• 5
  • 6
2024-07-16, 19:38
Medlem
volvo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Låt mej gissa, bromsbeläggen vittrade sönder i bitar och blev till mjöl?

En period fanns det såna belägg men dom bytte leverantör eller något sedan blev dom bättre och ramlade inte isär dom som finns nu funkar bra.

Skulle tro att det var fel i tillverkningen och då fanns det billiga belägg att köpa in och när dom kom på att det inte var bra och bromsar är en viktig grej blev det annan leverantör
det stämmer exakt, vittrade sönder rejält. Sett de gamla i lager (antar jag, gammalt paket i alla fall) samma utseende
sedan har vi biltemas låspinnar till bromsok i spröd stål som går av i bästa fall innan man ens fått in den i klacken så de slipper vara dolt spruckna och lossna i färd, som sagt väljer hellre tredubbla priset om jag kan vara tämligen säker att det är rätt och bra kvalitet, lyckligtvis är det sällan fallet, för biltema har prismatchat märkesprodukter
Senast redigerad av volvo666 2024-07-16 kl. 19:41.
Citera
2025-05-30, 22:06
Medlem
Superbunnys avatar
Hur kan det fortfarande finnas dom som handlar bildelar på Meko? Priserna är ju helt sinnesjuka.

Skulle hjälpa en polare att byta ett hjullager och jag sa till honom att köpa ett på Mekonomen.
Han ringde dock upp mig och frågade om dom verkligen skulle kosta så mycket.

Till hans bil hade Mekonomen ett hjullager av fabrikat FAG med nummer 713613860 för 2665 kr.

Jag googlade artikelnumret och hittade exakt samma FAG lager på Trodo för 632 kr.

Mekonomen lär ju ha en brutal marginal på sina bildelar. Hur är det ens möjligt att folk fortsätter att handla där.
Jag tror ju inte att Trodo direkt har någon dålig marginal på sina delar. Jag tänker att Mekonomen lär ju köpa in det där hjullagret för typ 300 spänn eller något liknande.

Sjukt.
Citera
2025-06-01, 13:36
Medlem
Oljefilter till min Suzuki är billigare hos märkeshandlaren än hos Mekonomen.
Kollar man batterier till min Suzuki och min Citroen, så finns dom bara hos Biltema i västra eller i södra Sverige, jag bor i Mälardalen.
F ö har gått över till LIDL 5W40 Helsyntet från Biltemas motoroljor.
Betr ATF-oljor så köper jag endast MoPar helsyntetiska.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in