2024-07-05, 18:33
Medlem
Sillfabrikorens avatar
Hej! Jag har en kollega som inte vill vara med på förlossningen av sitt eget barn. Han vill snarare sitta utanför salen och vänta. Om jag förstått honom rätt så är det för att han tycker det är "äckligt" alternativt att det är en kulturell grej. Hans fru har bett honom vara i salen.

Hur tänker ni om det här? Är ni som jag som inte tycker mannen har rätt till en åsikt i just denna frågan och ska följa det kvinnan säger eller är det okej för min kollega att sitta utanför?

Mvh Fabrikörn
Citera
2024-07-05, 18:39
Medlem
Vem fan bryr sig?? Varför bryr du dig??

O ja, det är äckligt. Det kommer ut bajs o moderkaka. Det är groteskt. Fittan öppnar sig som en haj käft.
Citera
2024-07-05, 18:40
Medlem
bellusorcas avatar
Han borde lyssna på henne och stötta henne på det sättet hon önskar. Men i slutänden har han väl ett eget självbestämmande i guess. Hon lär känna sig sviken och ensam om han sitter utanför som en idiot.

Helt sjukt i min värld att missa något så stort dock, vem vill missa sin unges första skrik osv? Och vem vill inte peppa och ta hand om sin partner som ska trycka ens unge åt en?

Vilket svin.
Citera
2024-07-05, 18:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sillfabrikoren
Det är det inte, ville mest se om det fanns någon som höll med kollegan. Kan vara missplacerat. Jag är ganska ny på FB. Beklagar i så fall

Vissa män slutar ligga med sin fru efter de sett barnet komma ut. Finns 100 anledningar till varför man vill och inte vill vara med.
50/50 grej. Man ska acceptera båda valen.
Citera
2024-07-05, 18:42
Medlem
Är han svensk?
Citera
2024-07-05, 18:44
Medlem
Det där vill man inte se. Min första pojke var mörkblå när han kom ut. Var säker på att han var död.
Citera
2024-07-05, 18:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sillfabrikoren
Hej! Jag har en kollega som inte vill vara med på förlossningen av sitt eget barn. Han vill snarare sitta utanför salen och vänta. Om jag förstått honom rätt så är det för att han tycker det är "äckligt" alternativt att det är en kulturell grej. Hans fru har bett honom vara i salen.

Hur tänker ni om det här? Är ni som jag som inte tycker mannen har rätt till en åsikt i just denna frågan och ska följa det kvinnan säger eller är det okej för min kollega att sitta utanför?

Mvh Fabrikörn

Traditionellt sett delar männen ut konjak och cigarrer i vänterummet.

Skämt å sido så är väl det där något de måste prata om sinsemellan?
Citera
2024-07-05, 18:47
Medlem
bara nåt feministtjafs att mannen ska vara med.

vi män har annat för oss, jobba t ex.
Citera
2024-07-05, 18:56
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homogubben

O ja, det är äckligt. Det kommer ut bajs o moderkaka. Det är groteskt. Fittan öppnar sig som en haj käft.

Citat:
Ursprungligen postat av 2aFrukosten
Vissa män slutar ligga med sin fru efter de sett barnet komma ut. Finns 100 anledningar till varför man vill och inte vill vara med.
50/50 grej. Man ska acceptera båda valen.

Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Det där vill man inte se. Min första pojke var mörkblå när han kom ut. Var säker på att han var död.

Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
bara nåt feministtjafs att mannen ska vara med.

vi män har annat för oss, jobba t ex.

Hur fan kan man vara så egoistisk att man tänker på dig själv i situationen där ens kvinna behöver gå igenom något sånt utan att ha ett val?
Och ni lipar för att det eventuellt är äckligt. Ni är äckliga. Riktiga pojkar.
Citera
2024-07-05, 18:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bellusorca
Hur fan kan man vara så egoistisk att man tänker på dig själv i situationen där ens kvinna behöver gå igenom något sånt utan att ha ett val?
Och ni lipar för att det eventuellt är äckligt. Ni är äckliga. Riktiga pojkar.

Det är för hennes skull. Vet du hur en kvinna mår om man inte ligger med henne efter en förlossning?
Grottmänniska
Citera
2024-07-05, 19:02
Medlem
Jösses se sin fina hustru klämma ur sig fotboll. Nej tack. Hade jag klarat mig utomordentligt utan. Fick PTSD efter det.
Senast redigerad av Perpetuate 2024-07-05 kl. 19:04.
Citera
2024-07-05, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av homogubben

Det är egentligen ganska sjukt att en man ska vara med om det där. Det gör ju inte fittan mer sexig direkt, och för en del män är det traumatiserade och får förhållanden att ta slut (men det är tabu att prata om).

Inte ens kvinnan själv behöver se vad hennes fitta går igenom, men mannen förväntas titta på det riktigt nära!

Kvinnor borde ha stöd vid förlossningen av en väninna, syster eller mamma. Det är ju sunt förnuft. Killen kan väl vara med men på lagom avstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in