2024-08-15, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kale75
Är det bara jag som tycker det hänger ett visst typ av klientel på TikTok?
Folk som lajvar verkar mestadels bestå av folk med olika sorters psykiatriska diagnoser och olika intellektuella funktionsnedsättningar eller såna som inte har nåt jobb eller är sjukskrivna…?!

Man blir ju nästa än lite mörkrädd där inne 😱🙈😄

Känns som snaran runt dom som tror sig bestämma på TikTok börjar snärjas runt..
C o J blir mer o mer ovänner för J tror att hon kan bete sig som hon vill mot vem hon vill, sen sitta och gråta när hennes familj blir hotade eller någon ställer henne till svars.
Allt som händer är mer hemskt än någon annan.
Om det så är att hon släpper en fis så är det värre än någon annans. Att hon skickade sin farbror till E för att döda henne o hennes familj verkar folk glömma.
Likadant med F, hon beter sig så jävla illa sitter o tigger, får det att låta som att hon skänker pengarna till behövande när hon behåller det mesta själv, o A som läspar, hon är tillbaka o satt i C live o snyftade.
Citera
2024-08-15, 16:23
Medlem
Citat:
Folk som lajvar verkar mestadels bestå av folk med olika sorters psykiatriska diagnoser och olika intellektuella funktionsnedsättningar eller såna som inte har nåt jobb eller är sjukskrivna…?!

Man blir ju nästa än lite mörkrädd där inne 😱🙈😄
Ja, där är många som sitter med extrainkomst o uppbär sjukpenning, sjukersättning o kan sitta i timmar på TilTok lives o h ändå är för "sjuka" för att jobba.
Är du sjukskriven får du inte jobba extra eller tjäna extrapengar.
Likadant med soc, som där två clownerna som får boende o mat betalat o ändå sitter o tigger i sina lives.
Citera
2024-08-16, 20:03
Medlem
Är det någon som sitter på skvaller om Cata/ Evin? Vad jobbar hon med (vet att hon är sjukskriven nu)? Hur kan hon ha den makten hon har på TikTok? Osv
Citera
2024-09-03, 13:11
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1969
Är det någon som sitter på skvaller om Cata/ Evin? Vad jobbar hon med (vet att hon är sjukskriven nu)? Hur kan hon ha den makten hon har på TikTok? Osv

Hur har man makt på tiktok?
Citera
2024-10-08, 16:26
Medlem
På tal om märkligt folk på tiktok. Någon som har något på Emma Bolmgren?

Jag fick upp en av hennes videos och fick en märklig vibe. Försökte först förstå om hon hade något intellektuellt funktionshinder men är inte helt hundra? Hon försöker desperat bli tiktokkändis genom att gömma sig bakom att prata om sina barns diagnoser och deras vardag. Men det är ganska uppenbart att hon själv vill stå i centrum. Får alltid en märklig känsla när folk exponerar sina barn på ett extremt sätt på sociala medier, speciellt med tanke på alla diagnoser osv.

Hon försöker i alla fall kränga diverse skit kopplat till sina barns diagnoser också utan att redogöra för hur hon har kunskap inom området. Typ mallar, material, skyltar osv som kan användas av barn med olika diagnoser NPF, adhd, autism osv). Jag tror hon jobbar inom LSS, men har aldrig hört henne prata om att hon har någon utbildning. Alltså säljer hon material som hon bara kopierat någon annanstans eller som hon hittat på själv som inte har något vetenskapligt stöd. Får bara en dålig magkänsla över det hela och det ser långt ifrån proffesionellt gjort. Skulle också gissningsvis tippa att hon inte skattar ett öre för inkräktarna (även om jag inte tror att det är några jättesummor).

Någon som vet om hon har någon diagnos eller om hon bara är naiv och problematisk? Tror hon är från Småland någonstans. Det känns verkligen inte som en vanlig familj som bara vill dela sin vardag. Det är något som inte stämmer liksom?
Citera
2024-10-31, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmostTheDevil66
Känns som snaran runt dom som tror sig bestämma på TikTok börjar snärjas runt..
C o J blir mer o mer ovänner för J tror att hon kan bete sig som hon vill mot vem hon vill, sen sitta och gråta när hennes familj blir hotade eller någon ställer henne till svars.
Allt som händer är mer hemskt än någon annan.
Om det så är att hon släpper en fis så är det värre än någon annans. Att hon skickade sin farbror till E för att döda henne o hennes familj verkar folk glömma.
Likadant med F, hon beter sig så jävla illa sitter o tigger, får det att låta som att hon skänker pengarna till behövande när hon behåller det mesta själv, o A som läspar, hon är tillbaka o satt i C live o snyftade.

.
Senast redigerad av Makeitdropfrom 2024-10-31 kl. 20:22.
Citera
2024-11-01, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1969

Det är för mig ett stort mysterium hur i helvete så många vuxna i övrigt hyfsat välfungerande kvinnor kan ha påverkats så mycket av denna Cata?! Hur fan är det möjligt?! O vem är hon?! En pissunge från ingenstans?! Helt obegripligt!!

Har iofs trillat in på TT först nu sista 2v o blev direkt införstådd med dramat som är här o nu, men när man kollar tillbaks har det ju pågått i över ett år?!

O överlag, va är det för jävla muppar som lever sitt liv på TT?! Sveriges begåvningsreserv!! Skönt jag är frisk nu o kan börja jobba igen så jag slipper TT träsket! 😂
Citera
2024-11-02, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Det är för mig ett stort mysterium hur i helvete så många vuxna i övrigt hyfsat välfungerande kvinnor kan ha påverkats så mycket av denna Cata?! Hur fan är det möjligt?! O vem är hon?! En pissunge från ingenstans?! Helt obegripligt!!

Har iofs trillat in på TT först nu sista 2v o blev direkt införstådd med dramat som är här o nu, men när man kollar tillbaks har det ju pågått i över ett år?!

O överlag, va är det för jävla muppar som lever sitt liv på TT?! Sveriges begåvningsreserv!! Skönt jag är frisk nu o kan börja jobba igen så jag slipper TT träsket! 😂

Dom har inte påverkats av C. Det är inte första gången W varit i blåsvädret ang liknande och alltid har hon skyllt på andra för att rädda sitt egna skinn.
Kolla nu hur hon är live som att inget hänt medans C och J inte ens kan sitta live utan att bli jagade.

W ringde polis och lade en falsk anmälan om vapen hos en ensamstående mamma. Hon är gammal nog att ta ett eget beslut.. har alla som varit i samma drama som henne manipulerat henne då? Hon som aldrig låter någon bestämma över henne…

Hon har dessutom arbetat som barnskötare och borde inse konsekvenserna och vilka trauman barnen utsätts för av att polis stormar in och tar deras mamma.
Senast redigerad av Makeitdropfrom 2024-11-02 kl. 13:24.
Citera
2024-11-02, 14:06
Medlem
[quote=Kale75|88792964]Är det bara jag som tycker det hänger ett visst typ av klientel på TikTok?

Man blir ju nästa än lite mörkrädd där inne 😱🙈😄[/QUOT håller med finns så många konstiga typer
Citera
2024-11-03, 03:00
Medlem
[quote=Humlis77|89984593]
Citat:

Man blir ju nästa än lite mörkrädd där inne 😱🙈😄[/QUOT håller med finns så många konstiga typer

Exakt min reflektion också!!! Man blir mörkrädd om det är en spegelbild av Svenska folket! Sååå många människor som av uppenbara orsaker inte borde ha tillgång till ett så öppet forum som TT är, där kontakt med likasinnade är som ett smörgåsbord!
Citera
2024-12-07, 22:10
Medlem
Neonights avatar
[quote=Humlis77|89984593]
Citat:

Min bild är att det är kanske 15 personer på olika gruppboende som bråkar med varandra i olika konstellationer. Skulle va intressant att prata med personer som arbetar på olika boenden om hur utbrett problemet är med sociala medier och personer med olika funktionsvariationer.

Mönstret påminner om en klassisk skolgård eller dagis. Någon startar ett bråk över något trivialt i en live eller liknande och sen splittras det upp i olika delar och sen samlas man igen i en större live och bråkar och skriker. Sen blir man sams i någon vecka och sen upprepar sig allt igen.
Citera
2024-12-11, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Hela tiktok är en plats för efterblivna

Tack för det, jag är där under AngryMoo.
Det går bra att hänga där om du inte har något annat att göra. :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in