Citat:
Ursprungligen postat av
mtflash
Har du själv ägt många moderna E-klass?
Tycker moderna E-klass diesel är enormt tillförlitliga maskiner. Har haft extremt få problem. Nu har vi ingen E-klass just nu (utbytt mot en BMW 5-serie Touring sedan ett år tillbaka), men vi har haft en fyra E-klass diesel på raden i 15 års ride utan några stora problem. De flesta av våra E-klass har inte haft problem alls förutom att de måste in på service för olje/filterbyte (men det går ju inte att skippa om man inte har en ren elbil). Finns ju en orsak till att Taxi och annan yrkestrafik gillar E-klass.
Hade en sista W211. Välskött men ändå har den börjat käka min plånbok pga Airmatic, ABS pumpen och andra sensorer som bara slängde upp alla möjliga fel på displayen.
Dagens Mercor har fortfarande mycket strul med elektroniken. Finns hur många trådar som helst på Mercedesforum där folk får problem med Airmatic, DISTRONIC, dödavinkelnsvarnare och den aktiva bromsassistenten.
Jag hade en A-Klass på reparation där den aktiva bromsassistenten slutade fungera. Det behövdes en ny Mercedes-stjärna och radar som sitter bakom, plus programmering och kalibrering.
Jag går inte ens in på interiören och kvaliteten som är minst sagt kass!
Det enda positiva med Mercedes är sätena, automatlådor och CDI-motorer, och såklart att de ser eleganta ut