2024-07-11, 19:36
Medlem
66ccskyhawks avatar
väldigt bra driftsäker bil.
Citera
2024-07-11, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Hade en sista W211. Välskött men ändå har den börjat käka min plånbok pga Airmatic, ABS pumpen och andra sensorer som bara slängde upp alla möjliga fel på displayen.

Dagens Mercor har fortfarande mycket strul med elektroniken.

Den modellen kom för 20-25 år sedan. Knappast "dagens" Mercedes.

Citat:
Jag går inte ens in på interiören och kvaliteten som är minst sagt kass!

Blir rätt komiskt självmål när du dissar interiören på Mercedes, och hajpar den på Toyota och andra plastiga japanare.

Citat:
Det enda positiva med Mercedes är sätena, automatlådor och CDI-motorer, och såklart att de ser eleganta ut

Skulle säga precis tvärt om gällande säten. Är det något som jag tycker Mercedes är dåliga på så är det just sätena. Speciellt baksätet är verkligen ingen höjdare, och gällande framsäten så är BMW, Audi och Volvo extremt mycket skönare stolar.
Citera
2024-07-11, 22:44
Bannlyst
Nay

Köp en Subaru Legacy Outback.
Citera
2024-07-11, 23:09
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Den modellen kom för 20-25 år sedan. Knappast "dagens" Mercedes.

Blir rätt komiskt självmål när du dissar interiören på Mercedes, och hajpar den på Toyota och andra plastiga japanare.

Skulle säga precis tvärt om gällande säten. Är det något som jag tycker Mercedes är dåliga på så är det just sätena. Speciellt baksätet är verkligen ingen höjdare, och gällande framsäten så är BMW, Audi och Volvo extremt mycket skönare stolar.

Sorry men jag kan acceptera plast i Toyotan som är mycket billigare att köpa än Mercan. Till och med trä som låter vilket sjukt.
W205:an är nog det största skämtet i det decenniet
Citera
2024-07-11, 23:29
Medlem
Citat:
Sorry men jag kan acceptera plast i Toyotan som är mycket billigare att köpa än Mercan.

Visst är det en prisskillnad. Finns ju en orsak att Toyota och japanerna oftast är billiga budgetbilar, och att tyskarna oftast är premiumbilar. Bilarna blir ju sedan där efter. Någonstans så stämmer ju oftast ordspråket att man får vad man betalar för.

Däremot så tycker jag att dessa plastiga och helt känslolösa Toyotor är oerhört trista historier att framföra på vägarna. Bullriga, noll styrkänsla och kontakt med vägen, och ett chassi som är som leksaksbilar. Oavsett pris skulle jag personligen försöka se till att aldrig ratta sådan skit om jag har en möjlighet att undvika det.
Citera
2024-07-12, 00:15
Medlem
Mysquos avatar
Stabil och driftsäker bil som gör jobbet. Den har kamkedja, och alltså ingen jäkla kamrem som kräver regelbunden och dyr service. Se till att byta motoroljan regelbundet bara så kommer kamkedjan hålla typ motorns livslängd.
Som på alla bilar, under däckbytena, se över länkarmar och skärmkanter och bättra på rostskyddet lite, så kommer den att hålla länge.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in