2024-07-06, 11:41
Medlem
Jag vill nå ut till fler människor med företagets tjänster. Främst energideklarationer. Har testat Facebook annonser och det gick inget vidare. Fick klick och även kommentarer, men nästan alla kommentarer verkar ha varit färdiga alternativ man kan klicka på och av typen "Godag yxskaft".

Det krävs alltså mer finess och att jag bättre tar reda på hur jag ska lägga upp det och vad jag ska säga. Det är möjligt att jag till slut låter någon annan sköta annonseringen, men jag vill ha en aning och gärna testat lite innan jag beställer en kampanj eller liknande. Har även testat att låta någon annan lägga ut annonser och då jag inte riktigt vet vad jag vill ha så blir resultatet därefter.

Ingen gillar väl alla annonser, som är i vägen på ens Facebook sida, men till min förvåning och fasa, så ser jag i stort sett inga annonser längre. Vad har hänt och vad ska jag göra? Ska jag pumpa ut artiklar, inlägg och content från företagets Facebooksida. Fungerar det? Kommer folk att besöka den? Är det så folk gör numer att de går till FB om de är intresserade av ritningar, bygga eller energideklarationer o.s.v. Eller slussas de dit via sin egen och vänners FB sidor. För inte så länge sedan googlade de allra flesta men jag har snappat upp att så är det kanske inte riktigt längre?

Hur gör ni? Ni som annonserar på FB. Speciellt ni som annonserar tjänster.
Citera
2024-07-06, 12:07
Medlem
såååå krångligt att annonsera på fb--
Citera
2024-07-06, 12:40
Medlem
BakelitTelefonens avatar
För att sälja något på facebook, så måste du sälja billigt skräp från kina, inget annat säljer.
Citera
2024-07-06, 13:17
Medlem
Inte så uppmuntrande svar, men det kan ju också vara så att jag ska undvika Facebook. Också bra att veta.
Citera
2024-07-08, 03:05
Medlem
När det gäller den typen av annonsering så skall du satsa på ”retargeting”. Dvs annonsen skall vara kopplat till din hemsida, där varje besökare (En besökare har ju visat intresse) blir spårad och introducerad för annonsen flertal gånger och på så sätt fånga upp de som visar intresse men inte fullföljer så lätt. Läs gärna mer om retargeting, jag personligen drar in en massa bokningar i princip dagligen tack vare detta.
Citera
2024-07-10, 16:46
Medlem
Låter intressant. Jag har i varje fall förstått att besökare ska enkelt kunna ta sig till alla ställen som företaget finns på. Hemsida, Instagram, Reco kanske Youtube (fast jag har ju inte varit där) o.s.v.
Citera
2024-07-10, 17:03
Medlem
Låter intressant. Jag har i varje fall förstått att besökare ska enkelt kunna ta sig till alla ställen som företaget finns på. Hemsida, Instagram, Reco kanske Youtube (fast jag har ju inte varit där) o.s.v.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in