (narkotikabrott) och en som sitter i fängelse. Jag är ostraffad och har endast ”partyknarkat”.

Jag har testat droger (marijuana och kokain) med dessa individer men har sedan två år tillbaka helt kapat kontakten med dem. När jag blev 22 började jag ställa mig själv lite viktiga frågor som vem vill jag bli, vad gör jag egentligen osv. Kort och gott är jag en annan person idag, starkt samhällsintresse och vill göra nytta i Sverige som polis. Är väldigt nervös inför psykologen på prövningen på grund av detta. Några tips?

Lyssna med fördel på detta avsnitt av podden " snutsnack". Du vet med den där komikern som har ett förflutet som polis, Hasse Bronten .

https://radioplay.se/podcast/snutsnack/id-2097142
Citera
2025-07-09, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
Har en bekant som blev polis trots lite brokig bakgrund så visst går. Bara att söka och vara ärlig i samtalen kring vad du gjort. Mycket blir till erfarenheter istället för laster om du har ett rimligt resonemang kring det och verkar vettig i övrigt.

Börjar du ljuga är du ute på djupt vatten.

Hur länge sen tebax var brotten? Tvekar att han som är 24 har en chans, han skrev att han gjorde bort sig vid 22 års ålder. Det är inte ens gallrat i så fall.

Dessa stökiga individer som vill bli Polis söker oftast för makten och vapen. Det syns rakt igenom.
Citera
2025-07-09, 12:56
Medlem
Handlade om fyllegrejer vid finska gränsen för slagit sönder rutor osv som 18 åring. Böter som påföljd. Tror han var 21 när han blev antagen om jag minns rätt (var 15 år sen ungefär så minnet är inte perfekt).

Huvudsaken var att han stod för det och att det bedömdes som ungdomlig alkoholrelaterade idioti vid intervjun.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in